hoe verwijder je de energy saving van ene 7970?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
hoe verwijder je de energy saving van een 7970?
iemand een idee?

Hier blijft de kaart op 300mhz hangen in sommige minder zware games.. Dit werkt niet als er ineens veel drukte is kakt de fps helemaal in..

Ik wil gewoon altijd de maximum clocks.

[ Voor 31% gewijzigd door A87 op 28-03-2013 16:52 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-06 00:04
Klinkt alsof hij blijft hangen in 2d mode.

Ik zou al je drivers een keer uninstallen, driver sweeper draaien, alle ATI meukeraf en dan je drivers opnieuw installeren :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verderf op 28-03-2013 16:55 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online
Het is alleen in sommige games.... die echt licht zijn.. UT 2004 bijvoorbeeld

Ik heb er ook last van met browsen!
Ik ben een heavy user en wil altijd op 1,1ghz draaien

Ik wil idle gewoon op 1100mhz draaien.

Ik koop geen dure pc met 3770 om vervolgens een videokaart te hebben die terug clockt.

Op google word ik trouwens ook niet veel wijzer van mensen die afterburner aanraden wat echt niet zorgt voor blokade van mhz.
trouwens... met een GTX 680 had ik dit gezeik ook.

[ Voor 135% gewijzigd door A87 op 28-03-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 18:26

Nemesizz

Untouchable

AMD Powerplay is het 'probleem' (het is een feature, zelf vond ik het altijd maar een lastig foefje wat niet makkelijk is uit te schakelen).

Je kan het oplossen door een custom CCC Overdrive profiel aan te maken en daar handmatig de clocks invoeren (low/med/high, en dan low en med clocks zelfde als high zetten inclusief de juiste voltages).

Andere optie is (wat sommigen doen, zelf niet geriskeerd) is een custom BIOS erop te flashen.
Een BIOS waar de idle clocks uit zijn gehaald (zelfde idee als een Overdrive profiel, maar dan permanent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online
thnx.. maar hoe maak je zon profiel dan aan want ik begrijp niet wat je bedoeld en welke tools.

Ik zie bij CCC namelijk geen opties in overdrive om mijn 2d in te stellen of overige....
Ik zie ook geen low mid en high.

Mischien kan je het wat beter toelichten? Ik kom er echt niet uit zoek nu al 20 minuten in CCC

Als ik op google zoek zie ik wederom weer dat verhaal van afterburner, zo te zien ben jij de enige die het kan uit leggen... jiij hebt er ervaring mee

[ Voor 255% gewijzigd door A87 op 28-03-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Als je dit had met zowel een 680 als een 7970 dan zit er iets anders niet goed. Standaard hoef je niet met profielen te rommelen. Check je drivers, verwijder oude, chipset drivers up to date. Dat ding hoort gewoon netjes te schakelen naar 3d mode zonder er iets voor te hoeven doen. Als dat wel zo was dan had heel GoT vol gestaan met dit soort berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:18:
Als je dit had met zowel een 680 als een 7970 dan zit er iets anders niet goed. Standaard hoef je niet met profielen te rommelen. Check je drivers, verwijder oude, chipset drivers up to date. Dat ding hoort gewoon netjes te schakelen naar 3d mode zonder er iets voor te hoeven doen. Als dat wel zo was dan had heel GoT vol gestaan met dit soort berichten.
Lees aub ff beter
Ik wil geen ''idle'' clocks meer, thats all

[ Voor 42% gewijzigd door A87 op 28-03-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-06 22:45

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Wat ik het makkelijkste vond was gewoon de BIOS editten zodat alle P-States max clocks en volts waren.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online
Imprezzion schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:24:
Wat ik het makkelijkste vond was gewoon de BIOS editten zodat alle P-States max clocks en volts waren.
heb je een link naar software waarmee dat kan?
En hoe het werkt?

Dan pas ik de bios wel aan ....

[ Voor 40% gewijzigd door A87 op 28-03-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:57

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Weet nog dat de AMD drivers een bug hadden waardoor ze niet terugclockten, nadat ik, per abuis, de 2e dvi port op me kaart aansloot, ipv de linker, kreeg ik dit ook, en heb ik een hele rits drivers zitten testen, maar het bleek aan me eigen stommiteit te liggen ipv die bug, omdat ik de 2e dvi port hanteerde ( met 1 scherm).

Het proberen waard.. niet volwaardige 3d clocks maar wel dat het geheugen op zijn 3d clocks liep en de core op het 2e standje 500mhz ofzo..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

A87 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:19:
[...]

Lees aub ff beter
Ik wil geen ''idle'' clocks meer, thats all
Zeg, men probeert je te helpen. Een wat vriendelijkere reactie is misschien dan op zijn plaats. Ik lees in jouw ts dat je er ook last van hebt in-game en dat hoort niet.

Anyways, veel succes ermee. Tabé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online
Nemesizz schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:07:
AMD Powerplay is het 'probleem' (het is een feature, zelf vond ik het altijd maar een lastig foefje wat niet makkelijk is uit te schakelen).

Je kan het oplossen door een custom CCC Overdrive profiel aan te maken en daar handmatig de clocks invoeren (low/med/high, en dan low en med clocks zelfde als high zetten inclusief de juiste voltages).

Andere optie is (wat sommigen doen, zelf niet geriskeerd) is een custom BIOS erop te flashen.
Een BIOS waar de idle clocks uit zijn gehaald (zelfde idee als een Overdrive profiel, maar dan permanent).
Welke site staat uitgelegd hoe dit in zijn werk gaat?
Ik heb geen idee hoe je een custom low mid high profiel aanmaakt of hoe je een bios aanpast

Ik had voorheen met nvidia wel ervaring met flashen .. maar met AMD nog nooit gedaan

[ Voor 14% gewijzigd door A87 op 28-03-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Poweplay hoort opzich prima te werken. En op mijn laptop is de minimum gpu-instellen vrij makkelijk. Als je die wat hoger zet, moet het goedkomen.

Maar, eerlijk gezegd weet ik niet zeker of het helemaal gezond is om je kaarten altijd op volle kracht te draaien. Er is een reden dat ze terugklokken.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online
VasZaitsev schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:33:
Poweplay hoort opzich prima te werken. En op mijn laptop is de minimum gpu-instellen vrij makkelijk. Als je die wat hoger zet, moet het goedkomen.

Maar, eerlijk gezegd weet ik niet zeker of het helemaal gezond is om je kaarten altijd op volle kracht te draaien. Er is een reden dat ze terugklokken.
Hoe kan je die minimum speed dan verhogen? '
Ik blijf maar zoeken in CCC maar kan echt niets vinden.

Als je me het kan uitleggen ben ik van mijn problemen verholpen _/-\o_

Dat het niet gezond is maakt me niet uit. Ik vervang videokaarten toch als er wat snellers komt.
maar ik wil gewoon niet onder de 1100mhz draaien en energie maak ik me echt niet druk om.
2x auto rijden is al duurder dan een maand die pc aan ^^

maar ik betaal gewoon geen 400 euro voor een videokaart die zelf gaat bepalen wanneer ik de power nodig heb.... moet niet gekker worden :>

[ Voor 148% gewijzigd door A87 op 28-03-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

oeps, foutje, was van de CPU.

Maar, met bijvoorbeeld Afterburner van MSI moet je volgens mij ook minimumclocks kunnen instellen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online
In Afterburner heb ik die optie nooit kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 18:26

Nemesizz

Untouchable

Hier staat wel een uitleg hoe het werkt (met afbeeldingen): http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=310904

Je maakt in CCC een profiel aan, selecteerd alleen Overdrive, gaat dan opzoek naar de file <naam-van-profiel>.xml , edit die (bestand is verborgen, dus wel eerst verborgen bestanden weergeven).
Je zet dan de snelheid bij 'want 0' 'want 1' 'want 2' allemaal hetzelfde als de hoogste clocks, zelfde doe je bij memory clocks, en voltages. Save die file. En vervolgens in CCC doe je load profile en je laat dan dat profiel wat je net ge-edit hebt.

Bij mijn Radeon moest ik eerst altijd nog even de slider in overdrive wat bewegen (memory) maar niet op apply drukken, anders bleef memory clock alsnog op idle vastzitten ondanks het profiel laden 8)7 .
Na slider bewegen en profiel laden bleef hij het wel goed doen totdat ik de PC weer resette.
Zo heb ik m'n Radeon al jaren moeten behandelen anders bleef ie altijd op te lage clocks vast zitten.

Het afterburner gedeelte deed ik echter nooit (wat onder op die pagina staat).

[ Voor 4% gewijzigd door Nemesizz op 29-03-2013 10:16 ]

Pagina: 1