Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343802

Topicstarter
Hallo,

ik heb een ipad (2mnd oud) ter reparatie aangeboden bij Paradigit omdat het geluid zacht/dof was. Kreeg de diagnose vochtschade, terwijl er nooit iets mee gebeurd was (anders had ik het bij mijn inboedelverzekering kunnen claimen). Geen garantie uiteraard, opties waren €350 voor nieuw logic board of €70 voor ongerepareerd retour.

Ik heb voor dit laatste gekozen, en bij een kleine reparateur aangeboden voor second-opinion. Deze kon de klacht verhelpen door de speaker unit te vervangen voor €60 incl. montage. Hij vond geen enkel spoor van vocht in het apparaat.

Wat blijkt: iPad was daarvoor nooit opengemaakt, diagnose bij eerste reparateur is blijkbaar gesteld aan de hand van lichte corrosie op de dock-connector (die overigens prima werkte) aan de buitenkant. Paradigit beweert volgens Apple protocol gehandeld te hebben, waarbij ze niet gemachtigd zijn om het apparaat open te maken.

Weet iemand of dit inderdaad standaard Apple beleid is, of had het reparatiebedrijf grondiger moeten onderzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties horen meer in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

AI > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:31
Dan nog, is 70 euro wel erg duur om er alleen eventjes naar te kijken? Niet geheel ontopic misschien maar vind het wel belachelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-07 23:07

fynrd1

Fooled by Randomness

Apple ruilt alles om wat binnen de garantie van een jaar zit, je had dus ook beter bij hun kunnen aankloppen. (Zonder kosten en je loopt met een nieuwe de deur uit). Dit verhaal kan je trouwens nu wel vergeten aangezien je hem hebt laten repareren.

[ Voor 40% gewijzigd door fynrd1 op 28-03-2013 16:20 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik heb een tijdje gewerkt op een klantenservice van een grote elektronicaretailer, waar ik helaas meer dan eens heibel heb gehad met Apple. Die gasten lezen de helft van de tijd de klacht niet en doen maar wat. Zo kreeg ik een set defecte oordopjes teruggestuurd omdat de ipod niet was meegestuurd 8)7 Ze trekken veel te rap conclusies ja, dan ben je gewoon keihard de spreekwoordelijke lul. Ik had dan nog "het geluk" dat het a) niet om mijn spullen ging en b) ik gewoon simpelweg een factuur kon uitdraaien waarin ik ze zelf voor de kosten liet opdraaien.

[ Voor 17% gewijzigd door MueR op 28-03-2013 16:27 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
#fynrd1 Dus je kan beter rechtstreeks naar Apple gaan dan de winkel waar je het product gekocht hebt? Hadden ze me bij Paradigit ook wel op kunnen wijzen!

#muer Zo'n idee had ik wel bij dat reparatiebedrijf, maar had verwacht dat Paradigit meer coulance zou tonen, bijvoorbeeld door het onderzoeksbedrag te restitueren. Maar nee hoor, die staan vierkant achter de reparateur en wijzen je er fijntjes op dat je geen garantie meer hebt nu je het hebt laten repareren.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 343802 op 28-03-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Anoniem: 343802 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:18:
Weet iemand of dit inderdaad standaard Apple beleid is, of had het reparatiebedrijf grondiger moeten onderzoeken?
Sowieso heb je niks met Apple te maken. Als Apple raar doet met garantie hoort dat een probleem van de winkel te zijn, niet van jou. Of de winkel moet kunnen aantonen dat jij de schade zelf hebt veroorzaakt (en dus niet die vochtschade-onzin die door sommige reparatiediensten geclaimed wordt, maar echt iets concreets). Zo niet, dan gewoon een werkend product, en dan wel gratis.

Die 70,- is dus ook onzin, en die 60 euro die je nu betaald hebt zou dus ook niet nodig moeten zijn omdat de winkel gewoon moet repareren.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 13-07 23:07

fynrd1

Fooled by Randomness

Anoniem: 343802 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:28:
#fynrd1 Dus je kan beter rechtstreeks naar Apple gaan dan de winkel waar je het product gekocht hebt? Hadden ze me bij Paradigit ook wel op kunnen wijzen!

#muer Zo'n idee had ik wel bij dat reparatiebedrijf, maar had verwacht dat Paradigit meer coulance zou tonen, bijvoorbeeld door het onderzoeksbedrag te restitueren. Maar nee hoor, die staan vierkant achter de reparateur en wijzen je er fijntjes op dat je geen garantie meer hebt nu je het hebt laten repareren.
Jep, ik heb zelf na 365 dagen een nieuwe ipad gehad omdat ik een luie pixel had.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bwerg schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:49:
[...]

Sowieso heb je niks met Apple te maken. Als Apple raar doet met garantie hoort dat een probleem van de winkel te zijn, niet van jou. Of de winkel moet kunnen aantonen dat jij de schade zelf hebt veroorzaakt (en dus niet die vochtschade-onzin die door sommige reparatiediensten geclaimed wordt, maar echt iets concreets). Zo niet, dan gewoon een werkend product, en dan wel gratis.

Die 70,- is dus ook onzin, en die 60 euro die je nu betaald hebt zou dus ook niet nodig moeten zijn omdat de winkel gewoon moet repareren.
Helemaal mee eens, maar zonder rechtsbijstandverzekering en een flinke portie strijdlust heb je daar niets aan.

Het is geloof ik een extern reparatiebedrijf dat volgens Apple protocollen werkt, niet Apple zelf. Is al eens een item over geweest bij Radar en Kassa zag ik (toen het bedrijf Dynafix). Het probleem is dat je de diagnose vochtschade als consument moeilijk kunt weerleggen. Dat dacht ik te kunnen doen met een second-opinion, maar blijkbaar geven ze je dan nóg geen gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Klopt, maar feit blijft dat jij helemaal niet met dynafix hoeft te ruziën. Alleen met de winkel waar je het kocht. En die zijn mogelijk wat minder star dan dynafix. Je zou nu bij de winkel kunnen aangeven dat een tweede reparateur helemaal geen vochtschade heeft kunnen vaststellen, en je dus je 70 euro terug wil (en eventueel ook de 60 euro omdat zij een klacht onterecht niet hebben opgelost, waar je nu kosten voor hebt moeten maken, maar voor dat laatste zul je wel meer juridische onderbouwing nodig hebben. Of de winkel moet dus willen meewerken).

[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 28-03-2013 17:19 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Laatst online: 17:07
raar dat ze de reparatie kosten berekenen zonder dat ze iets gedaan hebben.

ik heb zelf een ipad mini van eind januari die nu bij de mycom ligt voor reparatie, op het formulier staat dat ze 90 euro in rekening mogen brengen bij niet gerepareerd.

Met rechtstreeks naar apple gaan bedoelen jullie de store in amsterdam neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
#bwerg Ik heb ook het ook rechtstreeks met Paradigit opgenomen, maar die geven me geen gelijk.

#mrt-tweak Ik hoop voor je dat de reparatie onder garantie valt. Met rechtstreeks apple bedoelen we inderdaad A'dam Pr. Hendrikkade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:00
Bij waterschade doen ze niks, en dat is helaas voor jou bij het kleinste vermoeden. Bij de iPad zitten er overigens geen waterindicatoren in de behuizing, bij de iPhone kijken ze gewoon of een papiertje van kleur is veranderd, is dit het geval dan rolt de rekening voor de klant er automatisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 15:09
mrt-tweak schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 17:19:
raar dat ze de reparatie kosten berekenen zonder dat ze iets gedaan hebben.

ik heb zelf een ipad mini van eind januari die nu bij de mycom ligt voor reparatie, op het formulier staat dat ze 90 euro in rekening mogen brengen bij niet gerepareerd.
Dat doen ze dan ook niet; er is immers niks gerepareerd. Ze berekenen onderzoekskosten, en onderzoek is er wel degelijk (zij het mogelijk heel minimaal) gedaan :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:30
Paul schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 20:04:
[...]
Dat doen ze dan ook niet; er is immers niks gerepareerd. Ze berekenen onderzoekskosten, en onderzoek is er wel degelijk (zij het mogelijk heel minimaal) gedaan :)
Dan zou paradigit ook nog betaald moeten worden voor een korte diagnose en service kosten :P

Zou Paradigit aansprakelijk stellen en je gelijk proberen te halen in de winkel. Anders gezellig een leuke post maken op hun facebook met het verhaal. Als je dat gaat doen, geef dat dan wel aan bij de Paradigit.

Als consument wordt je soms keihard genaaid en daar kan je vrij weinig tegen beginnen, ook al heb je gelijk. Verschilt ook per winkel en personeel hoe je wordt behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 15:09
oosterhofjf schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 20:21:
Dan zou paradigit ook nog betaald moeten worden voor een korte diagnose en service kosten :P
Als het goed is zijn die € 70 overgemaakt naar Paradigit en niet naar een of ander onbekend bedrijf waar de TS niks mee te maken heeft maar dat wel claimt een vordering op TS te hebben... Dat laatste (een spooknota) is namelijk 'acquisitiefraude' ;)

Hoeveel daarvan Paradigit zelf opstrijkt en hoeveel ervan naar een eventueel ingeschakelde derde vloeit weten jij en ik natuurlijk niet :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Met alle respect, maar als de TS iets aantoont is dat alle vooroordelen over Apple-kopers bevestigd worden.

On-topic: Helaas heb je zelf reparatie laten uitvoeren, ergo garantie verspeeld.
Volgende keer niet met een kluitje het riet in laten sturen, laat zien dat ook Apple-kopers kritische consumenten kunnen zijn.
Daarnaast zoals gezegd, Apple is niet jouw partner in deze garantie, dat is Paradigit. M.a.w. jij hebt niets te schaften met Apple.

[ Voor 17% gewijzigd door eL_Jay op 28-03-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:51
Wat jij meemaakt is eigenlijk het standaardverhaal van Apple. Geweldige service, voor eigen klanten, maar zolang het via een reseller gaat.....heibel, drama en erna trauma.

Apple heeft de beste service, zolang jij naar de Store op de Leidseplein gaat. Hier hebben mensen wel eens een iPhone toestel ontvangen die vochtschade had (ja in het water gevallen en ook eerlijk toegegeven door de klant). Zelfs ouder dan 2 jaar laptop hebben ze geruisloos gerepareerd. Bij mij hebben ze een iets meer dan 1 jaar oude laptop geheel omgeruild nadat ze niet achter konden komen wat het probleem is.
Je hoort haast nooit iets negatiefs. Maar zolang je bij de resellers aanklopt is het zo irritant!

Een tip: bij de volgende keer moet je even bellen en ze komen de volgende dag met UPS je iPad ophalen. binnen 5 werkdagen heb je een refurbished iPad binnen, met de garantie van je aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kx22 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 21:37:
Wat jij meemaakt is eigenlijk het standaardverhaal van Apple. Geweldige service, voor eigen klanten, maar zolang het via een reseller gaat.....heibel, drama en erna trauma.

Apple heeft de beste service, zolang jij naar de Store op de Leidseplein gaat. Hier hebben mensen wel eens een iPhone toestel ontvangen die vochtschade had (ja in het water gevallen en ook eerlijk toegegeven door de klant). Zelfs ouder dan 2 jaar laptop hebben ze geruisloos gerepareerd. Bij mij hebben ze een iets meer dan 1 jaar oude laptop geheel omgeruild nadat ze niet achter konden komen wat het probleem is.
Je hoort haast nooit iets negatiefs. Maar zolang je bij de resellers aanklopt is het zo irritant!

Een tip: bij de volgende keer moet je even bellen en ze komen de volgende dag met UPS je iPad ophalen. binnen 5 werkdagen heb je een refurbished iPad binnen, met de garantie van je aankoop.
Wijze les voor alle apple klanten.
Maar mijn volgende telefoon of tablet wordt zo'n waterdichte Sony. Kunnen ze met die claim niet meer aankomen!
Pagina: 1