(Hoe) Kan ik een PostScript-printer-PPD installeren op Win 8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik prober een PPD-stuurbestand voor een postscriptprinter te installeren op Windows 8, maar tijdens de installatie Kom ik zover dat hij na het "Type printer name"-venster iets gaat installeren (na het "User account control"-venster) om vervolgens weer vrolijk zonder verdere (fount)meldingen terug te springen naar het "Type printer name"-venster. Ik heb al de oude manier (kopieren van bestanden uit windows-directory naar driver-directory) geprobeerd, maar dat werkt helaas niet... Ik had ook de generieke PS-driver van MS gebruikt, maar daar doet de printer niets op (behalve opstarten).

Is er een simple manier om een postscriptprinter-ppd te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vziw worden PPD bestanden door CUPS gebruikt, wat draait op *NIX systemen. Maar een snelle Google naar 'ppd on windows' geeft mij aardig wat hits om deze op W7 te installeren. Wat heb je dus al zoal geprobeerd, anders dan bovenstaande?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
PPD bestanden worden redelijk algemeen gebruikt vziw, daar zijn ze in principe ook voor gemaakt (PPD->Postscript Printer Description, crossplatform bruikbaar), de postscript-drivers (zoals pscript5.dll voor windows 8 ) zijn dan wel weer platformspecifiek) (Ik heb nooit significante problemen ermee gehad vanaf windows vanaf NT4)

Ik heb de beproefde methoden voor Win7 ook al uitgeprobeerd (o.a. ook via de commandline), het werkt niet. Ook zijn alle benodigde drivercomponenten (die in de .inf-bestanden worden genoemd) beschikbaar)

Kan het iets met veranderde windows-bevoegdheden te maken hebben? Ik vind het sowieso vremd dat ik in een dialoogboxen-lus terechtkom in plaats van dat een foutmelding verschijnt. In de eventlogger (administrative events) vind ik overigens wel een foutmelding:

code:
1
2
Installing printer driver - failed, error code 0x4C7, HRESULT 0x800704C7. See the event user data for context information.
Installing printer driver - failed, error code 0x0, HRESULT 0x800704C7. See the event user data for context information.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb ergens gelezen, hier op de FP mogelijk zelfs, dat het printer driver model verandert is in W8 om het eenvoudiger en uitgebreider te maken om printers te installeren, waardoor minder compatibility problemen zouden zijn. Dat de methode voor W7 niet werkt op W8 is dan niet zo vreemd. Betekend wel dat een nieuwe handleiding nodig is hiervoor en die is blijkbaar nog niet geschreven. Wordt W8 überhaupt ondersteund?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Dat had ik ook gelezen (maar ik merk er niet veel van)

Ik verwacht (en mag hopen) dat windows 8 ppd bestanden ondersteunt. De namen van de dlls etc van de postscript drivers zijn in ieder geval onveranderd. Wat ik moet vinden is de manier om de postscript driver te vertellen welke ppd hij moet gebruiken.

Ik zal maar eens kijken of er fabrikanten zijn die win8-postscript drivers aanbieden om te zien hoe de .inf-bestanden etc eruit zien...

[ Voor 38% gewijzigd door begintmeta op 29-03-2013 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb de 'Xerox Global Print Drivers' voor Win 8 64-bit herschreven zodat ze mijn PPD includeren, maar helaas, nog steeds hetzelfde verschijnsel. Ik heb de executable niet gebruikt overigens, alleen het .inf-bestand aangepast.

[ Voor 22% gewijzigd door begintmeta op 29-03-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
ik moe zeggen dat ik er niet uit kom... heeft iemand al eens een ppd/pscript5.dll geen baseerde driver op Windows 8 geïnstalleerd?

Ik krijg (vanwege experimenten met het aanpassen van bestaande drivers) het idee dat het te maken heft met het feit dat het een unsigned driver is. Wat moet ik daaraan doen?

Dat was het inderdaad, ik heb met 'shutdown.exe /r /o /f /t 0' windows opnieuw opgestart met de optie om unsigned drivers te installeren. Vervolgens werkte alls.

Vaag dat je geen zinvolle foutmelding krijgt als de signed-driver modus aan staat en je unsigned drivers wil installeren....

[ Voor 72% gewijzigd door begintmeta op 01-04-2013 13:58 ]

Pagina: 1