Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Website onderhouden, is er een makkelijke manier?

Pagina: 1
Acties:

• DeAlfie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-11 13:53
Goedendag,

Ik moet voor wat vrienden een site maken, maar die willen ze zelf af en toe kunnen aanpassen.
Ik heb wat met CMS systemen gekloot, maar dat beviel me totaal niet.
Ik heb wordpress, joomla, concrete5 en drupal geprobeerd, maar die zijn veelste ingewikkeld voor mijn eisen.

De website die onderhouden moet worden moet alleen af en toe wat tekst in html bijgewerkt worden. Ook zou ik graag zo'n CMS systeem (of iets dergelijks) op mijn site *snip* niet relevant, zie spam* willen. Waar ook alleen maar de html af en toe gewijzigd van moet worden.

Is er een makkelijke manier om dat aan te kunnen passen zonder dreamweaver?

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 28-03-2013 14:48 ]

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:46
Wordpress is toch redelijk simpel?

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Alleen bepaalde kleine zaken wijzigen?
[Serieus] Notepad

[ Voor 86% gewijzigd door RobIII op 28-03-2013 14:49 . Reden: Onnodig grote quote met irrelevante link verwijderd ]

Verwijderd

Als een CMS te ingewikkeld is voor kleine HTML-oplossingen zou ik stoppen met zoeken inderdaad - veel simpeler dan Wordpress krijg je het niet, volgens mij. En dan is de combinatie teksteditor/ftp-client waarschijnlijk de makkelijkste.
Combinatie van beide: http://www.net2ftp.com/ (ook installatie op eigen server mogelijk), daarmee kun je online bestanden bewerken.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
philippeee schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:46:
Ik moet voor wat vrienden een site maken, maar die willen ze zelf af en toe kunnen aanpassen.
[...]
De website die onderhouden moet worden moet alleen af en toe wat tekst in html bijgewerkt worden.
[...]
Waar ook alleen maar de html af en toe gewijzigd van moet worden.
Ik denk dat je even een stapje terug moet doen. Een CMS (Content Management Systeem) gebruik je om makkelijk content te wijzigen (die toevallig in veel gevallen ook HTML kan/mag bevatten). Daarmee wijzig je dus een "over ons pagina" waar je vertelt hoe jong en dynamisch je bedrijf wel niet is of je voegt een nieuwsbericht toe aan je lijstje met nieuwsberichten. Dit valt onder content.

Waar jij echter eerder op lijkt te doelen is dat je zaken zoals de layout / design ook kunt aanpassen in 't CMS of dat klanten dat zelf doen. Los van 't feit dat 't meestal niet heel erg handig is om klanten zelf in dit soort zaken te laten rommelen (tenzij opgeleid/getrained of tot op bepaalde hoogte en niet verder dan...): dat is niet waar een CMS primair voor bedoeld is en die HTML (die je layout/design bepaalt) bewerken kun doe je dus meestal(!) ook niet in 't CMS maar met een tool als Notepad, PHPStorm, Dreamweaver o.i.d. Er zijn vast CMS'en die (tot op bepaalde hoogte) aan te passen zijn op dat niveau maar dan moet je 't niet gek vinden dat die CMS'en "veelste ingewikkeld voor je eisen" zijn.

Pak je een simpel(er) CMS dan zijn er altijd wel templates / plugins / extensies o.i.d. te vinden om daarmee de site tot op bepaalde hoogte aan te passen. En wil je een übersimpel CMS zodat je grootmoeder 't nog snapt dan moet je de "eis" laten varen dat ze ook de "site moet kunnen aanpassen".

Voor de duidelijkheid: je zult dus onderscheid moeten maken in 't aanpassen van "alles: content, design, layout tot op de meta-tags aan toe" of "alleen maar content".

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 28-03-2013 14:59 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• DeAlfie
Dank voor jullie reacties. Af en toe moeten er wat prijzen of zinnen in html gewijzigd worden. Bedankt voor die site http://www.net2ftp.com dat is precies wat ik zocht!
nog een vraagje: is ook ook zo'n site met een WYSIWYG editor erin?

Heel erg bedankt!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Natuurlijk niet. Jij wil een CMS, niet een WYSIWYG-editor die in een FTP-client ingebouwd zit. Jouw vrienden moeten ofwel leren programmeren (of Dreamweaver's WYSIWYG-editor gebruiken ofzo), ofwel jij moet een CMS implemeteren.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[serieuze vraag]
waarom vragen je vrienden jou hiervoor?

• DeAlfie
Haha laat maar, ik keek ene beetje autistisch :p
Je kan dus niet php bestanden editen, maar wel html.

Het is dus gelukt!
Pagina: 1