Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan geen foto's opslaan vanaf deze site

Pagina: 1
Acties:

• Justin23
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-11 19:42
Hallo

De school van mijn kinderen heeft een website waar foto's op geplaatst worden.

Ik kan deze foto's met Internet Explorer niet op mijn computer opslaan.
Met Google Chrome en Firefox lukt dat wel.
Ik werk het liefste met IE en hou er niet van om met meerdere browsers op 1 pc te werken.
Wie weet waarom dit met IE 9 als IE 10 niet werkt???

Gr Roger

[ Voor 8% gewijzigd door Justin23 op 28-03-2013 15:47 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 17:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik kan in IE gewoon "save picture as" doen...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-11 16:07
In IE krijg ik niet eens een popup van de foto. Dus ik denk dat de site gewoon slecht in elkaar zit.

Als ik compatibiliteitsmode aanzet in IE9 krijg ik wel een popup en kan ik de afbeelding opslaan.

[ Voor 33% gewijzigd door phex op 28-03-2013 14:55 ]

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11 11:14
Foto openen, (meerdere keren aanklikken totdat deze bijna full-screen wordt geopend) en dan rechts klikken en opslaan :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 17:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ah, wacht, dat was in IE8, daar werkt het wel gewoon. Lijkt me inderdaad ook een compatibility bug met IE9 (waarschijnlijk omdat de site iets geks doet wat niet ondersteund wordt).

@hierboven: dat werkt dus niet in IE9.

Even in de adresbalk op dat 'gescheurde' icoontje klikken om compatibility mode aan te zetten en dan werkt het wel gewoon in IE9 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 28-03-2013 14:56 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Hier IE8

En ik kan wel gewoon foto's opslaan.

Leuke beheerder trouwens, het opvragen van een subdir resulteert in een lege pagina of 403 melding.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
WEB >> CSA

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 28-03-2013 15:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-11 15:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ben ik de enige die het vreemd dat al die foto's zomaar online staan?

De school van mijn dochtertje heeft ook foto's online staan, maar wel beveiligd achter een wachtwoord wat regelmatig wijzigt...

[/offtopic]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Ik zou ze niet eens achter een beveiligde inlog willen hebben. Als ouders deze foto's willen hebben, bestellen ze ze maar van hun eigen kinderen... maar niet dat andere ouders foto's van mijn kind zouden kunnen downloaden!

• Justin23
Het is gelukt. Bedankt.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Question Mark schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:03:
Ben ik de enige die het vreemd dat al die foto's zomaar online staan?

De school van mijn dochtertje heeft ook foto's online staan, maar wel beveiligd achter een wachtwoord wat regelmatig wijzigt...

[/offtopic]
Bij de school van mijn kind moeten de ouders toestemming gegeven, foto's van kinderen van wie de ouders geen toestemming gegeven hebben staan niet online. Elke leerkracht weet welke ouders van zijn/haar klas geen toestemming gegeven hebben. Moeten er foto's online, dan kijkt eerst elke leerkracht of er kinderen uit zijn klas op staan van wie de ouders geen toestemming gegeven hebben, pas bij groen licht van alle leerkrachten gaan de foto's online. Dit is redelijk fail-proof, maar het gebeurt in zo'n tempo dat de meeste kinderen ondertussen een centimeter of 10 langer zijn dan ze op de online foto's waren.

• Justin23
zacht schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:42:
[...]

Bij de school van mijn kind moeten de ouders toestemming gegeven, foto's van kinderen van wie de ouders geen toestemming gegeven hebben staan niet online. Elke leerkracht weet welke ouders van zijn/haar klas geen toestemming gegeven hebben. Moeten er foto's online, dan kijkt eerst elke leerkracht of er kinderen uit zijn klas op staan van wie de ouders geen toestemming gegeven hebben, pas bij groen licht van alle leerkrachten gaan de foto's online. Dit is redelijk fail-proof, maar het gebeurt in zo'n tempo dat de meeste kinderen ondertussen een centimeter of 10 langer zijn dan ze op de online foto's waren.
Bij onze school gaat dat vrij snel want het paaseieren zoeken was vanmorgen en de foto's staan de zelfde dag op de site.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 17:25
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:07:
Ik zou ze niet eens achter een beveiligde inlog willen hebben. Als ouders deze foto's willen hebben, bestellen ze ze maar van hun eigen kinderen... maar niet dat andere ouders foto's van mijn kind zouden kunnen downloaden!
Prima, dat zou dan toch kunnen. Zoals eerder genoemd welken veel scholen met toestemming van mijn ouders. Snap het probleem echter niet zo. Het zijn allemaal normale foto's toch. De intentie van een school lijkt me niet om 'ongepaste' foto's te maken en de distribueren.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt op die manier geen enkele controle over de foto's van jouw kind en waar die foto's naar toe gaan, dat lijkt mij vrij onwenselijk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1