Ik ben aan het overwegen een (deels) nieuwe (budget) game pc aan te schaffen. Mijn Budget is rond de 500 euro. Echter heb ik wel al een aantal onderdelen welke ik kan meenemen naar de nieuw PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij zal hoofdzakelijk gebruikt worden als game PC. Verders wat kleine dingen zoals Word en Excel, maar dat is het dan ook wel. Het soort games wat ik wil spelen zijn bijvoorbeeld: Tomb Raider, Trials Evolution Gold, Bioshock Infinite etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 500 euro. Het liefst voor een systeem waar ik ongeveer een jaartje of drie mee vooruit kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- 2x 1,5 Tb SATA schijven
- Muis + Toetsenbord (Beide USB)
- Coolermaster kast (Zonder voeding)
- DVD-brander
- Wifi kaartje
- Samsung scherm (Dvi aansluiting. 23 inch met max resolutie van 1920 x 1080 (Full HD), http://tweakers.net/pricewatch/225685/samsung-syncmaster-2333sw-zwart/specificaties/
Deze moet ik misschien ook vervangen (is al een jaartje of 3/4 oud), maar dit gaat buiten het budget om en zal wellicht later pas vervangen worden. (Tips zijn welkom)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Moederbord
- Processor
- Geheugen
- Videokaart
- Voeding
- Receiver voor Xbox 360 wireless controller
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeuren voor de onderdelen. Bij tips voor het scherm gaat mijn voorkeur uit naar samsung. Al mijn schermen en TV's in huis zijn samsung en dit vind ik gewoon heerlijke schermen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Liefst wel een beetje stil. Hoeft echter niet muisstil te zijn.
- Overclocken overweeg ik niet
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij zal hoofdzakelijk gebruikt worden als game PC. Verders wat kleine dingen zoals Word en Excel, maar dat is het dan ook wel. Het soort games wat ik wil spelen zijn bijvoorbeeld: Tomb Raider, Trials Evolution Gold, Bioshock Infinite etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 500 euro. Het liefst voor een systeem waar ik ongeveer een jaartje of drie mee vooruit kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- 2x 1,5 Tb SATA schijven
- Muis + Toetsenbord (Beide USB)
- Coolermaster kast (Zonder voeding)
- DVD-brander
- Wifi kaartje
- Samsung scherm (Dvi aansluiting. 23 inch met max resolutie van 1920 x 1080 (Full HD), http://tweakers.net/pricewatch/225685/samsung-syncmaster-2333sw-zwart/specificaties/
Deze moet ik misschien ook vervangen (is al een jaartje of 3/4 oud), maar dit gaat buiten het budget om en zal wellicht later pas vervangen worden. (Tips zijn welkom)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Moederbord
- Processor
- Geheugen
- Videokaart
- Voeding
- Receiver voor Xbox 360 wireless controller
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeuren voor de onderdelen. Bij tips voor het scherm gaat mijn voorkeur uit naar samsung. Al mijn schermen en TV's in huis zijn samsung en dit vind ik gewoon heerlijke schermen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Liefst wel een beetje stil. Hoeft echter niet muisstil te zijn.
- Overclocken overweeg ik niet
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 149,90 | € 149,90 |
1 | ASRock B75 Pro3-M | € 56,90 | € 56,90 |
1 | Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5 | € 208,- | € 208,- |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 49,95 | € 49,95 |
1 | XFX Pro 550W | € 52,59 | € 52,59 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 517,34 |
[ Voor 40% gewijzigd door JSchut op 28-03-2013 15:29 . Reden: Productlijst toegevoegd ]
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82