[HTPC & NAS] Zelfbouw alles in één

Pagina: 1
Acties:

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
hehe, volgens mij is dit het tweede of misschien zelfs het derde topic wat ik hierover open in 1-2 jaar tijd.
Het is er de vorige keer nooit van gekomen, vooral vanwege financiele redenen. Ik heb nu eindelijk genoeg gespaard, dus het wordt eindelijk tijd voor mijn alles in één oplossing. Ondertussen heb ik wel al wat research gedaan en ik weet onderhand wel wat ik wil hebben.

Wat wil ik
Ik wil een download/backup back die ook nog XMBC draait. Ik heb eerst gekeken naar gescheiden oplossingen, maar dit is op dit moment te duur voor wat ik wil hebben.
Uiteindelijk zal dit systeem puur als NAS gaan draaien en zal ik iets van een android tv stick kopen met XMBC. Maargoed dat is toekomst muziek, dat kan maar zo een paar jaar duren. Ik ben op dit moment nog student en heb dus nog niet heel veel inkomsten. Kort gezegd wil ik een alles in één oplossing die het volgende kan:
  • XMBC draaien
  • downloaden (usenet)
  • mysql server voor XMBC
  • backup van mijn desktopje
  • webserver (ik wil een persoonlijke website gaan maken, de ontwikkeling zal op de nas draaien en daarna worden overgezet naar een bedrijf, dus dit is niet heel belangrijk)
Wat ik tot nu toe heb uitgezocht
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P8-H77-I€ 83,95€ 83,95
1Western Digital Red WD30EFRX, 3TB€ 120,99€ 120,99
1Fractal Design Array R2 Mini ITX NAS Case€ 113,74€ 113,74
1Sandisk Extreme USB 3.0 Flash Drive 32GB Zwart€ 32,90€ 32,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 351,58

Wat ik al heb
  • 4 gig werkgeheugen
  • Pentium G2020
  • 2 tb samsung HDD F3 spintpoint
OS keuze e.d.
Het wordt ook een soort van hobby project, ben een redelijke leek en wil graag wat meer leren.