Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

System performance monitor software?

Pagina: 1
Acties:

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
Hoi,

Ik vroeg me af of iemand me kan helpen met het volgende; Op de zaak bij ons hebben we wat oudere XP workstations staan die op een vast tijdstip enorm traag worden, als gevolg kunnen de mensen die met deze systemen werken hun taken niet normaal meer uitvoeren. Ik verwacht dat er wat scheduled tasks uitgevoerd worden op de achtergrond, maar door group policies kunnen we in de taskmanager niet alle lopende processen zien. Onze IT beweerd natuurlijk dat er niks aan de hand is, dat we spoken zien... }:|

Wel heb ik rechten om software te installeren, dus vroeg ik me af of er (gratis) tools zijn die mij de algemene system performance laten zien, en eventueel per process de load kan laten zien en eventueel loggen?

Als ik daaruit kan aantonen dat er inderdaad wat op de achtergrond gebeurd wat voor deze problemen zorgt, dan kan ik daarmee terug naar onze IT.

Alvast bedankt :)

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

IT hoort je te ondersteunen met deze klachten. Ik zou het dan ook niet zelf uit gaan zoeken. Blijven melden of desnoods via leidinggevende aankaarten bij IT.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-11 21:45
een echte monitoring tool ken ik niet, maar je hebt wel processexplorer: http://technet.microsoft....ysinternals/bb896653.aspx

als je die even start op het moment dat het systeem erg traag is, zou je iedergeval moeten kunnen zien welk proces dit veroorzaakt.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De Windows Performance Monitor staat standaard op elk systeem geïnstalleerd. Start -> Uitvoeren -> perfmon.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-11 14:15
-DUS- schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:44:
Hoi,

Op de zaak bij ons hebben we wat oudere XP workstations staan die op een vast tijdstip enorm traag worden
Je zou ook eens aan de IT afdeling moeten vragen op welk tijdstip de virusscanner gescheduled staat. Als op een vast tijdstip meerdere stations traag worden, dan zou dat weleens de virusscanner kunnen zijn...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
ChojinZ schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:56:
[...]
Je zou ook eens aan de IT afdeling moeten vragen op welk tijdstip de virusscanner gescheduled staat. Als op een vast tijdstip meerdere stations traag worden, dan zou dat weleens de virusscanner kunnen zijn...
Ja dat denk ik dus ook..

Ik zal in ieder geval eens naar de bovengenoemde tools kijken. Thanks! _/-\o_
Pagina: 1