Geen netwerksleutel

Pagina: 1
Acties:

• Stijnhoofd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Om een lang verhaal kort te maken: we hebben onze vaste PC volledig opnieuw geïnstalleerd omdat de draadloze netwerkverbinding er ineens mee kapte nadat er een nieuwe virusscanner op moest. Nu hebben we hem dus geformatteerd en het probleem laat zich raden - weer geen internet.

Bekabeld gaat prima. Het nadeel is dat er dan een kabel van de ene hoek van het huis naar de andere loopt, wat verre van ideaal en praktisch is. Maar bij draadloos klaagt hij dat er geen netwerksleutel is, waarvan ik geen idee heb hoe ik hem kan vinden. Via mijn laptop heb ik ook al een kijkje genomen in de router. Vervolgens alle mogelijke getal- en lettercombinaties overgenomen en geprobeerd, maar helaas. Het ligt overigens niet aan het netwerk - als ik via mijn iPhone probeer te tetheren geeft hij hetzelfde probleem weer.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Mocht ik iets vergeten ben te vermelden dan vraag gerust. Alvast bedankt.

Mvg Stijn

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Netwerksleutel ?

Heb je niet gewoon je wifi verbinding met een WEP/WPA sleutel beveiligd. Zonder correcte sleutel heb je dan geen toegang.

Als je je sleutel niet meer weet en je hebt toegang tot de router kan je gewoon een nieuw sleutelwoord invullen, dan dien je wel al je draadloze apparaten opnieuw aan te melden.

[ Voor 39% gewijzigd door Viper® op 28-03-2013 10:40 ]

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-11 15:06
Wat TS zegt over zijn iPhone maakt jouw punt overbodig. Het zit dus in de laptop. Ik heb dit vaker ervaren door een fout in de driver/software. Probeer eens een andere driver, liever nog een softwarepakket.

Ik heb dit zelf ervaren bij een Sitecom adapter, die zonder eigen software dacht dat het om een WEP encryptie ging, terwijl de Sitecom software zag dat het om een WPA verbinding ging en wel verbinding maakte.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:38

Quad

Doof

Ligt er maar net aan, als je een oudere laptop of dekstop gebruikt die niet met WPA2 overweg kan dan moet je WPA of WEP gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 28-03-2013 10:45 ]

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Stijnhoofd
We hebben met onze PC nooit last gehad van dit probleem. Het betreft een Linksys wireless USB-adapter. Wat moet ik doen, op de website van Linksys naar nieuwe drivers zoeken en deze installeren?

PhaeTom, wat is zo'n softwarepakket en waar kan ik dat vinden?

Mvg Stijn

• PhaeTom
Kijk eerst even wat Linksys aanbiedt en probeer dat. Wanneer dat niet werkt kun je proberen de chipset te achterhalen en daar de drivers voor te zoeken.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-11 18:35

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Dat lijkt mij wel een verstandig idee ja, zonder drivers weet je pc niet hoe hij de adapter juist moet behandelen.

• W4RH34D
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-11 21:09
Het probleem met de adapters is dat je inderdaad soms de verkeerde drivers hebt.
Een lange tijd geleden ook een sitecom adapter gekocht zat een cd bij die tot en met windows xp ondersteunde. Geinstalleerd op een windows 7 machine en pakte de sleutel van het netwerk ook niet.
Mijn advies kijk eens op de cd voor welk besturingssysteem de drivers bedoeld zijn. Zijn de drivers niet voor het des betreffende besturingssysteem. Google dan even naar de driver bijv. het type nummer en erachter Windows 7 driver (bijv. Linksys ae3000 driver windows 7)

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
WEP wordt tegenwoordig zeer actief ontmoedigd. In nieuwe routers en access-points hardware is het simpelweg niet meer aanwezig.

Ik acht het niet onmogelijk dat de oude router met WEP "beveiligd" is, en dat de nieuwere drivers dat simpelweg niet meer ondersteunen.

• Stijnhoofd
Helaas, nieuwe driver installeren leverde exact dezelfde problemen op als eerst. Kan ik van WEP afstappen en dat veranderen in bijvoorbeeld WPA?

Mvg Stijn

• PhaeTom
Dat kan in de meeste routers, echter is het dan nog steeds vreemd dat je iPhone niet werkt, die staat standaard namelijk op WPA.
Pagina: 1