Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

url eigen website inkorten

Pagina: 1
Acties:

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-11 18:50
Goeiendag,

Ik heb ooit een website aangeschaft die bepaalde ajax technologie bevat waardoor de website url op home eruit ziet als:
www.website.nl/!1/page_splash

ik kan mij herinneren dat ik ooit in een htacces bestand heb kunnen realiseren dat ik kan instellen dat www.website.nl altijd in de adresbalk te zien is. dus geen veranderingen met www.website.nl/home of www.website.nl/contact.

Omdat m'n website een single-page website met ankerpunten is heeft dit voor mij dus ook geen meerwaarde of invloed op de seo.

Weet iemand een slimme oplossing om alles na .nl gewoon weg te laten/maskeren?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:28

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

deTuinman schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:01:

ik kan mij herinneren dat ik ooit in een htacces bestand heb kunnen realiseren dat ik kan instellen dat www.website.nl altijd in de adresbalk te zien is. dus geen veranderingen met www.website.nl/home of www.website.nl/contact.
dat kan niet met htaccess, enkel met een heel lelijke oplossing, namelijk de website laten verschijnen in een frameset waardoor de topwindow eigenlijk nooit van url veranderd..

het is een absolute nogo... rampzalig voor je ranking in zoekmachine's en voor gebruikers zeer onhandig omdat ze dus gen pagina's meer kunnen bookmarken of direkt via een link bereiken.. (ook anker-links zijn natuurlijk wel links en zeker als je een ajax-techniek gebruikt wordt dan informatie opgeroepen die voorheen niet bereikbaar was).
Deze techniek zorgt er ook voor dat ook ineen ajax-site bv de back- en forward knoppen nog bruikbaar zijn.

Ik kan je hooguit met klem aanraden te accepteren dat het adres dat je de lokatiebalk verschijnt gewoon een hulpmiddel is voor je gebruikers en enkel je site bruikbaarder en beter maakt en juist niet iets is wegens nuttelose visuele wensen te willen verbergen.

[ Voor 11% gewijzigd door RM-rf op 28-03-2013 09:28 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:11

Acid_Burn

uhuh

Omdat m'n website een single-page website met ankerpunten is
Pagina's bookmarken is in dit geval niet aan de orde, dus met .htaccess rewrite kan dit gewoon.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kan niet, want je komt niet voorbij je .htaccess als je pagina niet vernieuwt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:25
Acid_Burn schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:56:
[...]

Pagina's bookmarken is in dit geval niet aan de orde, dus met .htaccess rewrite kan dit gewoon.
Je kan ankerpunten ook gewoon bookmarken en dat is alleen maar handig.

Als je het toch heel graag wilt vermijden kan je met javascript scrollTo of scrollIntoView naar een punt toe scrollen zonder je url te veranderen. Toch raad ik het af, het heeft geen toegevoegde waarde en maakt alles alleen maar omslachtiger.

• deTuinman
het is niet echt een scrollpagina het zijn meer losse paginas die specifiek worden aangeroepen hier is de link =======, dan zien jullie het gelijk

iig bedankt voor het meedenken

ik ga eens kijken wat ik met het bookmarken kan realiseren

[ Voor 5% gewijzigd door deTuinman op 29-03-2013 16:49 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zie het hele probleem niet? Wat nou als ik jullie agenda of playlist pagina wil bookmarken? Met jouw "ik wil alleen maar de domeinnaam in de adresbalk ziek"-insteek gaat dat niet. Die #!/playlist heb je juist nodig. Het van de URL af slopen is ontzettend contra-productief en contra-effectief en contra-alles.

Lang verhaal kort: gewoon laten zoals het is. Niets mis mee. Afblijven. Zoals RM-rf al aangaf:
RM-rf schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:26:
Ik kan je hooguit met klem aanraden te accepteren dat het adres dat je de lokatiebalk verschijnt gewoon een hulpmiddel is voor je gebruikers en enkel je site bruikbaarder en beter maakt en juist niet iets is wegens nuttelose visuele wensen te willen verbergen.

[ Voor 54% gewijzigd door RobIII op 28-03-2013 11:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• deTuinman
juist door de speciale tekens is het verreweg van een hulpmiddel, de onderliggende pagina's maken mij ook niet uit, normaal ben ik een groot voorstander van seo urls, maar in dit geval is het echt nutteloos

Het gaat mij ook echt om de startpagina, de rest maakt mij niet uit. Ik kan het dus beter een aantrekkelijke naam geven en in het vervolg beter niet meer met dit soort technieken gaan bezig houden :) bedankt jullie allemaal

[ Voor 8% gewijzigd door deTuinman op 28-03-2013 11:23 ]

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:25
Het #-symbool zal je sowieso nodig hebben, maar het uitroepteken zou niet nodig moeten zijn. Wat betreft 'speciale' tekens valt het dan toch wel mee?

En je zou wellicht nog iets kunnen doen met htaccess om bepaalde urls zoals site.nl/playlist te rewriten naar site.nl/#playlist. Zo zouden gebruikers dat handmatig kunnen typen (wie doet dat) en lijken de speciale tekens mij geen issue meer.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

deTuinman schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:22:
juist door de speciale tekens is het verreweg van een hulpmiddel, de onderliggende pagina's maken mij ook niet uit, normaal ben ik een groot voorstander van seo urls, maar in dit geval is het echt nutteloos
Het gaat niet om Google, het gaat om je eindgebruiker die niet eens meer via Skype kan roepen "hee, kijk hier eens!"

Blijf er nou gewoon vanaf, het kost niks en voegt daadwerkelijk functionaliteit toe die gebruikers missen als die er niet is...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• deTuinman
ok ok, maaaaaaaarrr, zou dit ook niet werken?

RewriteEngine On
RewriteRule ^\start$ /!1/page_splash [L]

edit:
RewriteEngine On
RewriteRule ^start$ /!1/page_splash [L]

of nog beter

RewriteEngine On
RewriteRule ^$ /!1/page_splash [L]

dan zou hij op papier dus enkel www.website.nl moeten tonen

[ Voor 56% gewijzigd door deTuinman op 29-03-2013 16:49 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
deTuinman schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:45:
ok ok, maaaaaaaarrr, zou dit ook niet werken?

RewriteEngine On
RewriteRule ^\start$ /!1/page_splash [L]

edit:
RewriteEngine On
RewriteRule ^start$ /!1/page_splash [L]

of nog beter

RewriteEngine On
RewriteRule ^$ /!1/page_splash [L]

dan zou hij op papier dus enkel www.website.nl moeten tonen
In this thread: hoe eigenwijs kan iemand zijn :P Maar goed, als dit echt is wat je wil, waarom test je het niet gewoon?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• deTuinman
ga ik doen, maar misschien dat mijn openlijke denkwijze kan helpen voor mensen die hetzelfde denken :)

het is aantrekkelijker, daar blijf ik bij

ik laat weten of het werkt

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
deTuinman schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:58:
het is aantrekkelijker, daar blijf ik bij
Dat is valide, laat ik je wel 1 tip geven waar ik hard tegenaan ben gelopen toen ik een webshop opzette: laat je niet enkel leiden door wat jij denkt/vindt, ik heb ook aardig wat designfouten daarbij gemaakt die de site voor MIJ mooier/makkelijker maakt, maar voor een klant juist niet. Zo was mijn website heel strak van opzet, maar de paar afhakende klanten hadden het over "kaal". Die zagen liever een hele rits felgekleurde banners en plaatjes en keurmerken, omdat dat vertrouwen schept.

Ik zou in ieder geval de tips hier in mijn achterhoofd houden, er zitten een paar mensen tussen met best wel verstand van zaken. Doe vooral je eigen ding, maar hou rekening met bovenstaande.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1