Age of Empires II Age of Kings Windows 8 crash

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormhond
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09-2023
Hee, ik heb vandaag na een tijdje weer eens Age of Empires II: Age of Kings op mijn laptop opgestart. Echter, na het selecteren van een gamemode, in mijn eentje of samen met anderen via LAN met vrienden (die W7 draaien) sluit het spel af: hij geeft een foutmelding dat het spel niet meer werkt. Echter, een aantal dagen geleden heb ik het spel ook al gespeeld, maar toen werkte het nog wel gewoon.

Ik zelf denk dat het of kan liggen aan de recentste windows 8 update, die ik vandaag ook heb geïnstalleerd, eventueel door updates voor andere programma's of plugins (ik denk echter wel, dat dit onwaarschijnlijk invloed kan hebben) of door een eigen fout; het anders instellen van bepaalde instellingen op mijn computer.

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd. Ten eerste heb ik het als administrator uitgevoerd, ik heb het spel in Windows 95, 98 en XPsp3 compatibiliteitsmodus uitgevoerd, en andere gamemodes in het spel geselecteerd. Daarnaast ben ik op het internet het eea aan het googlen geweest, maar heb ik niet eenzelfde probleem van een andere persoon gevonden. Tevens heb in de compatibiliteitssetup van Windows uitgevoerd, maar daar kwam (zoals gebruikelijk) niks uit.

Is er iemand die hetzelfde probleem heeft? Of tips heeft die ik kan uitproberen om het werkende te krijgen? Alles is welkom :)

edit:
Het spel crasht dus op het moment dat het spel net klaar met laden van een scenario oid is, dus ik kan in feite het spel opstarten en een scenario laden, maar exact op het moment daarná gaat 'ie weg. Screenshots lijken me dus ook vrij overbodig ;)

[ Voor 8% gewijzigd door stormhond op 28-03-2013 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrotenise
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Herinstallatie van de game geprobeerd? Misschien dat er een bestand corrupt is geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Systeem herstel van voor de update? Welke versie speel je, originele of die van steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 20:16
Niet dat je er nu iets aan hebt maar op 9 april komt de HD versie van AoE II uit. Deze kan je o.a. vinden op steam. Die versie zal zeker draaien op Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormhond
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09-2023
Alvast bedankt voor de antwoorden. Ik speel(de) de originele versie, van cd. Maar inderdaad, ik zal eens een herinstall proberen, stom dat ik daar nog niet aan heb gedacht!
En Paterpor, ik weet ;) En zal hem ook vrij snel aanschaffen denk ik, maar tot die tijd heb ik geen alternatief he ;) En zover ik weet komt 'ie énkel op steam.