Ik zou graag wat componenten willen vervangen.

Pagina: 1
Acties:

• rememberme
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-08-2024
Beste mensen,

Ik zou mijn verouderde pc wat willen upgraden, aangezien hij aardig verouderd is. Alleen weet ik niet goed wat ik zou kunnen vervangen, aangezien ik niet veel afweet van pc's.

Ik was van plan om de videokaart, cpu, geheugen te vervangen met iets beters.

Mijn huidige componenten zijn: een ATI Radeon HD 4870 OC edition, een E8400 3.0 GHz en 4gb ram.

De moederbord die ik nu heb is een P5Q Pro. Voor zover ik weet kan die geen nieuwere procesoren aan.

http://www.asus.com/Motherboards/P5Q_PRO/#specifications

Mijn vraag is in hoeverre ik mijn PC kan verbeteren zonder mijn moederboord te vervangen. Ik gebruik de pc voornamelijk voor gamen en zou graag de nieuwe bioshock op een degelijke manier willen spelen.

Ik ben vooral op zoek naar de beste prijs/prestatie verhouding t.a.v. de componenten.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:12
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 03:12:
[...]
De snelste proc voor jouw socket 775 zal een QX9650 zijn, in de V&A komen die af en toe voor rond de €100,- voorbij.
Doe daarvoor nog maar minimaal 50-75 bij die 100. Ik heb er nog niet één voor 100 euro voorbij zien komen, nare kunstmatig hooggehouden vraagprijzen telkens voor die relatief ouwe meuk. Een i5-2500K trek je al voor 140 uit de V&A, bakken sneller en ook nog eens zuiniger. Enige wat ik TS zou kunnen aanraden is A.) wachten op Haswell of B.) een tweedehands LGA1155 moederbord+cpu+ram+graka kopen in de V&A.

In tussentijd kan je nog kijken naar een quadcore die een beetje goed klokt en beter betaalbaar is. Een Q6600 G0 op 3,2GHz voor een euro of 40-50 (als je geduld hebt) kan je wellicht nog even mee om dan optie A of B met alle rust te kunnen afwachten. Maar dat is ook afhankelijk van wat je ermee doet. Een beetje internetten kan je vast nog wel af met die E8400, maar de nieuwste games alles op high denk ik niet. Hetzelfde voor de grafische kaart...

Anderzijds, wachten kan je altijd... je moet kopen wat je nodig hebt, nieuw of tweedehands, want het spul verouderd zo snel. Altijd kan je wel wachten op weer wat nieuws, beters, snellers... Dus dat is een overweging die je zelf moet maken. ;)
Ik geloof dat de nieuwe Intel Haswell proc rond juni uitkomt, ik weet niet hoeveel haast je hebt. ;)
Je hebt dan wel een ander mobo nodig.
En andere proc en ander geheugen. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Aardwolf op 28-03-2013 04:00 ]

• rememberme
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 03:12:
[...]

Geen nieuwere als in een Sandy- of Ivy bridge, nee dat kan niet.
De snelste proc voor jouw socket 775 zal een QX9650 zijn, in de V&A komen die af en toe voor rond de €100,- voorbij.
Ik geloof dat de nieuwe Intel Haswell proc rond juni uitkomt, ik weet niet hoeveel haast je hebt. ;)
Je hebt dan wel een ander mobo nodig.

Je moet misschien ook op zoek naar een 64bits OS, dan kun je meer kwijt aan ram dan de 4Gb die je nu hebt.
Kijk ook eens in Desktop Aankoopadvies topic.
Ik heb momenteel 64 bit Vista. Ik weet alleen niet of een upgrade naar windows 7/8 aan te raden is.
En wat is precies het verschil tussen 4gb ram en 8b ram?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

rememberme schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 12:35:
[...]

Ik heb momenteel 64 bit Vista. Ik weet alleen niet of een upgrade naar windows 7/8 aan te raden is.
En wat is precies het verschil tussen 4gb ram en 8b ram?
Als je Vista vind voldoen dan is een upgrade niet noodzakelijk. Persoonlijk vind ik Vista fijner werken dan 7 en al helemaal als 8, maar dat is persoonlijk.

En ik neem aan dat je 4GB en 8GB bedoelt. Het verschil is heel simpel, je hebt 4GB meer die je kunt gebruiken. Of je daar wat aan hebt ligt aan de applicaties die je gebruikt.

• rememberme
TERW_DAN schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 12:46:
[...]

Als je Vista vind voldoen dan is een upgrade niet noodzakelijk. Persoonlijk vind ik Vista fijner werken dan 7 en al helemaal als 8, maar dat is persoonlijk.

En ik neem aan dat je 4GB en 8GB bedoelt. Het verschil is heel simpel, je hebt 4GB meer die je kunt gebruiken. Of je daar wat aan hebt ligt aan de applicaties die je gebruikt.
Zal ik een verschil merken bij het gamen? Dat is waar ik vooral aan denk. Ik heb ook gehoord dat windows Vista niet fijn is voor te gamen en dat Windows 7 beter is. Klopt dit?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ligt eraan wat voor games dat je draait. Kijk hoeveel geheugen je nu gebruikt. Is dat 4GB dan kan het lonen om er wat spul bij te prikken. Met de prijzen van DDR3 is het best interessant gelijk voor 8GB te gaan.

En ik vind Vista prima om op te gamen hoor, wat zou er niet fijn aan zijn?

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:12
Met de prijzen van DDR3 wel ja, maar niet als hij het op zn LGA775 bord wil prikken. Daar gaat ofc. het twee keer duurdere DDR2 in. :9

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
1. Nieuw mobo
2. Processor
3. Nieuw ram
4. Nieuwe grafische kaart

Gezien dat jij low budget hebt (althans dat haal ik uit je tekst) kun je beter voor amd gaan. Ik Had ook Low budget issues. Ik ging voor het volgende:

Mobo asrock extreme 3
Cpu amd fx 6300
Ram 2x4gb corsair vengeance (red)
Grafischekaart club 3d 7870 tahiti le (monsterkaart, snelste die ik ooit heb gehad op het gebied van prijs en kwaliteit verhouding)

Totaal pakweg 450 euro.

P s bioshock speel ik niet. Battlefield 3 draaid als een zonnetje op 1920x1080p en ongeveer alles op ultra

[ Voor 10% gewijzigd door Dr.Root op 29-03-2013 08:12 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Ha mensen,

Ik heb geen idee of ik op de juiste plek ben of niet, maar ik hoop toch dat jullie me kunnen helpen,
Mijn harddisk van mijn packard bell imedia x1500 aio is namelijk kapot en ik wil die vervangen.

Nu zit ik met het volgende probleem; ik krijg de behuizing maar niet open!
Is er toevallig iemand aanwezig die weet hoe je dit ding open krijgt?

het betreft dus een packard bell imedia x1500 aio.

Hoop dat iemand me kan helpen!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 00:03
Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:56:
Ha mensen,

Ik heb geen idee of ik op de juiste plek ben of niet, maar ik hoop toch dat jullie me kunnen helpen,
Mijn harddisk van mijn packard bell imedia x1500 aio is namelijk kapot en ik wil die vervangen.

Nu zit ik met het volgende probleem; ik krijg de behuizing maar niet open!
Is er toevallig iemand aanwezig die weet hoe je dit ding open krijgt?

het betreft dus een packard bell imedia x1500 aio.

Hoop dat iemand me kan helpen!
Maak even een eigen topic aan. Je zit sowieso niet in het juiste subforum (componenten aankoopadvies terwijl jij een heeeeel andere vraag hebt).

• calsonic
  • Niet online
boeles schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 08:10:
1. Nieuw mobo
2. Processor
3. Nieuw ram
4. Nieuwe grafische kaart

Gezien dat jij low budget hebt (althans dat haal ik uit je tekst) kun je beter voor amd gaan. Ik Had ook Low budget issues. Ik ging voor het volgende:

Mobo asrock extreme 3
Cpu amd fx 6300
Ram 2x4gb corsair vengeance (red)
Grafischekaart club 3d 7870 tahiti le (monsterkaart, snelste die ik ooit heb gehad op het gebied van prijs en kwaliteit verhouding)

Totaal pakweg 450 euro.

P s bioshock speel ik niet. Battlefield 3 draaid als een zonnetje op 1920x1080p en ongeveer alles op ultra
En ook nog een nwe voeding uiteraard.

• rememberme
Ah dus in principe moet ik een nieuwe mobo overwegen als ik jullie reacties goed begrijp.

Wat een nieuwe videokaart betreft, zou dit een goeie zijn?

http://www.alternate.nl/h...ream/991314/?tk=7&lk=4031

En wat is precies het verschil met deze?

http://www.alternate.nl/h...-V2/1024689/?tk=7&lk=4031

Ik wil er toch wel minimaal 2 jaar mee gamen.

[ Voor 18% gewijzigd door rememberme op 29-03-2013 22:34 ]

• DJFullCount
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-05-2025
De 2 kaarten verschillen door de fabrikant, die krijgen de "blueprints" voor een grafische kaart geleverd, en gooien er een eigen smaakje overheen in de vorm van eigen koeling, standaard overclock, etc. En met beide kaarten kan je makkelijk 2 jaar vooruit, zeker als je niet alles op max settings speelt ;)

• calsonic
  • Niet online
Als je een 7870 wilt kopen neem dan de 7870XT die is net zo duur maar een stuk sneller.
Die kaart heeft ook de beste prijs/prestatie die je momenteel kunt krijgen.

http://www.alternate.nl/h...&utm_source=tweakers.net&

[ Voor 4% gewijzigd door calsonic op 30-03-2013 07:27 ]

• Dr.Root
Zoals ik eerder aangaf

7870 tahiti le 2gb 209 euro met 2 gratis games bij alternate. Beste koop qua geld en kwaliteit. Deze kaart owned op bepaalde vlakken de 660 ti zelfs die v.a 290 euro verkrijgbaar is. Er zit een tahiti chip in waardoor deze kaart net zo snel is als een 7950 :-) go for it. Ik speel aalles maxedout in bf3 met mijn setup. (Eerder vernoemdl) die upgrade kost een kleine 450 euro excl voeding. Maar dan komt je p.c de volgende 2 jaar zeker Door

Zoek alsjeblieft de benchmarks op van de club 3d 7870 tahiti le. Deze kaart rocked hem keihard. De snelste van zijn klass. Believe me. Ik heb hem zelf en heb ook de kaart gehad die calsonic beschrijft... de tahiti is een heeeeeeel stuk sneller. Maarja de keuze aan jouw

[ Voor 22% gewijzigd door Dr.Root op 30-03-2013 09:10 ]

• calsonic
  • Niet online
boeles schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 09:08:
Zoals ik eerder aangaf

7870 tahiti le 2gb 209 euro met 2 gratis games bij alternate. Beste koop qua geld en kwaliteit. Deze kaart owned op bepaalde vlakken de 660 ti zelfs die v.a 290 euro verkrijgbaar is. Er zit een tahiti chip in waardoor deze kaart net zo snel is als een 7950 :-) go for it. Ik speel aalles maxedout in bf3 met mijn setup. (Eerder vernoemdl) die upgrade kost een kleine 450 euro excl voeding. Maar dan komt je p.c de volgende 2 jaar zeker Door

Zoek alsjeblieft de benchmarks op van de club 3d 7870 tahiti le. Deze kaart rocked hem keihard. De snelste van zijn klass. Believe me. Ik heb hem zelf en heb ook de kaart gehad die calsonic beschrijft... de tahiti is een heeeeeeel stuk sneller. Maarja de keuze aan jouw
Zijn exact dezelfde chips op die 2 kaarten dus hij kan nooit "een heel stuk sneller zijn".
Voordeel van de Sapphire is dat deze wel "een heel stuk stiller" is en de chip koeler houdt omdat hij 2 ventilatoren heeft ipv 1.

btw. Ik heb zowel de Club3D als de Sapphire in aktie gezien en gehoord dus ik weet waar ik over praat.

[ Voor 4% gewijzigd door calsonic op 30-03-2013 11:40 ]

• rememberme
Ah dus als ik het goed begrijp zijn deze twee qua prijs/kwaliteit goed?

http://www.alternate.nl/h...ard/1046614/?tk=7&lk=4031

http://www.alternate.nl/h...&utm_source=tweakers.net&

• calsonic
  • Niet online
Over die 2 kaarten gaat het ja.

• rememberme
In principe moet ik nu kiezen tussen een GPU met 2 fans of een GPU met 1 fan en twee gratis games?
Voor de rest zijn ze in principe hetzelfde als ik het goed begrijp?

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11-2025
Als je keuze tussen die 2 kaarten gaat dan zou ik voor de Sapphire gaan.

• Dr.Root
rdgut schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 12:13:
Als je keuze tussen die 2 kaarten gaat dan zou ik voor de Sapphire gaan.
Onderbouw dat eens? Gezien de jokercard die kaart wegblaast alsof het niks is. zie benchmarks

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:13
boeles schreef op zondag 31 maart 2013 @ 09:18:
[...]

Onderbouw dat eens? Gezien de jokercard die kaart wegblaast alsof het niks is. zie benchmarks
Onderbouw dat eens, kwa specificaties zijn ze (op de koeling na) namelijk identiek.
http://tweakers.net/price.../322650;325634/categorie/

Ik zou zeggen, controleer eerst eens of je die games er echt wel bij krijgt (bellen met de webshop).
Mocht je die games anders kopen en niet zoveel geven om geluid en/of extreem overklokken, neem de club3d.
Mochten die games alleen leuk voor erbij zijn en je geeft wel wat om geluid en/of extreem overklokken, neem de sapphire.

[ Voor 31% gewijzigd door mitsumark op 31-03-2013 18:45 ]

• rememberme
Ik zie dat de sapphire kaart nu in de aanbieding is, hij kost nu 190 Euro met twee games erbij.

Wel toevallig dat die nu in de aanbieding is als ik hem overweeg aan te schaffen. :)

http://www.alternate.nl/h...annel=434&s2m_channel=102

[ Voor 26% gewijzigd door rememberme op 01-04-2013 23:04 ]

• Dr.Root
Kopen! :-)
Pagina: 1