Sim-only / Prepaid voor bellen naar Engeland en Nederland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:46
Na een aantal jaren in het buitenland gewoond te hebben, komen mijn vrouw en ik terug naar Nederland. Er is in die tijd behoorlijk wat veranderd in het telecomprovider landschap en ik hoop dat jullie ons kunnen helpen om een goede keuze te maken voor onze wensen.
  • Ik bel ongeveer 200 minuten per maand en verstuur zo'n 50 smsjes naar vreemden en een stuk meer naar mijn vrouw (we zijn old-skool, dus gebruiken geen Whatsapp of iets van die aard). Verder gebruik ik tot zo'n 500mb aan data. Hoewel ik af en toe naar Engeland zal bellen, kan dat wel via skype etcetera.
  • Mijn vrouw is Engelse en is dus van plan een stuk meer te bellen en met name sms'en naar Engeland (belllen kan eventueel via de thuislijn). In Nederland zal haar belgedrag in eerste instantie niet zo groot zijn, behalve natuurlijk naar mij en ze gebruikt zo'n 100mb data per maand.
Na wat onderzoek te hebben gedaan, leek een Vodafone Friends and Family abonnement ons ideaal, aangezien we hiermee gratis naar elkaar kunnen bellen, hebben genoeg minuteen/sms en data en mijn vrouw zou de buitenland top-up zou kunnen nemen. Echter we hebben geen code, dus het lijkt er op dat dat helaas niet niet door kan gaan.

Qua andere alternatieven valt het nog niet mee.
  • Simyo: Binnen Nederland goedkoop, maar behoorlijk prijzig met naar het buitenland bellen (met name SMS'en
  • Telfort: Het is niet helemaal duidelijk hoe veel sms'jes naar het buitenland kosten. In eerste instantie (bellen.com), lijkt het 0.11 cent, maar op de website van telfort lijkt dit 0.24 cent te kosten.
  • Lebara: goedkoper naar het buitenland en gratis bellen en sms naar elkaar. Sms'en en bellen naar anderen binnen Nederland echter vrij prijzig en het mobiele internet maakt het helemaal duur. Bovendien enigszins vaag wat nu precies de tarieven zijn.
  • Youfone: ziet er niet 100% betrouwbaar uit als ik de berichten hier en elders mag geloven.
  • Albert Hein Mobiel Slim only: Voorlopig koploper, volgens mij KPN netwerk en goedkope smsjes naar het buitenland. Wel is bellen duurder en ik kan weinig vinden over de kwaliteit van de service
We willen graag een goed netwerk, dus hebben een voorkeur voor (een dochter van) Vodafone of KPN. Heeft iemand een idee voor andere opties? Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door pascoa341 op 27-03-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik ben hier niet helemaal in thuis, maar volgens mij (gok ik hoor!) betaal je als je belt niet direct alles maar de ontvanger ook...
Echter dit kan ook puur zo zijn als je met een nederlandse provider in bijv. engeland naar NL belt.

De enige goede tip die ik je kan geven is toch om meer gebruik te maken van de hedendaagse technieken.
Wil je dit niet, dan ga je sowieso aardige kosten maken.
- whatsapp is in feite gratis smsen, ook naar het buitenland
- skype (kan ook op je mobiel) is gratis bellen, ook naar het buitenland.

Als je verwacht dat je bijv. 200 min. per maand naar Engeland gaat bellen en meerdere smsjes gaat sturen, dan raad ik je toch echt aan om bovenstaande opties te proberen.

Nja mocht je dit dan niet willen, zou je eventueel voor een klein abbonoment kunnen gaan voor puur hier in Nederland, en dan voor een wat minder bekende provider om naar Engeland te bellen. Er zijn een aantal aanbieders met abbonomenten en prepaids speciaal voor het bellen naar het buitenland. Neem dit dan als aparte telefoon (of duelsim telefoon) voor je gesprekken naar Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellen.com
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Wil als redactie van Bellen.com graag even reageren op de zin: Telfort: Het is niet helemaal duidelijk hoe veel sms'jes naar het buitenland kosten. In eerste instantie (bellen.com), lijkt het 0.11 cent, maar op de website van telfort lijkt dit 0.24 cent te kosten. .

Waarschijnlijk hebt u op de website van Telfort niet bij de juiste tariefinfo gekeken, want ook daar kost een smsje naar Engeland 11 cent (€ 0,108 om precies te zijn).
Uit de vergelijking op Bellen.com blijkt dat voor sms'en Tele2 met 10 cent het goedkoopst is en Simyo met 51 cent het duurst. Telfort is op Tele2 na dus het voordeligst. Kijken we ook naar de beltarieven, dan is Telfort goedkoper (Tele2 kost 89 cent p/min en Telfort 76 cent p/min).

Als u de [url="http://http://www.bellen.com/mobiel/belwijzer/default.aspx?abonnement=False&simonly=True&prepaid=False"]Belwijzer[/url] raadpleegt met uw verbruik (200 min-50 sms- 500 MB), komt Tele2 (gebruikt netwerk T-Mobile) als goedkoopste uit de bus, gevolgd door hollandsnieuwe (Vodafone netwerk). Ik heb Sim Only vergeleken, er van uitgaande dat u al een toestel hebt. Uiteraard kunt u ook abonnementen mét toestel en prepaid vergelijken, waarbij altijd alle kosten worden meegenomen (starttarief, buitenbundeltarief etc.).

Succes met het vinden van de voordeligste belvorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gebruik je niet gewoon voip zoals www.voipbuster.com of www.rynga.com welke ik zelf gebruik? Meestal vier maanden gratis naar landnummers bellen en in sommige landen ook nog naar mobiele nummers.

Je bespaart waarschijnlijk een hoop geld door voip te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:46
Dank voor de snelle antwoorden. Mijn grote probleem bij VOIP, Whatsapp en skype is dat ik het niet heel prettig vind integreren in mijn mobiel (Windows Phone 7) en dat familie het niet heeft (geen smartphone). Mogelijk zijn de apps verbeterd of zijn er alternatieven die wel netjes integreren in windows phone 7. Qua VOIP vrees ik ook een beetje voor de kwaliteit. Waar we nu wonen is dat behoorlijk beroerd, zelfs als we van WIFI gebruik maken. Nu is dat ruraal Engeland, dus daar kan het ook aan liggen.

Als iemand nog adviezen voor andere providers heeft goed geschikt voor ons zouden kunnen zijn, hoor ik het graag!

@douweegbertje; Bellen en sms'en naar een buitenlands nummer kost de andere persoon niets, wel een Nederlands nummer.

@bellen.com Interessant! Op het forum van telfort las ik het volgende gemeld door de telfort helpdesk.
"neemt u vriendin een buitenlands telefoonnummer, dan betaalt u het buiten de bundel tarief voor sms'en. Het buiten de bundel tarief voor sms'en wat bij uw abonnement hoort, kunt u terugvinden op onze website."
Heb je de link voor het sms tarief by een sim only abonnement?

[ Voor 6% gewijzigd door pascoa341 op 28-03-2013 11:55 ]