Na een aantal jaren in het buitenland gewoond te hebben, komen mijn vrouw en ik terug naar Nederland. Er is in die tijd behoorlijk wat veranderd in het telecomprovider landschap en ik hoop dat jullie ons kunnen helpen om een goede keuze te maken voor onze wensen.
Qua andere alternatieven valt het nog niet mee.
- Ik bel ongeveer 200 minuten per maand en verstuur zo'n 50 smsjes naar vreemden en een stuk meer naar mijn vrouw (we zijn old-skool, dus gebruiken geen Whatsapp of iets van die aard). Verder gebruik ik tot zo'n 500mb aan data. Hoewel ik af en toe naar Engeland zal bellen, kan dat wel via skype etcetera.
- Mijn vrouw is Engelse en is dus van plan een stuk meer te bellen en met name sms'en naar Engeland (belllen kan eventueel via de thuislijn). In Nederland zal haar belgedrag in eerste instantie niet zo groot zijn, behalve natuurlijk naar mij en ze gebruikt zo'n 100mb data per maand.
Qua andere alternatieven valt het nog niet mee.
- Simyo: Binnen Nederland goedkoop, maar behoorlijk prijzig met naar het buitenland bellen (met name SMS'en
- Telfort: Het is niet helemaal duidelijk hoe veel sms'jes naar het buitenland kosten. In eerste instantie (bellen.com), lijkt het 0.11 cent, maar op de website van telfort lijkt dit 0.24 cent te kosten.
- Lebara: goedkoper naar het buitenland en gratis bellen en sms naar elkaar. Sms'en en bellen naar anderen binnen Nederland echter vrij prijzig en het mobiele internet maakt het helemaal duur. Bovendien enigszins vaag wat nu precies de tarieven zijn.
- Youfone: ziet er niet 100% betrouwbaar uit als ik de berichten hier en elders mag geloven.
- Albert Hein Mobiel Slim only: Voorlopig koploper, volgens mij KPN netwerk en goedkope smsjes naar het buitenland. Wel is bellen duurder en ik kan weinig vinden over de kwaliteit van de service
[ Voor 4% gewijzigd door pascoa341 op 27-03-2013 23:15 ]