nieuwe laptop gekocht,data overzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelbokken
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-12-2013
Hoi,
ik weet nu niet of dit topic hier thuis hoort maar ik zou niet weten waar anders.

ik heb een nieuwe laptop gekocht en zou graag al mijn games en films en microsoft office kopieren en of overbrengen naar mijn nieuwe laptop, hoe doe ik dit?

Bestaat er zo iets als een kabeltje met twee usbconnecties om de twee laptops te connecteren?

of als er ander methodes zijn, shoot.

Alvast op voorhand bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Volgens mij gaat zo`n kabeltje niet werken. Wat je wel kunt doen is de data die je wilt kopieren allemaal in 1 map doen en die vervolgens delen via het netwerk en zo op de andere laptop alles ervanaf te kopieren. Dit kan echter wel even duren. En anders gewoon een Externe HDD kopen :)

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Gewoon via het netwerk. Met een kabeltje beide laptops op je router/switch aansluiten en overgooien, gaat best snel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:50

job

Films zet je inderdaad over via het netwerk. Dat is een goedkope snelle en betrouwbare manier.
Office zal je echter opnieuw moeten installeren, alleen de bestanden overzetten is niet genoeg.
Games kan je soms overzetten, soms deels overzetten. Maar vaak is opnieuw installeren toch het beste
Als je steam gebruikt is steam installeren en de data folder overzetten voldoende. Met origin heb ik geen ervaring dus hoe dat werkt weet ik niet. Losse games zou je uit kunnen proberen of overzetten genoeg is, maar waarschijnlijk mis je dan sowieso allerlei software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:20
Programma's (games/Office etc) hebben nog wel eens de noodzaak om gegevens in het register op te slaan, wat niet gebeurt als je het zomaar kopieert.
Bijvoorbeeld: als je Office installeert, herkent je PC automatisch .doc .xls .ppt bestanden etc, en opent dat met het goede programma. Als je het zou kopiëren vanaf je oude pc, dan gebeurt dat niet en moet je voor elke extensie aangeven met welk programma het geopend moet worden.
Dus alle programma's gewoon opnieuw installeren, kan over het algemeen gewoon met dezelfde product code/serial.

Voor je films: inderdaad via het netwerk delen en dan naar je nieuwe pc kopiëren, of anders via externe hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 16:30

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Via het netwerk is het snelste, maar er bestaat inderdaad ook een USB kabel om dit te regelen:

http://shop.asus.nl/shop/...sLink-2GB-Kabel-Plus.aspx

Deze ruimte is te huur!

Pagina: 1