Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

packetloss, lage snelheid acceptabel in piekuren?

Pagina: 1
Acties:

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:02
Na de zoveelste disconnect in de avond(piek)uren vraag ik me af.
Is het acceptabel dat een internetverbinding 's avonds disconnect, packetloss+lage snelheid heeft, o.a. met het oog op de TOT x Mbit leverplicht? Ik heb nu al meerdere gevallen in een straal van 2 km.
Soms 's middags al last van maar vooral 's avonds en vaak ook 's nachts.
Ik heb er respect voor dat ze werkzaamheden 's nachts uitvoeren, maar bijna elke avond en nacht
hickups, pingspikes, packetloss lijkt me niet meer van deze tijd.
Voor de duidelijkheid, het gaat om een kabelaar, niet om xDSL.
Nieuwe router, geleverd door ISP. Andere routers en switch hetzelfde resultaat
Bedraad en WiFi.
3 maanden oud modem van Cisco, geleverd door ISP vanwege de uitval.
Signaal OK.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Werkzaamheden veroorzaken geen packetloss en lage snelheid. Dat is gewoon drukte op het netwerksegment, specifieker in de upload (drukte in de download levert lager bandbreedte op, maar geen packetloss of hoge latencies). Dit is gevolg van uitblijven werkzaamheden om de boel op orde te krijgen :o

Mbt wat acceptabel is: dat lijk je zelf aan te geven - dit niet. Dus gewoon overstappen naar concurrent. Geen verdere moeite/woorden aan vuil maken.

Oslik blyat! Oslik!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:02
Jep, mijn oordeel is ook overstappen.
Het enige wat me tegenhoud: Dat zal dan van kabel 60Mbit (als het werkt) naar ADSL2+ 9Mbit gaan en dat snelheidsverlies vind ik ook niet zo leuk :(

Zal voorlopig dan een backupje via ADSL regelen.

[ Voor 12% gewijzigd door timmie1 op 28-03-2013 00:04 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, dan is kwestie van bepalen voor jezelf wat je belangrijker vindt - hoge bandbreedte in daluren of lage ping in piekuren. Als je vooral veel downloadt en niet gamet, dan zou ik voor bandbreedte gaan. Ben je een gamer dan is het bijzonder duidelijk.

Let trouwens wel dat dit niet algemeen is voor kabelinternet, alleen als je pech hebt om in een overbelaste buurt te zitten. Je kabelaar zou dit soort ding moeten aanpakken en zal dat vast ooit doen - maar wil je daarop wachten?

Oslik blyat! Oslik!