Allen,
sinds een tijdje is de snelheid van mijn internet verbinding zeer traag:
ik heb de volgende internetverbinding:
Dommel cityconnect lite
24 mbps down.
vroeger kon ik snelheden tot 2.5 MB/sec halen, (+/- 20 mbps). ik woon in het centrum van antwerpen... dus dat leek mij prima
als ik een speedtest doe op www.speedtest.net kom ik op een
2.75 Mbps. (dus +/- 350 MB/sec)
Dat vind ik wat weinig. ik kan leven met een snelheid van 1.5MB/sec .
Ik heb al contact gehad met mijn ISP, en die zeggen dat alles in orde is aan hun kant.
(dat zegt niet veel, ik ga er van uit dat ze enkel even de db hebben gemeten op de lijn.)
Ik heb de firmware van mijn adsl router dlink dc 224 geupdate
zij willen dat ik mijn verbining met een andere adslmodem test, om zeker te zijn dat het niet intern zit
In mijn router zie ik de volgende info:
Port status:
- connected
- Adsl 2+
- downstream: 3176 kbps
- Noise margin downstream: 39 db
- Attenuation downstream 15 db
mijn adsl setting is "Open annex type and follow DSLAM setting"
ik heb mijn adsl encapsulation op 1483 bridged IP LLC gezet, omdat dat het enige is dat werkt. (moet iig bridged zijn)
Nu mijn vraag:
hoe kan ik mijn intern netwerk nagaan? Is er een methode om na te gaan hoe snel ik gegevens over mijn lijn kan steken, zonder een tweede LAN kabel te trekken? ( ik zit 3 verdiepingen hoger dan mijn modem en ik heb momenteel geen LAN kabel voorhanden om even een tweede te trekken)
zijn er een aantal instellingen die ik kan nakijken?
Als ik naar de gegevens van mijn portstatus kijk, denk ik dat het aan de verbinding tussen mijn ISP en de modem ligt? of zie ik dat verkeerd?
heeft iemand wat meer ervaring met die gegevens (of een linkje) zodat ik niet blind hoef te zoeken?
ps:
Ik heb intussen een oude ADSL modem liggen, (15 jaar oud of zo) maar die krijg ik niet aan de praat. Als ik mij goed herinner moetst ik met die modem mijn protocol manueel in mijn windows configureren. in windows 2000 prof werkte dat niet zonder een soort dailing programma, ik heb nu windows 7
sinds een tijdje is de snelheid van mijn internet verbinding zeer traag:
ik heb de volgende internetverbinding:
Dommel cityconnect lite
24 mbps down.
vroeger kon ik snelheden tot 2.5 MB/sec halen, (+/- 20 mbps). ik woon in het centrum van antwerpen... dus dat leek mij prima
als ik een speedtest doe op www.speedtest.net kom ik op een
2.75 Mbps. (dus +/- 350 MB/sec)
Dat vind ik wat weinig. ik kan leven met een snelheid van 1.5MB/sec .
Ik heb al contact gehad met mijn ISP, en die zeggen dat alles in orde is aan hun kant.
(dat zegt niet veel, ik ga er van uit dat ze enkel even de db hebben gemeten op de lijn.)
Ik heb de firmware van mijn adsl router dlink dc 224 geupdate
zij willen dat ik mijn verbining met een andere adslmodem test, om zeker te zijn dat het niet intern zit
In mijn router zie ik de volgende info:
Port status:
- connected
- Adsl 2+
- downstream: 3176 kbps
- Noise margin downstream: 39 db
- Attenuation downstream 15 db
mijn adsl setting is "Open annex type and follow DSLAM setting"
ik heb mijn adsl encapsulation op 1483 bridged IP LLC gezet, omdat dat het enige is dat werkt. (moet iig bridged zijn)
Nu mijn vraag:
hoe kan ik mijn intern netwerk nagaan? Is er een methode om na te gaan hoe snel ik gegevens over mijn lijn kan steken, zonder een tweede LAN kabel te trekken? ( ik zit 3 verdiepingen hoger dan mijn modem en ik heb momenteel geen LAN kabel voorhanden om even een tweede te trekken)
zijn er een aantal instellingen die ik kan nakijken?
Als ik naar de gegevens van mijn portstatus kijk, denk ik dat het aan de verbinding tussen mijn ISP en de modem ligt? of zie ik dat verkeerd?
heeft iemand wat meer ervaring met die gegevens (of een linkje) zodat ik niet blind hoef te zoeken?
ps:
Ik heb intussen een oude ADSL modem liggen, (15 jaar oud of zo) maar die krijg ik niet aan de praat. Als ik mij goed herinner moetst ik met die modem mijn protocol manueel in mijn windows configureren. in windows 2000 prof werkte dat niet zonder een soort dailing programma, ik heb nu windows 7
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2013 20:50 ]