De twee onderdelen in verschillende layers zetten en met transparent-opties werken heb ik inderdaad geprobeerd. Kom nog niet tot het gewenste resultaat, maar ik blijf 't even proberen. Weet van de vorige keer wel dat 't niet met layers en ook niet met transparency werkte. Het was één simpel tooltje, zoals de blend. Dan met een lijn van rechts naar links en klaar

.
edit
Met de BLEND-tool, functie Overlay en sub-functie FG to Transparent is het gelukt om het plaatje naadloos over te laten gaan. Een verschil is alleen dat de afbeelding aan de linkerkant te fel blijft en in tegenstelling tot de eerdere bewerking dus niet mee donkerder wordt/aanpast. Hoe dan ook, ik kom via een omweg steeds dichterbij en denk dat ik me wel red.
edit 2
Ben weer teruggevallen op BLEND-tool > overlay. FG color lichte kleur van afbeelding (met zo'n kleurdetectie-tool), BG color de kleur van de egale kleur. Opacity 100%. Als je die een aantal keren goed richt kom je dicht in de buurt van het resultaat hierboven. Wellicht dat deze tool het dan toch was.
Tip: contrast verhogen voordat je gaat blenden.
edit 3
Ja. Ik heb nog een betere methode gevonden. Simpeler ook. Gebruik de CLONE-tool, maar dan met een lagere opacity. Even mee spelen - ook in de grote van je tool - en je kunt wat ik hier beoog prima voor elkaar krijgen!
[
Voor 64% gewijzigd door
Tommy The Cat op 27-03-2013 22:45
]