OCZ Vertex 3 faalt?

Pagina: 1
Acties:

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Beste,

ik heb hier een tijdje nu een Vertex 3 draaien met alleen mijn Windows 7 en programma`s erop geinstalleerd. Nu net gaf de computer een foutmelding met er is een foutveroorzaakt, ik probeer Deze computer te openen maar ik zie mijn Vertex niet meer. dus enige optie was een restart van de PC. Vervolgens zie ik in de BIOS post de Vertex niet meer staan. Dus ik computer uitgedaan alle kabeltjes goed erin geplugged (zouden eventueel los komen te zijn gaan zitten tijdens systeemkastwissel). Na de volgende reboot was alles weer normaal.

Maar nu ik niet heel veel goede verhalen hoor over de Vertex SSD wil ik toch iemand vragen of er iets raars te zien is in de SMART waardes van de SSD

SMART Data

Afbeeldingslocatie: http://oi48.tinypic.com/ml49xd.jpg

Gemeten met AS SSD Benchmark

Afbeeldingslocatie: http://oi50.tinypic.com/2prs1h4.jpg

Ik ga het in ieder geval in de gaten houden!

[ Voor 5% gewijzigd door rikadoo op 27-03-2013 17:50 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Laatste firmware op je SSD geflashed? Er waren namelijk problemen met een bepaalde firmware versie van de Vertex 2 of 3. Hoe het exact zit weet ik niet meer.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• rikadoo
  • Niet online
Ja heb de laatste. Vergeten erbij te zeggen. Ik heb het ook nooit eerder meegemaakt.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Lip schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:53:
Laatste firmware op je SSD geflashed? Er waren namelijk problemen met een bepaalde firmware versie van de Vertex 2 of 3. Hoe het exact zit weet ik niet meer.
De problemen waren niet met bepaalde firmwares...
De grote goochel truc van verdwijnende SSD's is iets wat nog steeds elke Sandforce SSD en ook sandforce firmware plaagt.

Problemen die nog steeds aanwezig zijn:
* Random verdwijnen, zonder aanleiding of verklaring.
* Power states - problemen met de drive als deze in een lagere power state gaat.
* Nog steeds incompabiliteit met bepaalde hardware, software, etc etc...

@Rikadoo

Je SMART waardes zeggen dat je drive vaak stroom verlies heeft geleden al, 191 keer. Dit is nooit gezond voor een schijf en hierdoor kunnen veel fouten onstaan die gecorrigeerd moeten worden. Erg netjes wordt er dus niet met de powerstates om gegaan lijkt het.

Maar mijn vermoeden is dat de drive een write error is tegenkomen (Program fail count + Realocation event count = 1) en zodoende dat een memoryblock geherlocaliseerd moest worden.
Dit duurt ff soms, in deze periode is de drive niet toegankelijk totdat hij zen werk heeft gedaan.

Maar jammer genoeg staat er geen tijd bij dat soort dingen, dus je kan niet zeggen dat dit ook echt was gebeurd op het moment dat jouw drive wegviel.

[ Voor 8% gewijzigd door Swordlord op 27-03-2013 18:38 ]

• rikadoo
  • Niet online
Dat stroomverlies is dat iets van de reset knop indrukken of de pc uitdrukken door powerknop inhouden? Wat betreft de reallocated sector deze stond er al enige tijd, dit weet ik 100% zeker dus die is niet gebeurd toen de SSD "crashte" als het ware.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

PC uitzetten door powerknop vasthouden is goed te verstaan als stroom verlies, omdat je dan hardnekkig de voeding uitzet.

Verdere aanleidingen voor de crash kan ik niet vinden in de smart data.

• rikadoo
  • Niet online
Oke, nja ik het gewoon in de gaten houden. Denk dat er dan toch iets van een kabeltje nu niet helemaal lekker zat. In ieder geval bedankt!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 16:31
even vergeleken met de waardes uit de vertex 3 120gb in mijn pc (9 maanden oud ans windows 7 main drive) maar ik zie niets vreemds :)

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 12:17
In ieder geval een backup maken. Mijn OCZ Vertex 3 gaf op een gegeven moment een blauw scherm en de laptop gaf een reboot. Na herstart deed alles het weer en alles leek normaal. Toch meteen een backup gemaakt. Een week later weer een spontane reboot en nu werd de OCZ Vertex 3 niet meer herkend en bleek overleden.

Ssd had het altijd goed gedaan en alle tooltjes spraken van excellent health.

Heb via garantie een nieuwe gehad en ik heb de Vertex 4 gekozen.

• ShadowShape
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb ook een meting gedaan met AS SSD Benchmark:

Helaas lukt het me niet om een tabel in te voegen.. Deze functie had iets makkelijker mogen zijn.

Read: Write:
Seq: 485.53 MB/s 134.53 MB/s
4K: 19.05 MB/s 52.94 MB/s
4K-64Thrd: 107.63 MB/s 127.06 MB/s
Acc.time: 0.212 ms 0.261 ms
SCORE: 175 193
448

Ik hoop dat jouw resultaten niet slecht zijn, als ik de mijne bekijk!

edit: ooh gelukkig, extra spaties mogen niet.. sorry de tabel ziet er niet uit zo.

[ Voor 7% gewijzigd door ShadowShape op 30-03-2013 08:57 . Reden: spaties werken niet ]

• rikadoo
  • Niet online
Ik heb er verder niet echt belangrijk spul opstaan die staan allemaal op mijn NAS. Mocht die kapot gaan dan houd het op garantie zal er ook nog opzitten aangezien die niet zo oud is. Wat betreft de snelheden die zijn bijna gelijk aan die van jou ShadowShape dus dat zit wel goed lijkt me dan. Ik houd het gewoon in de gaten en als die er binnekort mee ophoud dan houd het op en gaat die gewoon RMA.

Bedankt voor de hulp en meedenken :)

Pagina: 1