[2e hands onderdelen --> game pc] Is dit wat?

Pagina: 1
Acties:

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-03 00:16
beste tweakers,

ik heb nu officieel mijn pc onderdelen bij elkaar (thuis en nog op reserveringen.)
ik vroeg me af of het een goede pc is en of er evt. dingen verbeterd kunnen worden.

Moederbord: MSI 870A-G54 €35
Processor: AMD Phenom II x4 965 + stock koeler €65
Videokaart: Sapphire HD 5850 Toxic met deepcool v6000 koeler €70
Behuizing: Coolermaster HAF 922 *red revolution* €40
RAM: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile €35
Voeding: Cooler Master Silent Pro Gold 600W €55

misschien een goede processor koeling ofzo.
hoor graag jullie meningen!
als er evt. vragen zijn over wat ik besteed heb aan de producten kan je die stellen.

verder is mijn budget voor evt. veranderingen 40 eu.
producten die misschien beter iets anders hadden moeten zijn kunnen altijd nog verkocht worden.

ik wil mijn computer gebruiken om redelijk zware games mee te spelen. High-End gaming is in ieder geval wel mijn streven
mvg

[ Voor 18% gewijzigd door P. Herz op 27-03-2013 17:12 ]

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:24
Misschien verstandig om aan te geven wat je budget is en wat je hiervoor betaald hebt?

Aan de hand van deze gegevens kunnen wij een betere inschatting voor je maken :)

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ja en wat ga je doen? Waarom denk jij een andere koeler nodig te hebben?

Sowieso een beetje laat om nu een topic te maken als alles binnen/gereserveerd is.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• P. Herz
LiquidT_NL schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:50:
Ja en wat ga je doen? Waarom denk jij een andere koeler nodig te hebben?

Sowieso een beetje laat om nu een topic te maken als alles binnen/gereserveerd is.
tis idd wat laat, gereserveerde dingen kan ik nog 'onreserveren' verder kan ik de spullen ook weer verkopen en er wat anders voor terug kopen dus dat is niet echt een SUPER groot probleem ;), verder weet ik niet zeker of deze koeling wel voldoende is. ik heb het idee dat het een aardig goede pc is nu maar wil even zien of ik nog wat vergeten ben of dat er iets beter kan ;) wil er uiteindelijk wel een aantal jaartjes mee vooruit kunnen
Nano2009 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:49:
Misschien verstandig om aan te geven wat je budget is en wat je hiervoor betaald hebt?

Aan de hand van deze gegevens kunnen wij een betere inschatting voor je maken :)
zojuist erbij gezet !

[ Voor 13% gewijzigd door P. Herz op 27-03-2013 17:14 ]

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-04 22:36
Stock koeler is meer als voldoende in een redelijke kast met airflow. Zou me hier dus niet druk om maken.

Ik zou voor die 40 euro kijken of ik ergens een goedkope SSD zou kunnen scoren voor windows. Eventueel bij een goede deal zelfs nog enkele games die je veel gebruikt of lange laadtijden hebben. Dit rekt de levensduur van je pc aanzienlijk, omdat die snel aanvoelt door de SSD.

• Erik-e
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-04 09:09
P. Herz schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:47:

Videokaart: Sapphire HD 5850 Toxic met deepcool v6000 koeler €70

ik wil mijn computer gebruiken om redelijk zware games mee te spelen. High-End gaming is in ieder geval wel mijn streven
Denk niet dat die 5850 games op trekt op very high / ultra.
Mocht hij dat wel doen ben ik er vrij positief over dat hij dat over een jaartje of 2 zeker niet meer kan.

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 10:45

bille

Don't call me Buff

idd die videokaart gaat het zeker niet meer trekken. Je kan BF4 en Crysis 3 op high settings wel vergeten. Ik heb twee van die kaarten in x-fire en ik kan nog net fatsoenlijk BF3 spelen op high. High end gamen kost je 400 euro aan videokaarten, hetzij 2x 7850 in x-fire of een GTX 680 o.i.d.

Als je er een 5850 bij kan prikken dan kan je nog wel redelijk gamen, geen ultra settings helaas, maar dan draaien de games nog wel.

Ga je een snellere videokaart in je pc stoppen dan zal je ook merken dat je cpu de beperkende factor wordt voor betere performance. Je had er wellicht beter aan gedaan om een i5 750 upgrade setje te kopen en die naar 3.5GHz te clocken. Dan heb je nog wel fatsoenlijke performance waar je ook een snelle videokaart nog mee kan voeden.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• P. Herz
Hmm, bedankt voor de reacties, ik heb een ps3 voor games als fc3 bf4 etc. dus die ga ik toch nie op mijn pc spelen, ik dacht meer aan spellen als. Wow en lol
Pagina: 1