Toon posts:

asrock extreme4 z77 + i5 3570k stroomprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gister problemen met mijn computer die weigert aan te gaan. Ik krijg geen fans , lampjes of een ander teken van leven. Ik kan op de aanknop of het knopje op het moederbord klikken maar er gebeurt niks. Gister had ik dit opgelost door de CMOS batterij eruit te halen en daarna weer na 5 minuten erin terug te doen. De pc bootte normaal verder. Gisteravond normaal mijn computer afgesloten maar vandaag is het weer raak. Met of zonder batterij doet hij niks , ook heb ik mijn videokaart , ram en schijfen losgekoppeld maar nogsteeds geen levenssignalen.Dit is de eerste keer dat ik problemen heb met mijn pc.

Ik hoop dat jullie enige ideeën hebben waardoor dit komt.

Mvg , Henk

Specs
i5 3570k (3.4ghz, geen OC)
HD7970 Ghz Sapphire
Asrock Extreme 4 z77
8gb ram corsair vengeance
m4 crucial 128gb
wd green 1tb
Voeding: GX750 Coolermaster

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-01 20:05
Alle kabels los gooien (stroom kabels) en alleen de broodnodige insteken. Boot die dan? Dus alleen stroom naar het moederbord de rest alles los. Krijg je dan een fout code op je hex display te zien? Zo ja 1 voor 1 componenten aan gaan sluiten. Komt er een moment dat hij niks meer doet, kapot onderdeel gevonden. Zoals ik dit hoor heb je waarschijnlijk kortsluiting / slecht contact ergens. Dus ook even goed kijken of alle verbindingen goed ingestoken zijn.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Wat voor voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten te melden , een GX750 van Coolermaster.

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
hoevel watt...??

Kijk ook even of de pinns van de cpu socket onbeschadigd zijn.

[ Voor 67% gewijzigd door Dr.Root op 27-03-2013 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
750w , het draaide eergisteren nog crysis 3.

Ik heb nu alles losgehaald behalve de moederbord stekkers , nogsteeds niks.

• Dr.Root
oke.

Heb je al een andere voeding geprobeerd..? Ik heb vaker gezien dat de GX750 van Coolermaster problemen gaf namelijk (550 watt variant)

Verwijderd

Topicstarter
boeles schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:33:
oke.

Heb je al een andere voeding geprobeerd..? Ik heb vaker gezien dat de GX750 van Coolermaster problemen gaf namelijk (550 watt variant)
Ik zal wel even kijken bij wat vrienden van mij voor een voeding , de processorpins zitten allemaal perfect.

• Dr.Root
Top. Ik verdenk de voeding, gezien de slechte reviews en klachten op div fora. (gerelateerd aan de door jouw beschreven symptomen)

Goodluck. (p.s het kan nooit kwaad om Asrock even een belletje te geven, ze hebben een fantastische klanten service, mocht je het mobo verdenken van falen)

[ Voor 9% gewijzigd door Dr.Root op 27-03-2013 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update: Er is een wonder , ik zet hem in elkaar en test voor de laatste keer en hij werkt. Net de videokaart erin gedaan maar geen signaal en ik zit in een boot loop.

• Dr.Root
videokaart trekt teveel stroom, waardoor beveiliging van het mobo aanslaat en hem maar laat rebooten omdat alles anders gefried word? probeer het met een oude videokaart.

• Dr.Root
Het volgende:
-1. 6 pin power connector van de voeding naar de vkaart neem ik aan?
-2. Staat er in de bios soms onboard graphics als primaire?
-3. Ik ben nieuwsgierig wat er gebeurd als je de onboard als primaire zet of hij dan wél boot. Als dit zo is, kan de bios de harddisk niet goed initialiseren waardoor het een Harddisc issue is ipv een stroom issue..

Verwijderd

Topicstarter
boeles schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:56:
videokaart trekt teveel stroom, waardoor beveiliging van het mobo aanslaat en hem maar laat rebooten omdat alles anders gefried word? probeer het met een oude videokaart.
PC werkt weer! De boot loop werd veroorzaakt door een scheef geplaatste RAM bank. Ik heb beeld en alles werkt!
Dit is een hele erge opluchting , heel erg bedankt iedereen voor de hulp.

• Dr.Root
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:02:
[...]

PC werkt weer! De boot loop werd veroorzaakt door een scheef geplaatste RAM bank. Ik heb beeld en alles werkt!
Dit is een hele erge opluchting , heel erg bedankt iedereen voor de hulp.
Ow, ow, ow. Dommie :)

Gelukkig werkt alles weer, veel plezier en graag gedaan:)

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-01 20:05
Ik heb toch zo'n vaag vermoeden dat hij volgende week (of iets dergelijks) weer niet boot en dat je voeding toch echt gaar begint te worden / is! :)

Maar top dat die het weer doet. Een scheef geplaatst latje kan een hoop vervelende dingen veroorzaken. Incl korsluiting / slecht contact wat ik eerder schreef. Dus je had niet alles uit je moederbord gehaald en alleen stroom erop gezet zoals ik gevraagd had (het broodnodige) want dan kon je op je hex display zien dat hij een geheugen mistte (DUH!) en daarna na het plaatsen was het opgelost geweest. maar goed dit zijn mooie projectjes om van te leren. ben blij voor je dat het weer werkt.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Pagina: 1