Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
Beste tweakers,

Op dit moment heb ik een aardige bak.

- Sapphire HD6990 4G GDDR5 PCI-E
- Intel Core i5
- 16 gig geheugen

Ik zit nu eigenlijk op het punt dat ik een aantal aanpassingen wil gaan toevoegen.

Mijn eerste punt is dat ik vrijwel nergens meer de HD 6990 tegen kom in winkels, wat is hier de rede voor en sterker nog: Als ik ooit een 2e hd 6990 wil, kan ik deze dan wel gemakkelijk vinden?

Daarnaast zou ik graag willen overstappen naar waterkoeling, mijn pc maakt natuurlijk veel lawaai en het lijkt me gewoon leuk om daarvoor te tweaken. De backplate van de hd6990 voor waterkoeling gaat mij toch al snel weer zo'n 130 euro kosten.

Graag zoek ik dus wat advies:

- Is het slim om over te stappen van de HD 6990 naar een andere videokaart voor betere ondersteuning op allerlei vlakken?
- Is het slim om met de hd 6990 al voor waterkoeling te gaan, of liever op een andere kaart qua kosten + ondersteuning

- Zo ja, wat zou een goede kaart zijn, die het liefst beter is dan de HD 6990 EN bij de verkoop van mijn HD 6990 niet gigantisch veel extra gaat kosten (~200-300 euro range).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Je kunt voor 300 euro niks kopen wat sneller is dan je 6990 (een 7970 is langzamer), of bedoelde je plus de opbrengst van de verkoop?
Waterkoeling zou ik alleen doen op een 'nieuwe' kaart, aangezien het een behoorlijke investering is en je er dus zo lang mogelijk mee wilt doen.
6990's zijn al behoorlijk oud, ik denk dat je die alleen nog maar 2e hands gaat vinden (of voor een veel te hoge prijs).
Het probleem is dat die dual gpu kaarten ook 2e hands vaak schaars en (onevenredig) duur zijn.

Persoonlijk zou ik de 6990 verkopen nu hij nog wat oplevert, dan een 7970 aanschaffen met waterkoeling (met een leuke overklok komt ie wel bij de 6990 in de buurt) en daar over een tijdje (jaar?) een 2e bij zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 27-03-2013 17:50 ]