Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtotheh
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 08:48
beste,

ik heb een OCZ stealthextreme 600W met een erg lawaaierige fan(mag ook wel na 5 jaar ongeveer).
wat zouden jullie doen, een nieuwe fan erin zetten, of toch maar een keer een andere aanschaffen?
verdere specs:
- i7 860 met kleine overclock
- HD6950 1GB
-4 HDD's 1 SSD(komt nog een tweede)

kosten van een nieuwe zou ik graag onder de 100 euro willen houden(moet wel weer met een niet bovengemiddeld lawaaierige fan zijn)
zoiets bijvoorbeeld:
http://tweakers.net/pricewatch/279914/xfx-pro-550w.html
en wat zou een goede fan zijn als ik deze zou vervangen?

alvast bedankt!

Mvg

[ Voor 12% gewijzigd door mtotheh op 27-03-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Heb je wel eens gekeken naar de eventuele stof opbouw bij de fan? Dit kan een mega factor zijn waarom hij zo luid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het beestje een jaar of vijf is, dan is het handiger om er een eurie of vijf tegenaan te gooien en haal een nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:54

Quad

Doof

Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 22:48:
Als het beestje een jaar of vijf is, dan is het handiger om er een eurie of vijf tegenaan te gooien en haal een nieuwe...
Voor €5,- heb je geen nieuwe voeding :p

@TS, de door jouw aangedragen voeding is een hele uitstekende voeding.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ging het over een ventilator die lawaai maakte.
Om zo'n ding te vervangen, kost/is geen moeite en dan is 5eu gepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:26
Gewoon openschroeven, kijken naar welke aansluiting te fan gebruiken, en als het vervangbaar is, dat gewoon een lekkere stille fan in zetten.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:54

Quad

Doof

Voeding is inmiddels wel uit garantie dus open maken zou geen probleem zijn :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtotheh
bedankt voor de info,, denk ook maar dat ik een nieuwe fan koop, want wil ook nog een nieuwe SSD halen haha

thanks!

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een nieuwe fan erin zetten. Inderdaad even kijken wat voor fan erin zit qua draden. Je zal misschien moeten solderen, sommige fans zitten namelijk gesoldeerd op de printplaat. Voor zover ik weet heeft de fan in jouw voeding twee draden: rood en zwart. Dat betekent denk ik solderen, maar dat is niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtotheh
solderen zal inderdaad geen moeite zijn, alleen ff kijken welke fan ik dan ga bestellen, allen bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nexus Reak Silent fan. Ik koop ze keer op keer omdat ze zo stil zijn, en goed. Maar wat je eerst kan doen is de fan eruit halen en dan kijken welke eigenschappen die fan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindafunny
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 21:57
Eerst maar eens kijken wat de diameter van de fan is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtotheh
ja dat lijkt me wel handig haha,, dan pas bestellen zal em is ff uit elkaar halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Biersteker schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 22:58:
Gewoon openschroeven, kijken naar welke aansluiting te fan gebruiken, en als het vervangbaar is, dat gewoon een lekkere stille fan in zetten.
Ja handig, fan die stuk minder lucht verplaatst dan de orginele waardoor de voeding niet meer goed gekoeld kan worden, waardoor die stuk kan gaan en de PC ook stuk kan maken. Dan is het geen 5 euro maar eerder 500 euro....

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtotheh
dus jij zou adviseren om een nieuwe te halen? want als je het zo stelt zou het een duur grapje kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, je kijkt eerst naar de eigenschappen van de fan die er nu in zit. Die kun je vinden via het typenummer welke op het stickertje staan. Aan de hand van die specificaties ga je kijken welke fan daar het best bij aansluit. Het is geen ramp als de fan iets minder presteert, maar veel minder is niet aan te raden.

Het belangrijkste is niet hoe snel of langzaam een fan draait. Het is belangrijk dat je kijkt naar hoeveel lucht een fan verplaatst bij een bepaalde snelheid. Maar eens een fotootje van de fan met het typenummer, kunnen we eens zien of er een fatsoenlijke fan voor te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtotheh
Ik heb alvast een nieuwe voeding besteld, en gebruik die dan wel als reserve , ff nieuwe fan uitzoeken als het zover is bedankt voor de tips/hulp iedereen
Pagina: 1