[Win8x64] Installatie wil niet op nieuw mainboard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:49

SambalBij

We're all MAD here

Topicstarter
Heya,

Vandaag en nieuw mainboard in mijn PC geschroefd (Intel DZ77BH-55K) en dat meteen maar aangegrepen als goede reden om Windows helemaal vanaf scratch te installeren.
Zou simpel moeten zijn, maar helaas....

Voor het plaatje; de PC:

Mainboard: Intel DZ77BH-55K; laatste BIOS (0099) geinstalleerd; BIOS defaults geladen.
CPU: Intel core i5 2300
Mem: 2x 4GB DDR3-1333 (Icidu goedkope troep, maar heeft op mijn vorige mainboard nooit problemen gegeven)
GPU: MSI Radeon 6870
SSD: OCZ Vertex 4 256GB
HDD: Hitachi 1TB (Tijdens deze installatie afgekoppeld)

Geen overclock oid ingesteld, alles nog standaard.

Ik probeer een UEFI installatie te doen, is uiteindelijk wat sneller met booten.
Installeer vanaf een USB(3.0) stick, die eerder is aangemaakt door de Windows 8 download tool.
UEFI boot vanaf de stick gaat goed; installer start netjes op (Met Intel desktop board logo ipv Windows logo tijdens de boot, dus hij boot daadwerkelijk via UEFI)
Ik heb reeds de SSD helemaal leeggemaakt via diskpart (clean commando)
Tijdens de installatie kan ik netjes een partitie van 100GB aanmaken om Windows te installeren, en hij maakt dan zelf nog 3 extra partities aan: 300MB recovery, 100MB system en 128MB MSR.

Vervolgens gaat de installatie netjes verder. Aan het einde wordt gevraagd om de USB stick te verwijderen, voor de reboot.
Bij de reboot het eerste vage probleem. In plaats van te rebooten komt ie met een blue screen "DPC_WATCHDOG_VIOLATION" (eerste installatie poging deed ie dat overigens niet)

Na de daarna volgende reboot probeert ie op te starten, wat resulteert in deze error:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Recovery

Your PC needs to be repaired

The Boot Configuration Data file is missing some required information.

File: \BCD
Error code: 0xc0000034

You'll need to use the recovery tools.....(blablabla)

Nu nogmaals herstart naar de recovery console, om de disk opnieuw te cleanen. Tot mijn verbazing (ondanks een eerdere 'clean' optie in diskpart) staat ineens mijn oude datapartitie weer op de SSD volledig leesbaar met inhoud?!)

Nogmaals gecleaned, en convert gpt gedaan. Gereboot, opnieuw gekeken, alle partities zijn nu weg.
Installatie gestart; melding tijdens kiezen van de disk: "Windows can't be installed to this disk. This computer's hardware may not support booting to this disk. Ensure that the disk's controller is enabled in the computer's BIOS menu."

Ik snap het niet meer..... Iemand enig idee?

edit: laat maar, ik wordt gek... Laatste poging ondanks de melding van de installer dat ie niet van de disk zou kunnen booten, blijkt ie bij negeren van die melding toch wel door te gaan, en vervolgens wél van de disk te kunnen booten... Dit maar zonder de BCD error.... 8)7

Snap het nog steeds niet, maar het lijkt nu wel te werken :?

[ Voor 6% gewijzigd door SambalBij op 27-03-2013 15:19 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself