Laptop + 2 externe schermen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Ik weet dat het mogelijk is om twee externe aan te sturen met een laptop en dat dat onder andere gaat met Matrox Dualhead2Go. Wat ik me echter afvraag is of er nog andere manieren zijn om twee externe schermen aan te sturen aangezien die Matrox-optie redelijk aan de prijs is. Via Google kwam ik niet echt uit op een duidelijk antwoord behalve dat het mogelijk zou moeten zijn.

De laptop die hier nu voor m'n neus staat is een Sony Vaio met één VGA-aansluiting. Is het misschien mogelijk om een scherm door te lussen?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-06 20:56
denk het niet, meestal zijn maar 2 schermenn mogelijk, je laptopscherm en 1 externe.
Je kan misschien wel een docking aansluiten, daar 2 schermen op aansluiten en je laptopscherm uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Het laptop scherm vervalt wanneer ik twee externe schermen ga gebruiken, dus die hoeft niet ingeschakeld te zijn. Een docking station heb ik ook al naar gekeken maar die zijn ook niet al te goedkoop en dan moet je voor verschillende laptops verschillende docking stations hebben, wat ook niet echt handig is.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07 14:24

Fordox

00101010

dat gaat helaas niet lukken met 1 vga uitgang zonder een extern apparaat.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In plaats van een Matrox dualhead kun je ook nog eens kijken naar een USBvideoadapter. Afhankelijk van waarvoor je het wilt gaan gebruiken kan dat best nog een bruikbaar iets zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-07 11:11
Heeft je laptop enkel een VGA aansluiting? Veel laptops van de afgelopen jaren beschikken ook over een HDMI uitgang.
Pagina: 1