Laptop/Ultrabook voor studie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 508470

Topicstarter
In september ga ik beginnen aan een opleiding op de Uni en daarvoor wil ik graag een nieuwe laptop aanschaffen

1 Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga geen zware programma's draaien, Ik wil de laptop gebruiken om aantekeningen en verslagen op te typen (office), om films te kijken, op internet te surfen en foto's te bewerken.

2 Wat mag je laptop gaan kosten?
+/- 900€

3 Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, ik wil de laptop elke dag mee naar de uni nemen. Daarom wil ik een lichte laptop met een lange accuduur.

4 Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik twijfel zelf nog tussen deze
pricewatch: Samsung NP540U3C-A01NL
pricewatch: Sony Vaio SVT1311W1E
pricewatch: Asus Zenbook UX32VD-R3001H

mijn voorkeur gaat uit naar de Samsung, omdat ik goede ervaringen heb met producten van dit merk.

Kan iemand mij vertellen wat de beste keuze zou zijn?
Ik hoop op jullie reacties..
Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:32
Geen een van bovenstaande. Allemaal een 768p slecht scherm. Je kunt beter via de sony site een S15 kopen.

Weegt maar 1.89kg, en komt met een full hd ips scherm. Er is ook een retail model voor 950 met een i5,6gb ram, 640gb hdd en een 640M LE als je nog een game wil spelen.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-07 11:52
Idealiter wil je graag een laptop met een 1080p scherm, daarmee heb je veel meer werkruimte dan op een normaal 1366*768 scherm. Zeker voor je Office taken en fotobewerking is zo'n 1080p scherm een serieuze verbetering.
Een lichte laptop met lange accuduur en 1080p is de Sony S15, heeft een accuduur van 5-6 uur en weeg zo'n 1,9 kg. Het gaat dan over dit model: pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E
Misschien kun je ook even kijken op sony.nl of je 'm daar kunt samenstellen, volgens mij kun je daar namelijk ook nog studentenkorting krijgen. Tip: betaal niet voor extra geheugen, grotere HDD (als je de ruimte toch niet gebruikt) of een SSD op sony.nl, want die vragen woekerprijzen. Wil je toch meer geheugen dan kun je dat er eenvoudig zelf in zetten (of dat iemand laten doen die dat kan).

Een andere optie is de Dell 15R SE (met kortingsbonnen zo'n €550, weegt 2,8 kg) of de Asus N56 (weegt 2,7 kg en kost ~ €850).

Succes :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 508470

Topicstarter
is de S13 dan ook een goede optie?
Ik vind een 15" scherm nogal groot om elke dag mee te slepen
en ik zag op de site van sony dat er nu een gratis upgrade is naar een 1600x900 scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
De S13 heeft ook een slecht scherm. Die upgrade is wel beter, maar alsnog is de S15 een stuk beter.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-07 13:11
Slecht scherm? Het is en blijft een mening of een bepaalde resolutie wel of niet goed is.

De S13 is inderdaad een leuke laptop, vooral nu je gratis over kan gaan op 1600x900. Ik zou dan voor de i5 versie gaan. De harde schijf is wel echt een tegenvaller, je moet in ieder geval zoals hierboven al staat, niet een SSD bestellen bij de Sony website.

Bij de S15: Veranderen naar de i5 processor, de Graphics HD 4000 is goed genoeg om films te kijken.

-De harde schijf naar 750GB (gratis)
-De harde schijf terug zetten naar 320GB en vervolgens een SSD kopen (bijvoorbeeld de Samsung 840 250GB voor €140,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Nee, ik bedoel dat de kwaliteit van het scherm gewoon slecht is. Voor de rest is de S13 wel een leuke laptop alleen zo jammer van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Iekozz schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 12:37:
Geen een van bovenstaande. Allemaal een 768p slecht scherm. Je kunt beter via de sony site een S15 kopen.

Weegt maar 1.89kg, en komt met een full hd ips scherm. Er is ook een retail model voor 950 met een i5,6gb ram, 640gb hdd en een 640M LE als je nog een game wil spelen.
Waarom is het gelijk een ''slecht'' scherm? het is maar net waar je voorkeuren liggen.

Een lage resolutie is dan wel minder maar een helder mat scherm heeft weer voorkeuren tegenover een glossy scherm.

En geloof dat die samsung een mat scherm heeft.

Ga maar eens in de trein zitten waarbij de zon op je scherm staat.

Succes met je full hd scherm..

:)

[ Voor 11% gewijzigd door Denzis op 28-03-2013 12:59 ]

https://www.youtube.com/@droommotor

Pagina: 1