Periodiek signaalverlies HD zenders met UPC Digitale TV

Pagina: 1
Acties:

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:26
Ik neem een TV-abonnement met HD-zenders af van UPC. De beeldkwaliteit is goed, maar een paar HD zenders geven structureel artefacts (audio en video), alsof de bandbreedte/codec niet optimaal is. Daarnaast is bij alle HD zenders sprake van "signaalverlies": deze melding verschijnt uurlijks (+/- 3 minuten voor elk heel uur) voor 2 seconden op het beeld, waarna het signaal hersteld wordt. De rest van de tijd functioneert het naar behoren.

Ik vind het raar dat het structurele signaalverlies enkel van toepassing is op 1-2 zenders. Daarnaast vind ik de voorspelbaarheid van het signaalverlies vreemd.

Als het de bekabeling is, zou ik vaker problemen verwachten, die tevens niet voorspelbaar elk uur rond dezelfde minuut plaatshebben. Kan het zijn dat bij het sturen van HD-zenderinformatie uurlijks een soort synchronisatie-signaal wordt uitgezonden, en dat dit signaal de verbinding onderbreekt? Of heeft iemand nog een andere verklaring?

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:27

Releases

Ja maar!

Versterker op je COAX signaal hangen. Kijken of dit dat oplost.
Of even UPC bellen, dan komt er een monteur en die hangt dan van hun een versterker er tussen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Releases schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:25:
Versterker op je COAX signaal hangen. Kijken of dit dat oplost.
Of even UPC bellen, dan komt er een monteur en die hangt dan van hun een versterker er tussen.
Dat laatste wordt inderdaad vaker gedaan en wat vaak ook de problemen verhelpt. In ieder geval is UPC diegene die jou hierbij verder kan helpen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• letsa
Zou dat het echt zijn dan? Ik blijft het raar vinden dat ik praktisch mijn klok erop gelijk kan zetten dat het signaal precies om ??:57 uur even wegvalt. Als het signaal te zwak zou zijn, zou dit minder periodiek zijn, en zelfs vaker optreden lijkt me?

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:27

Releases

Ja maar!

Is gewoon ruis in je lijn, als bijvoorbeeld precies om die tijdstip een nachtschakelaar in zo'n verzamel punt op de hoek van de straat aangaat waardoor het signaal slechter word oid zou dit best kunnen.

Zou gewoon lekker UPC bellen en dit melden. Structureel probleem, dit mogen ze dan ook structureel gaan oplossen.
Dan komt er zo'n monteur langs en die meet gewoon even de coax door. Knalt er een versterker tussen en klaar.

• letsa
Ok, bedankt voor de reacties!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:37
Had hetzelfde probleem, maar had een CI+ module. UPC met HD zenders gaven storing op sommige zenders op random momenten. Was geen touw aan vast te knopen en nooit te reproduceren. Als dat ook het geval is, dan heb je hier misschien iets aan.

Gebeld met UPC, binnen bekabeling door monteur gecontroleerd (nieuwe klant, 100% installatie garantie etc), bleek in orde. Op aanraden van monteur modem verder van TV geplaatst, want te dicht op de TV kan voor storingen zorgen schijnt. Aangezien ik het probleem niet kon reproduceren wisten we dus niet of dit de oplossing was.

Helaas. Tweede monteur. Die mocht ook buiten een beetje klussen. Heeft daar wat geoptimaliseerd en vertrok weer. No luck. Deze kwam een tweede keer langs en toen is er een probleem in de kast hier in de wijk geconstateerd. Leuk dat dat gefixt is natuurlijk, maar dat was de oorzaak ook niet.

Derde monteur kwam goed uitgerust binnen. Flinke meter en vervangende apparatuur. Eerst die meter aan de TV. Ondanks dat het een 'gevoelige meter' was, registreerde hij de ruis die de monteur en ik allebei zagen, niet :D

Dus, kabels buiten in orde, binnen alles prima..hop, CI+ eruit, mediabox er aan. Nergens last van, dus toen een nieuwe CI+ module om te testen...

Inmiddels komt er dus een mediabox mijn kant op, geen Horizon, en dan gaat alles weer naar behoren werken :) (nieuwe CI+ heeft niet geholpen dus).

Combinatie van CI+ en mijn TV was géén succes. Philips kan blijkbaar problemen geven i.v.m. de behuizing. Te dicht op de module o.i.d. Dit had de laatste monteur al aangekaart, hij had ook een mail waarin een bevestiging van Philips stond m.b.t. dit probleem, die ik helaas niet heb :/

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Het zou kunnen zijn dat er in apparaat in huis is wat op exact dat moment iets doet wat storing geeft. Misschien een weervoorspeller wat op die tijd informatie van de ontvanger buiten ophaalt en dat dit Interferentie (storing) geeft op de coaxkabel omdat deze niet goed is afgeschermd.

Probeer sowieso eerst te achterhalen waar het probleem zich voordoet. Plaats bijvoorbeeld eerst de televisie bij de Abonnement Overname Punt (AOP) met enkel een korte kabel daartussen. Doet het probleem zich dan niet meer voor, dan weet je dat het probleem zich ergens tussen de AOP en je televisie zit.

Mocht het probleem zich nog voordoen, schakel dan eens alle apparaten uit die er mogelijk invloed op kunnen hebben. (magnetron, router, modem, mogelijk zelfs koelkast etc.). Heb je er dan nog last van, dan is het of de televisie, of dat kleine kabeltje tussen de AOP en de televisie of zit het achter de AOP verscholen. Mocht dit laatste het geval zijn, dan is het aan UPC om dat op te lossen.
Pagina: 1