Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Uitfasering chipknip

Pagina: 1
Acties:

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
In dit artikel

nieuws: Chipknip verdwijnt in 2015

Staat de volgende zin:
Zo moet in veel bedrijfskantines met Chipknip worden betaald en is het in sommige delen van Amsterdam enkel mogelijk om met Chipknip te betalen, naast muntgeld
Ik neem aan dat het gaat om parkeer betaalautomaten maar dat laat de zin niet echt duidelijk zien en is imo dus een beetje te open op deze manier :)

Ik kan mij niet voorstellen dat er delen van Amsterdam zijn waar alle winkels, restaurants enz. alleen maar chipknip en muntgeld toelaten :+

Xbox Live ID:Notna8310

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Notna schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 08:30:
In dit artikel

nieuws: Chipknip verdwijnt in 2015

Staat de volgende zin:

[...]

Ik neem aan dat het gaat om parkeer betaalautomaten maar dat laat de zin niet echt duidelijk zien en is imo dus een beetje te open op deze manier :)

Ik kan mij niet voorstellen dat er delen van Amsterdam zijn waar alle winkels, restaurants enz. alleen maar chipknip en muntgeld toelaten :+
Ha, ja daar had bij moeten staan dat het om parkeerautomaten gaat. Inmiddels toegevoegd :)

Ik ben helemaal geen stagiair

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Aangezien er al een topic is:

- niet alleen in bedrijven moet er met de chipknip betaald worden, hogescholen (Saxion bijv.) ook.
moet de koper bij het betalen altijd kiezen tussen een pin-betaling of een Chipknip-betaling. Die keuze verdwijnt dus.
- de keuze tussen chipknip en pin heb ik ongeveer een jaar al niet meer gezien, dus waarom er altijd staat?

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 27-03-2013 09:32 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
In de winkel moet vaak (niet altijd) die keuze maken alvorens je verder kan met pinnen. Met name in supermarkten is dat zo. (1 ChipKnip, 2 Maestro). Toevallig gisteren nog gezien bij resp. de Vomar en de GAMMA

[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 27-03-2013 09:43 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik kom vrij regelmatig bij de verschillende supermarkten hier in de stad (AH/Lidl/Aldi/C1000/Emte/Jumbo/Nettorama) en géén van allen hebben die keuze.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 27-03-2013 09:46 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:07

Wish

ingwell

Als er geen (voldoende) saldo op de Chipknip staat, is die keuze er ook niet volgens mij. Altijd is misschien een groot woord verder :)

No drama

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Met ^^; als er een bedrag op de chip staat zie je het wel als het tenminste een bedrag is dat in de buurt komt van het bedrag dat je gaat betalen.

Ik weet ook niet 'waar hier in de stad' is maar in mijn geval is het Purmerend en Amsterdam. Doet er ook verder niet toe; 'altijd' is in deze een te sterk woord inderdaad.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"Hier" is in 't verre oosten, Enschede ;)

En volgens mij heeft saldo geen invloed, mijn moeder heeft de chipknip nog nooit gebruikt maar zij heeft die keuze wel regelmatig gehad, maar ook al maanden niet meer. En ikzelf ook bedenk ik mij net, tot het HBO nooit gebruikt maar zonder saldo wel de keuze gehad en later niet meer.

[ Voor 87% gewijzigd door Raven op 27-03-2013 13:53 ]

Oscar Wilde

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
niet relevant

[ Voor 94% gewijzigd door Mr_x007 op 27-03-2013 09:56 . Reden: opletten waar een topic staat, is niet ASP ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Graag even dit stuk toevoegen:

De kosten van Chipknip zullen toenemen door investeringen die op korte termijn noodzakelijk zouden zijn; om de Chipknip infrastructuur in stand te houden en om Chipknip aan te laten sluiten bij Europese harmonisatieontwikkelingen (SEPA).
http://www.currence.nl/nl...jnt_als_betaalmiddel.aspx

Vrij cruciaal punt aangezien het onderhouden van de infrastructuur niet veel kost maar het aanpassen aan SEPA juist wel veel zal kosten en dus ook de echte killer van de chipknip is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1