Lenovo apps blijven na Windows 8>7 downgrade?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb met mijn Windows 8 niets dan problemen (raar gedrag in Google Chrome waarbij hij, na het opstarten, steeds de startpagina refresht in eender welke gefocuste tab; verliezen van WiFi-verbinding; verliezen van keyboard layout) dus ik dacht terug te gaan naar Windows 7. Bovendien heb ik geen touchscreen en dus absoluut geen nood aan de metro-interface.

Terug naar Windows 7 dus. Naar verluidt hoef ik alleen een willekeurige Windows 7 versie bovenop mijn Windows 8 installeren. Dat ga ik dus straks doen, maar weet iemand of deze feature nog beschikbaar zal zijn:

Onder Windows 8 heeft Lenovo een programma waarmee ik mijn computer als mobiele hotspot kan laten fungeren; ik kan zowel een LAN-verbinding als een WLAN (!) verbinding delen met andere apparaten in de buurt, via WLAN! Dit kon vroeger niet met Windows 7 en ik vroeg me daarom af, of deze applicatie nog beschikbaar zal zijn na de downgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zie de website van Lenovo. Als ze Windows 7 ondersteunen voor jouw laptop, kun je de apps daar downloaden.

Overigens kun je een "in-place" downgrade wel vergeten. Je zult Windows 7 (en alle programma's) opnieuw moeten installeren.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Rats, zat eraan te komen natuurlijk.

De site van Lenovo heeft uiteraard ook Apps voor Windows 7, dat weet ik wel. Maar of ze diezelfde featureset hebben is de hamvraag. Ik vind het aardig belangrijk dat die mobile hotspot blijft werken.

/S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anders maak je eerst een System image backup (kan gewoon met de Windows tools), zodat je terug kan als het niet bevalt. Tevens kun je zoeken naar een alternatieve applicatie die hetzelfde doet. Lenovo is heus niet uniek hierin. Sterker nog, grote kans dat ze de techniek gewoon ingekocht hebben.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Okay. Het vreemde is dat ik lang gezocht heb naar dergelijke software, maar ik werd telkens weer verteld om het op te lossen via een Windows Ad Hoc netwerk. Dat deed het nooit met mijn Android-telefoon (ondersteunt geen ad-hoc) en kon al helemaal geen wifi netwerk over wifi delen.

Ik probeer het eens, dank voor het advies.