WLAN Problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Beste Tweakers,

Op dit moment heb ik wat problemen met het opzetten van een WLAN-verbinding bij een kennis.

Als eerste de huidige situatie:
- Kennis is van Telfort Internet overgestapt naar Ziggo Z2 (Internet + TV)
- Is in bezit van een (nieuw) Ubee-modem
- Achter het modem is een Linksys/Cisco WRT610NL router geplaatst voor een brede wireless bereik (de router heeft voorheen achter het Telfort-modem gezeten)
- De Ubee-modem is door Ziggo omgezet naar BRIDGE-mode, de Linksys verzorgd het router gedeelte (DHCP, Wireless, Firewall, etc.)

Wat werkt:
- Alles via de kabel: volledige 40Mb/s download en 4/5Mb/s upload snelheid

Wat niet werkt:
- Wireless(-N)

Ik kan gewoon een verbinding opzetten, maar naar een tijdje valt de DL/UL-snelheid drastisch omlaag, zodat er totaal geen (internet-)verkeer meer mogelijk is. Er komt geen (fout)melding en het netwerk-icoon rechtsonder geeft volledige bereik aan. Ook de adapter-snelheid wordt op 150Mb/s weergeven.

Overigens kunnen Android apparaten af-en-tie niet meer verbinden. (Het netwerk-symbool valt weg). Daarbij krijg ik de volgende melding: Authentication error

Zelf heb ik van alles geprobeerd:
- DD-WRT Firmware (nieuwe/oudere versies)
- Kanalen gewisseld (CH1, CH6, CH9, CH11), CH1/CH6 geven volledig bereik aan (inSSIDer)
- 20Mhz/40Mhz (breed-modes) verwisseld of alleen ingesteld op 20Mhz/40Mhz
- Terugschakelen naar 802.11g
- WPA2-Personal (AES) verwisselt naar WPA-personal/Geen Encryptie
- Hulp gezocht in DD-WRT forum, daar weer instellingen/firmwares van geprobeerd
- Alles terug naar stock (ja, ook hetzelfde probleem)

Ik begrijp er echt helemaal niets meer van. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien?

Zelf vermoed ik dat de router brak is: normaal is het gewoon inpluggen, kanaal wijzigen, encryptie-wijzingen en klaar is kees is... :S

Heeft iemand misschien een idee, oplossing, tip?

Alvast bedankt! :)

OPGELOST: Door de router te resetten via Telnet (op dd-wrt) werkt de router weer correct. Ook werkt de router dankzij dd-wrt nu ook prima in NG-modes. :D

Bedankt voor het meedenken. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door HollowGamer op 31-03-2013 19:25 ]