Beeld streamen van een pc naar andere

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:37
Hallo

Ik zoek tip voor een programma om het beeld van 1 pc naar een andere pc te streamen.
Even de situatie uitleggen.

Binnenkort houden wij (enkele leerligen van het 6e secundair) onze 100dagen show. Voor de mensen die dit niet kennen dit is een traditie in Vlaanderen waarin de leerlingen van het 6e secundair op 1 bepaalde dag alles op school op stelten zetten en achteraf een show organiseren.

Nu gaan we tijdens deze show beeld projecteren om filmpjes, foto's en andere te laten zien. Het meeste ga ik waarschijnlijk via powerpoint doen om het een beetje professioneel te laten lijken. Maar ergens komt er ook een stuk webbrowser tussen. Nu is het zo dat we met een pc het beeld aan het publiek tonen via een beamer naast het podium, maar we willen ook wat verder in de zaal nog een beamer zetten die het beeld daar kan afspelen, helaas hebben we geen VGA kabel die lang genoeg is. Ik heb zelf wel nog een lan kabel liggen die lang genoeg is.
Mijn gedachte was om daar nog een pc te zetten die via een stream oppakt uitgezonden door de eerste pc. Liefst geen al te grote delay maar alles werkt :P, we zoeken ook een gratis oplossing.

Ik heb mij al kapot gezot op google maar kan helaas niks vinden, heeft iemand tips?
Het enige resultaal was dit: http://www.ustream.tv/producer#Screencasting, maar dat lijkt mij niet effectief.

[ Voor 4% gewijzigd door larsg op 26-03-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmsch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-05 23:57
Volgens mij heet dit de Examenstunt in Nederland? Je kunt volgens mij een paar dingen doen.
1. VGA splitter (jep, kopen, lange kabel, kopen)
2. Als je LAN snel genoeg is en je pc genoeg power heeft kun je in principe VNC gebruiken (EDIT: hetzelfde als Logmein/Teamviewer) ... Maar ik denk dat de vertraging te groot is
3. 2e beamer gewoon aan een 2e pc koppelen en dan precies tegelijkertijd je Powerpoint verhaal afdraaien. Je kunt ook nog zoeken naar een afstandsbediening of toetsenbord/muis met 2 zendertjes en dan in elke pc 1 zendertje douwen. Op die manier zou je exact tegelijkertijd klikken.

[ Voor 3% gewijzigd door kmsch op 26-03-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Als beide pc's netwerk verbinding hebben kan je iets in de trend van Teamviewer/LogMein gebruiken om je beeld te "clonen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
@ Koeny

Dat kan, ik weet helaas niet hoe ze dit in NL vieren :s
Vga splitter lijkt me geen optie, het beeld word namelijk al een keer gesplist. En omdat het toch een afstand is (30meter) word het verlies volgens mij te groot. Vandaar dat een draadloos toetsenbord niet zal werken vrees ik.

@Gero71

Teamviewer is inderdaad een goede tip, ik vrees echter dat dit internet nodig heeft, en dat gaan we daar niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 16:44
Teamviewer is gebaseerd op VNC en dat is een open protocol. Er zijn allerlei clients en servers voor te vinden die het ook zonder internet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealRMike
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Waarom kan je niet gewoon RDP gebruiken? Dat werkt toch ook gewoon wanneer de PC's met elkaar in verbinding staan, ookal is dat lokaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

TheRealRMike schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:02:
Waarom kan je niet gewoon RDP gebruiken? Dat werkt toch ook gewoon wanneer de PC's met elkaar in verbinding staan, ookal is dat lokaal.
Omdat als er geen server versie op de host pc draait je niet zomaar 2 keer kan inloggen op een pc.

Er van uitgaand dat op de host pc Win7 draait zal die op lock screen springen zogauw ze via de andere pc aanmelden met een rdp sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:44

Compizfox

Bait for wenchmarks

Anoniem: 262853 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:54:
[...]

Omdat als er geen server versie op de host pc draait je niet zomaar 2 keer kan inloggen op een pc.

Er van uitgaand dat op de host pc Win7 draait zal die op lock screen springen zogauw ze via de andere pc aanmelden met een rdp sessie.
VNC heeft hier geen last van.

Gewoon TightVNC of UltraVNC pakken.

En anders gewoon HDMI/DVI gebruiken, dat is digitaal en heeft dus minder last van verliezen zoals je dat bij VGA hebt. Volgens mij kan je dat met extenders wel aan elkaar knopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Compizfox op 27-03-2013 11:00 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
VNC blijk in ieder geval de oplossing!

Bedankt voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of zet een videostream op met VLC, dat is ook vrij makkelijk te realiseren als je je scherm als opnameapparaat kiest.
Pagina: 1