LAN probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sip5080
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-07 12:22
Beste,

Ik ben nieuw op dit forum en mijn netwerk kennis is denk ik nog redelijk newbie. Hierbij mijn eerste netwerk probleem waar ik niet uit kom zonder externe hulp!

Ik heb een glasvezel aansluiting met een bijgeleverde modemrouter (d-link) Uit ontenvredenheid over deze modemrouter en de beperkte mogenlijkheden heb ik een Netgear router erbij genomen en deze firmware geflashed naar DD-WRT. De DHCP server op de D-link heb ik uit gezet, en het gehele netwerk (aansluitingen) over gezet naar de Netgear waar nu de DHCP server op aan staat. De WAN settings van de Netgear heb ik geconfigureert als een statische cliënt van de D-link.

Dus..
D-link pakt via DHCP de ISP settings op. DHCP server staat uit.
Netgear WAN statisch ingesteld op de D-link. DHCP server aan.

Het probleem:
Laptops en computers krijgen netjes een DHCP uitgedeeld van de NETGEAR. Echter heb ik 2 apparaten diezich via port 5080 registreren bij een SIP server op afstand (in eigen beheer) en dit werkt nu niet meer. Op het moment dat ik de 2 SIP apparaten statisch instel en op de D-link aansluit registreren deze zich gewoon weer.

Ik hoop dat ik een duidelijk verhaal heb neergezet, zo niet? Laat het dan even weten!

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Op dit moment heb je dubbele NAT, dat is (over het algemeen) onwenselijk. Kan je de D-Link niet bridgen (of er simpelweg tussenuit laten), zodat de Netgear het publiek IP-adres krijgt?

Als je dat niet kan/wil doen, kijk dan eens je instellingen voor portforwarding na (of zet de Netgear in DMZ).

[ Voor 27% gewijzigd door Petervanakelyen op 26-03-2013 22:09 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sip5080
Petervanakelyen schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:08:
Op dit moment heb je dubbele NAT, dat is (over het algemeen) onwenselijk. Kan je de D-Link niet bridgen (of er simpelweg tussenuit laten), zodat de Netgear het publiek IP-adres krijgt?

Als je dat niet kan/wil doen, kijk dan eens je instellingen voor portforwarding na (of zet de Netgear in DMZ).
Ik heb geen optie in de D-link kunnen vinden om deze te bridgen (iets te veel op consumenten gericht denk ik?)
Er tussenuit halen was mijn eerste idee, echter de Netgear lijkt het IP van de ISP niet te willen opakken. Het IP van de ISP word gewoon DHCP uitgedeeld overigens. Portforwarding lijkt mij niet nodig aangezien dit allemaal uitgaand verkeer is. D-link (dir-655) is ook niet te flashen naar DD WRT.

DMZ heb ik nog niet eerder van gehoord, ik ga hier zeker even naar speuren om te kijken of dit een oplossing gaat bieden. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik weet niet bij welke provider je zit, maar voor KPN kan je eens kijken in dit topic voor de configuratie van DD-WRT als enige router :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:04
sip5080 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:15:
[...]

Ik heb geen optie in de D-link kunnen vinden om deze te bridgen (iets te veel op consumenten gericht denk ik?)
Er tussenuit halen was mijn eerste idee, echter de Netgear lijkt het IP van de ISP niet te willen opakken. Het IP van de ISP word gewoon DHCP uitgedeeld overigens.
Lang genoeg gewacht? en eventueel modem/cpe gereboot?

Vaak wordt er maar 1 IP uitgedeeld, en als je lease nog niet verlopen is krijgt een ander device geen IP. MAC clone of lease laten verlopen zou dan voldoende moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sip5080
Petervanakelyen schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:30:
Ik weet niet bij welke provider je zit, maar voor KPN kan je eens kijken in dit topic voor de configuratie van DD-WRT als enige router :)
Ik heb geen glas van KPN, ISP deelt simpelweg DHCP uit.
DJSmiley schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:30:
[...]

Lang genoeg gewacht? en eventueel modem/cpe gereboot?

Vaak wordt er maar 1 IP uitgedeeld, en als je lease nog niet verlopen is krijgt een ander device geen IP. MAC clone of lease laten verlopen zou dan voldoende moeten zijn
De MAC lease staat mij bij ja, ik zal deze morgen nog zeker gaan proberen (uur lang ontkoppelen) En dan opnieuw instellen. Ik heb mijn hoop hier nu even op gevestigd. Ik laat het nog weten.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gast, vertel nou gewoon welke provider je wel hebt in plaats van wat je niet hebt.

de dir-655 is geem modemrouter maar een gewone wirelessrouter

My 2 cents, oude mac adres even kopieren naar je wan verbinding op je netgear en dan moet het gelijk werken

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 26-03-2013 22:52 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sip5080
Probleem was het MAC adres, kleinigheid dus.
Door de MAC clone heb ik niet hoeven te wachten totdat de oude zou vervallen.
Dank aan allen!

[ Voor 12% gewijzigd door sip5080 op 28-03-2013 18:03 ]

Pagina: 1