Toon posts:

hardware in Amerika ander voltage?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
omdat een vriend van me binnenkort naar amerika en daar o.a. een processor, moederbord en ram voor me mee gaat nemen vroeg ik me af hoe het zat met de compatibiliteit met dingen als voltage e.d.
Past ram uit Amerika hier in moederborden.. met hetzelfde voltage bedoel ik? En de moederborden zelf.. zijn die daar niet zo ingesteld dat ze het voltage aankunnen wat daar gebruikelijk is? Kan iemand me hier wat meer over vertellen? Bij voorbaat dank.

Verwijderd

alleen de netspanning is anders, dus alle interne onderdelen zijn volledig compatibel

edit:

vage typo

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 03 juni 2001 17:12 schreef SiCnEsSs het volgende:
alleen de netspanning is anders, dus alle internet onderdelen zijn volledig compatibel
internet onderdelen... interne zul je bedoelen!

Ja, alles is in beginsel hetzelfde met een paar uitzonderingen:

- Voeding: moet een 115/230 schakelaar hebben. Anders aardig kans op brand & explosie (ooit zien gebeuren m. monitor- cool, maar niet als je er net $1000 aan besteed hebt!)

- Monitor dus, zie hierboven

- TV-out op Videokaarten (moet het Europese 50Hz PAL ondersteunen- in USA gebruiken ze 60Hz NTSC)
- om dezelfde redenen TV-kaarten
- modems door andere tel. sys

Verder moeten alle componenten aardig overeenkomen, dus mobo, CPU, RAM, HDD, videokaart enz enz enz moet lukken.

Oslik blyat! Oslik!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Meeste monitoren (van een A merk) kunnen beide voltages aan.

And The Only One

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

vele zijn autosensing maar als je dat niet hebt en op 110 staat vuurwerk

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Alle interne PC onderdelen uit Amerika werken hier ook, de meeste externe ook maar let altijd op of ze auto sensing zijn of switches hebben.

US laptops werken hier perfect, EU laptops zelfde in de US, alleen de stekkers zijn anders in de betreffende landen.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 17:32 schreef dion_b het volgende:

[..]

internet onderdelen... interne zul je bedoelen!
TYPO!

Verwijderd

Modems uit de US werken hier ook prima hoor...
Pagina: 1