Sinds vandaag heb ik een NAS. Nu leek het mij leuk om hier een kleine portfolio website op te zetten. Inmiddels werkt dit goed.
Ik wil alleen één ding voorkomen. En dat is dat als de server om wat voor reden dan ook offline is, de website onbereikbaar is. Dit hoop ik op te kunnen lossen met een mirror die ik via een fallback kan inschakelen.
Ik zat te denken aan een A-record fallback, maar ik weet niet of zoiets bestaat.
Het principe dat ik in gedachten heb is vrij simpel:
Pak standaard A-record 1.
Mocht A-record 1 niet beschikbaar zijn, pak dan A-record 2.
Bestaat dit? Ik heb wel wat ervaring met DNS beheer. Maar naar mijn weten kan dit bij de meeste domeinproviders niet. Een aantal Google sessies leveren me ook weinig op.
Ik wil alleen één ding voorkomen. En dat is dat als de server om wat voor reden dan ook offline is, de website onbereikbaar is. Dit hoop ik op te kunnen lossen met een mirror die ik via een fallback kan inschakelen.
Ik zat te denken aan een A-record fallback, maar ik weet niet of zoiets bestaat.
Het principe dat ik in gedachten heb is vrij simpel:
Pak standaard A-record 1.
Mocht A-record 1 niet beschikbaar zijn, pak dan A-record 2.
Bestaat dit? Ik heb wel wat ervaring met DNS beheer. Maar naar mijn weten kan dit bij de meeste domeinproviders niet. Een aantal Google sessies leveren me ook weinig op.
[ Voor 10% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 26-03-2013 20:34 ]