Toon posts:

2x WD Elements externe harde schijf 2.0 2tb op G:

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb net een extra externe harde schijf binnen van Western Digital. Had er al 1 en wil de nieuwe gebruiken voor back up storage. Nu sluit ik ze beiden aan op mn laptop, maar ze connecten beiden met station G: en er is er maar 1 zichtbaar. Wanneer ik mijn andere externe harde schijf van een ander merk aansluit connect deze wel met H:
Hoe krijg ik 1 van de WD's op H:???

Help!

Thanks, Dennis

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:30

heuveltje

KoelkastFilosoof

Maar appart doen ze het wel ?
Zo ja, Onder schijfbeheer kun je een schijfletter aan een partitie toevoegen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Verwijderd

Topicstarter
Uitgevoerd als op het filmpje, maar het werkt niet. Heb de schijfletter veranderd en de andere externe schijf aangesloten. De 2e schijf connect dan naar de aangepaste schijfletter en pakt dus geen andere. Doe ik iets verkeerd?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:11
Beide aansluiten en dan veranderenhet lijkt alsof Windows ze als dezelfde schijf ziet.
Met beide tegelijk aamgesloten kun je ze dan wel los van elkaar een ander letter geven.

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn beiden aangesloten, maar ik kan nergens onderscheid tussen de 2 schijven maken, behalve bij hardware ontkoppelen.

Verwijderd

Wellicht helpt het als je ze beide apart een compleet ander driveletter geeft. Even die G: uit het verhaal halen.

Verwijderd

Dus je hebt 2 exact dezelfde externe schijven van Western Digital?

Wat als je die nieuwe snel wist met behulp van http://support.wdc.com/pr...groupid=608&sid=3&lang=en ?

Verwijderd

Topicstarter
Zijn idd exact hetzelfde. Ik ga ermee aan de slag.

Verwijderd

Topicstarter
@Ciris: kan ze dus niet apart selecteren om 1 ervan een nieuwe driveletter toe te voegen...

Verwijderd

Topicstarter
Niet gelukt. Ik zal WD contacten.

Verwijderd

Je moet ze ook niet tegelijk aansluiten he. 1 voor 1 aansluiten en dan de driveletter veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook gedaan. 1e erin --> driveletter veranderen --> andere erin....nada, werkt niet dus
Beiden tegelijk..ook geen effect.

Verwijderd

Kennelijk hebben beide USB HDD's het zelfde HardwareID, of wat voor ID dan ook dat door Windows wordt gebruikt om de schijven uit elkaar te houden.

Dan zou je in Disk Management een foutmelding moeten zien ""This disk is offline because it has a signature collision with another disk."
OK. The problem is solved, but not all of the mystery. In the Win7 DiskManagement (put diskmgmt.msc in Start Menu search box), both drives show up, but the second one to be connected says 'Offline'. A mouse-over of 'Offline' elicits the msg: "This disk is offline because it has a signature collision with another disk." I do not know what this means, but I know the immediate solution. Right-click on the word 'Offline' and select 'Online' from the popup menu. The drive will be assigned a letter and will now function normally within Windows.
sminlal said: I sure hope WD isn't stupid enough to pre-format all their drives with the same signature...

They might be. I'm having the same issue right now with two WD 3TB drives right now that were purchased from two different vendors. FWIW, I've seen the same problem in the past with Seagate drives, as well as WD drives. Not sure why the manufacturers do this because I always prefer to back up a drive to a matching model drive. The 'right-click Online' solution described above *usually* works for me.
En hier staat hoe je die Disk Signature kan wijzigen; http://www.howtohaven.com/system/change-disk-signature.shtml

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2013 09:53 ]

Pagina: 1