Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriendin heeft op mijn computer haar eigen account gekregen bij de gratie Gods. Aangezien ze een leek is op computer gebied wil ik het een en ander voor zijn door haar rechten te beperken. Nu is er oudercontrole waar ik van alles en nog wat kan aanvinken, maar dat is niet wat ik zoek. Het enige wat zij niet mag doen is installeren. Maar ook wanneer zij iets download mag een verborgen bestand niet automatisch iets installeren.

Ik heb uiteraard al her en der gezocht op het net, en in het forum zelf hierover, maar ik kan er niets over vinden. Weet iemand hoe ik haar rechten kan beperken.

In afwachting van een antwoord alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zoek eens op UAC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Of: Account type...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:49
UAC zo streng mogelijk, kinderaccount, moet helemaal goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar als je UAC aanzet dan kun je die alsnog omzeilen door op OK te te drukken. Ik heb een admin account, zij niet. Het moet zo zijn dat zij niets kan installeren, maar ik kan nergens vinden hoe je dat doet. In XP had je volgens mij zoiets als beperkte rechten voor een gebruiker. In Win7 kan ik dat niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Configuring Windows 7 for a Limited User Account
explains how to set up your Administrator accounts through User Account Control.
http://windows.microsoft....cy-management-for-it-pros

Er van uitgaande dat TS een Win7 versie heeft die Group Policy niet verstopt heeft.

Windows 7 "steady state" http://blogs.windows.com/...-state-for-windows-7.aspx

En heel jammer dat Microsoft dit uit de release versie van Win7 heeft gesloopt; http://www.istartedsometh...h-windows-7-pc-safeguard/

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem later op de avond bekijken. Ik kom hier nog op terug. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:49
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:12:
Maar als je UAC aanzet dan kun je die alsnog omzeilen door op OK te te drukken. Ik heb een admin account, zij niet. Het moet zo zijn dat zij niets kan installeren, maar ik kan nergens vinden hoe je dat doet. In XP had je volgens mij zoiets als beperkte rechten voor een gebruiker. In Win7 kan ik dat niet vinden.
Ik dacht dat je dan alleen "ok" kunt klikken bij het invoeren van het admin password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tutorial gevolgd, alleen krijg ik op haar account niet de pop-up waar om het admin antwoord gevraagd wordt. Ik kan in haar taakbeheer doen en laten wat ik wil. Wat niet meer kan is een prgramma installeren of verwijderen. Die slag heb ik dan gewonnen.

Maar wil ik wel wat voor haar installeren op haar account, hoe doe ik dat dan? Doe ik dat via mijn account, want alles wat ik installeer ziet zij ook en kan ze ook gebruiken. Ik heb daar geen problemen mee overigens.

Tot zover wederom bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:42:
Ik heb de tutorial gevolgd, alleen krijg ik op haar account niet de pop-up waar om het admin antwoord gevraagd wordt. Ik kan in haar taakbeheer doen en laten wat ik wil. Wat niet meer kan is een prgramma installeren of verwijderen. Die slag heb ik dan gewonnen.

Maar wil ik wel wat voor haar installeren op haar account, hoe doe ik dat dan? Doe ik dat via mijn account, want alles wat ik installeer ziet zij ook en kan ze ook gebruiken. Ik heb daar geen problemen mee overigens.

Tot zover wederom bedankt.
"Run as" gebruiken .

[weg] verkeerd gelezen [/]

maar ja als het echt zo'n stoethaspel is kun je bijv de browser in sandboxie laten starten. heb je er nog een anti fuckup laag bij

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 26-03-2013 23:51 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig is mijn vriendin geen stoethaspel. Ik heb het voor elkaar gekregen dat er een pop-up verschijnt. Kwestie van opnieuw opstarten. Sandboxie ken ik, die is al geïnstalleerd.

Volgens mij is dan alles klaar. Bedankt een ieder voor jullie adviezen.
Pagina: 1