Recht op vervangend product

Pagina: 1
Acties:
  • 2.193 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 23:38
Geachte Tweaker,

In welke gevallen heb je na een gesloten overeenkomst met een verkoper, nadat deze aangeeft het product niet te kunnen leveren, recht op een (minstens) gelijkwaardig voor hetzelfde bedrag? En aan welke voorwaarden dient de situatie te voldoen? En tot slot: op welke artikelen kan de verkoper gewezen worden?

Thanks in advance.

[ Voor 14% gewijzigd door Hummed op 26-03-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben we het hier over nieuw of een 2e hands geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In plaats van hele algemene vragen, kan je het best gewoon even in detail de situatie uiteenzetten. Wetgeving zit dusdanig in elkaar dat details soms een hoop verschil kunnen maken.

Stap één is het besef dat als je niet direct bereid bent een hoop geld aan advocaten en een zaak uit te geven, de beste benadering nog steeds de constructieve is. Gezien je gelijk wil weten met welke artikelen je iemand om de oren kan slaan zonder veel moeite te doen een duidelijke topicstart te maken, lijkt dat niet wat je van plan bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
Het gaat om een nieuw product.

Ik ben momenteel in een situatie met een webshop verwikkeld waarin deze claimt 'van haar leverancier te hebben vernomen dat het product niet leverbaar is'. Bovendien 'is het bij hun niet bekend wanneer het product weer op voorraad zal zijn'.

Betreffende webshop heeft me het volgende gevraagd:
Wat wilt u dat we doen? We kunnen het bestelde artikel uit uw order halen en crediteren (wanneer het gaat om een vooruitbetaling welke wij reeds ontvangen hebben). Een andere optie zou zijn om een alternatief product te pakken, tegen eventuele meer- of minderprijs. Kunt u ons in dat geval laten weten welk artikel u wenst?
Het liefst zou ik het product, of een vervanging met minimaal dezelfde specs, tegen de overeengekomen prijs willen ontvangen. Dit omdat de prijs vergeleken met andere webshops erg gunstig was.

[ Voor 4% gewijzigd door Hummed op 26-03-2013 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 20:47
Waarom vraag je de winkel niet om met een vervangingsaanbod te komen? Gewoon aangeven dat je erg graag dat ene product had willen hebben en graag zou willen vernemen wat zij als vergelijkbaar product zien. Dan is het misschien makkelijker te onderhandelen dan gelijk je "recht" erbij te betrekken.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:15

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik snap je probleem niet? Zoek een vervangend product uit of vraag je je geld terug. Dat zijn je opties. De webshop geeft je netjes de keuze...

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-10 12:20
Van wat ik hier lees heeft de webshop u 2 prima opties gegeven, te weten een creditering van eventueel vooruit betaalde kosten, of een ander product kiezen tegen meer/minder prijs.

Een gelijkwaardig product "eisen" heeft in dit geval totaal geen zin.
U heeft 2 juridisch kloppende opties gekregen, hiermee zult u het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe kan je aanspraak maken op een gelijkwaardig product. Gelijkwaardig is echter vaak iets wat open is voor interpretatie; sommige dingen zijn beter, andere minder, en voor de één is A belangrijker dan B.

Je kan de winkel vragen om met alternatieven te komen om te kijken of die aan je verwachtingen voldoen, of ook zelf met suggesties komen. Pas als je weet wat je eventueel als vervanging zou willen, kan je kijken of dat technisch gezien vergelijkbaar is, inclusief de bijkomende voorwaarden - hetzelfde product met meer service of garantie is niet hetzelfde ;)

Als het verschil minimaal is, zou ik denken dat de winkel daar niet moeilijk over doet; als dat wel zo is voor een minimale afwijking, kan je altijd nog verder kijken of de dialoog aangaan. In het uiterste geval de hele boel alsnog annuleren en elders halen als de service niet bevalt.

Ik zou iig niet beginnen met recht zus en recht zo; de reactie van de winkel is in basis aardig in lijn met wat redelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hummed schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:03:
Dit omdat de prijs vergeleken met andere webshops erg gunstig was.
Laat mij raden.. een product van €1000,- werd voor €25,- aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 18:41
rgras schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:14:
[...]

Dan ligt een reactie van de winkel dat het product niet meer op voorraad is niet in de verwachting.
Hummed schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:40:
Geachte Tweaker,

In welke gevallen heb je na een gesloten overeenkomst met een verkoper, nadat deze aangeeft het product niet te kunnen leveren, recht op een (minstens) gelijkwaardig voor hetzelfde bedrag? En aan welke voorwaarden dient de situatie te voldoen? En tot slot: op welke artikelen kan de verkoper gewezen worden?

Thanks in advance.
Je hebt nooit recht op een vervangend product als de winkel het bestelde niet kan leveren. Je hebt alleen recht op het product dat je besteld hebt (als het niet absoluut onmogelijk is het te leveren, bijvoorbeeld omdat het nergens meer te koop is) of, na een termijn van maximaal 30 dagen, recht op je geld terug. Je hebt dus niet altijd recht op het bestelde product, maar hoeft ook niet altijd genoegen te nemen met je geld terug. Als je recht hebt op je bestelde product, maar de winkel kan het niet leveren, dan kan de winkel een vervangend product als oplossing voorstellen. Dit is echter niet verplicht. Maar dan zal de winkel alsnog aan zijn oorspronkelijke verplichting moeten voldoen. Zo'n oplossing is eigenlijk een soort schikking, en de voorwaarden etc moet je zelf uitonderhandelen. Je kunt zelf natuurlijk ook een voorstel doen. Een redelijk voorstel kan de wederpartij niet vrijblijvend negeren om zijn zin te krijgen.

[ Voor 70% gewijzigd door rdjnl op 26-03-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
Standeman schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:10:
Ik snap je probleem niet? Zoek een vervangend product uit of vraag je je geld terug. Dat zijn je opties. De webshop geeft je netjes de keuze...
Heb je netjes uitgelezen wat ik voor de lezer heb getypt? Dit dan van een moderator...
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:11:
In principe kan je aanspraak maken op een gelijkwaardig product. Gelijkwaardig is echter vaak iets wat open is voor interpretatie; sommige dingen zijn beter, andere minder, en voor de één is A belangrijker dan B.

Je kan de winkel vragen om met alternatieven te komen om te kijken of die aan je verwachtingen voldoen, of ook zelf met suggesties komen. Pas als je weet wat je eventueel als vervanging zou willen, kan je kijken of dat technisch gezien vergelijkbaar is, inclusief de bijkomende voorwaarden - hetzelfde product met meer service of garantie is niet hetzelfde ;)

Als het verschil minimaal is, zou ik denken dat de winkel daar niet moeilijk over doet; als dat wel zo is voor een minimale afwijking, kan je altijd nog verder kijken of de dialoog aangaan. In het uiterste geval de hele boel alsnog annuleren en elders halen als de service niet bevalt.

Ik zou iig niet beginnen met recht zus en recht zo; de reactie van de winkel is in basis aardig in lijn met wat redelijk is.
Dank voor het advies. Topic kan wat mij betreft op slot voordat meer trollen zich melden.
rgras schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:14:
[...]

Jammer dat je loze aannames, waar niemand wat aan heeft, doet.

[ Voor 15% gewijzigd door Hummed op 26-03-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 20:35
[quote Laat mij raden.. een product van €1000,- werd voor €25,- aangeboden? [/quote]

Zo erg zal het niet zijn, laten we het er op houden dat je bij een andere shop (flink) meer betaal voor hetzelfde product.
We hebben hier (hoogstwaarschijnlijk) te maken met een webshop die net doet als of een nieuw en courant product niet meer te leveren is omdat hij/zij geen zin heeft om het product voor de gekochte prijs te leveren.

1. Geld terug krijgen helpt je niet, je kan immers het product nergens anders kopen voor dezelfde prijs.
2. Iets anders uitzoeken werkt ook in je nadeel omdat je voor gelijke specs een berg moet bijbetalen i.v.m.
de gunstige prijs van het originele product.
3. Een vervangend product zal door de shop op prijs worden gezocht (zie dezelfde reden als 2) en dan krijg
je een product met mindere specs dan het origineel

Het enige waar je wat wijzer van wordt is eisen dat het originele product geleverd wordt maar hoe dwing je dat af als de webshop zegt dat hij/zij hem (zogenaamd) niet kan leveren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als CVar gelijk heeft, dan is het handig als de TS dat gewoon aangeeft. Dat zou de situatie verduidelijken. Het gevecht met een webshop over een "foute" prijsstelling (want dat is waar het eigenlijk om gaat in dat geval) kan lang duren. Nu blijft het nogal giswerk allemaal. Als je een duidelijk antwoord wil, zul je een duidelijke vraag moeten stellen.

Er zijn wel genoeg topics geweest over dat onderwerp en soms had de eindgebruiker geluk en soms niet. Zelf hoor ik bij de eerste groep met het bekende Dell laptop met 2x 512 GB SSD verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
Hann1BaL schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:29:
Als CVar gelijk heeft, dan is het handig als de TS dat gewoon aangeeft. Dat zou de situatie verduidelijken. Het gevecht met een webshop over een "foute" prijsstelling (want dat is waar het eigenlijk om gaat in dat geval) kan lang duren. Nu blijft het nogal giswerk allemaal. Als je een duidelijk antwoord wil, zul je een duidelijke vraag moeten stellen.

Er zijn wel genoeg topics geweest over dat onderwerp en soms had de eindgebruiker geluk en soms niet. Zelf hoor ik bij de eerste groep met het bekende Dell laptop met 2x 512 GB SSD verhaal.
Voor zover ik weet heb ik aangegeven dat de prijs gunstig was. Indien het om een prijsfout ging, heeft de webshop ruim de mogelijkheid gehad dit aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 20:24

PromoX

Flying solo

Hummed schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:39:
[...]

Voor zover ik weet heb ik aangegeven dat de prijs gunstig was. Indien het om een prijsfout ging, heeft de webshop ruim de mogelijkheid gehad dit aan te geven.
Wat heb je dan gekocht en voor welke prijs?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
PromoX schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:47:
[...]

Wat heb je dan gekocht en voor welke prijs?
http://afuture.nl/productview.php?productID=39930 @ 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svinken
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-10 08:30
Neem aan dat dit Otto betreft en ja, men moet overeenkomst naleven (als die er ook idd is, wat nog een interessante discussie kan opleveren) en dus leveren. Product is courant en leverbaar door netgear nederland (en op Otto.de). Google maar eens op leverplicht en engelfriet.
Zit zelf ook op een mail van Otto te wachten.

I see

[ Voor 3% gewijzigd door Svinken op 26-03-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-10 21:17
Grapjas, andere winkels bieden hem aan voor 120.
pricewatch: Silverstone Nightjar 400W

Denk niet dat je hier ooit uit gaat komen, al is het niet netjes van afuture dat ze het afdoen op niet meer leverbaar ipv verkeerde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-10 13:38
Hummed schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:22:
[...]

Heb je netjes uitgelezen wat ik voor de lezer heb getypt? Dit dan van een moderator...
[...]

Dank voor het advies. Topic kan wat mij betreft op slot voordat meer trollen zich melden.
[...]

Jammer dat je loze aannames, waar niemand wat aan heeft, doet.
Wat een reactie...

[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 26-03-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Van €120,- voor €30,-.. right. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Hummed schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:22:
[...]

Ja, dat van een moderator. Het shop biedt je aan het geld terug te storen aangezien het product niet kunnen leveren. Daarmee is de kous af en het probleem opgelost.

Maar goed, dit is weer zo'n topic als een 50" LCD TV voor 1 euro, dus zal ik er geen woorden meer aan vuil maken..

offtopic:
Mijn moderatorschap heeft hier niets van doen. Ik reageer in dit topic puur als user.

[ Voor 9% gewijzigd door Standeman op 26-03-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
Thanks voor de reacties. Ik ga een webshop openen en net als alle andere webshops producten tegen een redelijke spotprijs verkopen. Vervolgens wimpel ik alle kopers af door ze voor te liegen en heb ik gratis naamsbekendheid opgewekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Inderdaad, Afuture heeft heel veel voordeel bij boze klanten. :')

Man up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

edit: iets met woorden en vuil maken..

[ Voor 90% gewijzigd door Standeman op 26-03-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
rgras schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:26:
Inderdaad, Afuture heeft heel veel voordeel bij boze klanten. :')

Man up.
Boos, boos. Wat een groot woord.
Standeman schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:27:
edit: iets met woorden en vuil maken..
Te laat!

Ik herinner me iets gelezen te hebben over dat inhoudloze reacties ongewenst zijn.

Ontopic: thanks voor de wél nuttige reacties.

[ Voor 15% gewijzigd door Hummed op 26-03-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 20:38
Ik meen ook zoiets te kennen als 'te mooi om waar te zijn', maar dat ben ik dan :P gewoon eieren voor je geld kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hummed schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:31:
[...]
Ik herinner me iets gelezen te hebben over dat inhoudloze reacties ongewenst zijn.
O echt? Ik zie het hier niet staan Policy: Alle regels die op het forum gelden

Dus het wordt een vervangende voeding voor €30 ? Veel plezier met een Q-Tec PSU.

En ook veel plezier gewenst met het openen van een eigen webshop.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-10 17:22

Koenvh

Hier tekenen: ______

Arnlith schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:34:
Ik meen ook zoiets te kennen als 'te mooi om waar te zijn', maar dat ben ik dan :P gewoon eieren voor je geld kiezen.
Volgens mij wordt dit gewoon als een fout beschouwd, en kan de koper dit zien door het onwaarschijnlijke bedrag. Gewoon geld terug vragen.

offtopic:
30 euro aan eieren? :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, en dat is waarom om details gevraagd word... \dank je wel dat je me een compleet zinloze reactie laat typen. Je vraag staat wat dat betreft LETTERLIJK in de sticky... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
Als je niet vriendelijk kan reageren, reageer dan svp niet.

[ Voor 93% gewijzigd door gambieter op 27-03-2013 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:17
Wat heb jij nu bereikt dan?
Je kunt niet eens ZELF iets ondernemen, maar moet hier om hulp vragen.
Wat een ballen.

[ Voor 32% gewijzigd door gambieter op 27-03-2013 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 20:20
Ik weet niet waarom je zo vijandig doet tegen iedereen die kritiek levert.

Het is gewoon erg ondenkbaar dat er voor dat bedrag die PSU geleverd kan worden. Foutje bedankt moet je maar denken. Gewoon lekker die 30 euro terugnemen en desnoods zelf nooit meer iets bij die winkel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaagmannnetje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-05-2024
Ik heb dezelfde Silverstone SST-ST40NF besteld voor 29,00 euro maar de reacrtie van afuture.nl is dat we kunnen het helaas niet meer leveren. Ze liegen want op de webshop afuture.nl is het gewoon te leveren voor 128,30. Ik vind dat dus niet kunnen want ik heb volgens mij eenrechtsgeldige overeenkomst met afuture.nl.
Zeg dan gewoon dat de prijsstelling niet klopt, maar lieg er niet over .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaagmannnetje
Btw de Silverstone SST-ST40NF heb ik gewoon betaald en nu weigert afuture.nl mijn bestelling te leveren.

http://afuture.nl/productview.php?productID=17517

[ Voor 21% gewijzigd door plaagmannnetje op 26-03-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-10 20:41

InFamous

excommunicado

Sleepkever schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:55:
[...]

Grapjas, andere winkels bieden hem aan voor 120.
pricewatch: Silverstone Nightjar 400W

Denk niet dat je hier ooit uit gaat komen, al is het niet netjes van afuture dat ze het afdoen op niet meer leverbaar ipv verkeerde prijs.
plaagmannnetje schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 21:30:
Ik heb dezelfde Silverstone SST-ST40NF besteld voor 29,00 euro maar de reacrtie van afuture.nl is dat we kunnen het helaas niet meer leveren. Ze liegen want op de webshop afuture.nl is het gewoon te leveren voor 128,30. Ik vind dat dus niet kunnen want ik heb volgens mij eenrechtsgeldige overeenkomst met afuture.nl.
plaagmannnetje schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 21:30:
ho ho ho, die voeding die jij aanhaalt is een 80+ silver en niet zoals de bestelde 80+ bronze, zijn 2 verschillende voedingen. De V1 versie verklaard waarschijnlijk waarom Afuture deze niet maar kan leveren, omdat de V2 versie er is en deze heeft een 80+ silver certificaat met een bijpassend prijskaartje.

Oftewel:
80+ bronze(niet leverbaar) 82% efficientie
http://afuture.nl/productview.php?productID=39930

80+ silver(leverbaar) 86% efficientie
http://afuture.nl/productview.php?productID=17517

[ Voor 46% gewijzigd door InFamous op 26-03-2013 22:07 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaagmannnetje
Inderdaad het heeft een ander artikelnummer maar het serienummer lijkt hetzelfde. De specs zijn min of meer het zelfde. Ik zal een vragen of ik dat artikel kan krijgen als vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja echt.

Wat is nou het doel van het openen van dit topic?

Droom je wellicht dat iemand van Afuture op GoT rondloopt en medelijden met jou krijgt? En vervolgens het verschil in prijs uit eigen zak compenseert?

Of wil je iedereen die reageert bedanken in de vorm van een botte off-topic reactie?

Het enige dat je in mijn leventje hebt kunnen brengen, is medelijden met jouw soort mensen. En hoeveel beter de wereld er uit zou zien zonder jouw soort.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

plaagmannnetje schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:20:
Inderdaad het heeft een ander artikelnummer maar het serienummer lijkt hetzelfde. De specs zijn min of meer het zelfde. Ik zal een vragen of ik dat artikel kan krijgen als vervanging.
Daarom is mijn eerste gedachte ook dat de V1 uit de running is en vervangen is door de V2 maar met een ander certificaat, echter vragen om vervanging voor 30 euro is natuurlijk niet echt haalbaar, maar niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:07
Kan er geen ban worden ingevoerd op de mensen die proberen dankzij de fout van geautomatiseerde prijsfeeds steeds weer topics hierover openen?

Vind het beschamend dat er een aantal tweakers zo in elkaar zitten. En zonde van de tijd/effort die bedrijven steken om te reageren op deze vaak schijnheilige brieven ("ik wist heus niet dat het geen realistische prijs was hoor")

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

laurens0619 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:40:
Kan er geen ban worden ingevoerd op de mensen die proberen dankzij de fout van geautomatiseerde prijsfeeds steeds weer topics hierover openen?

Vind het beschamend dat er een aantal tweakers zo in elkaar zitten. En zonde van de tijd/effort die bedrijven steken om te reageren op deze vaak schijnheilige brieven ("ik wist heus niet dat het geen realistische prijs was hoor")
Rustig aan het ging hier (nog niet) om een prijsfout, het ging hier meer om een product wat niet leverbaar is. Daarnaast is de voeding die 2 heren aankaarten een andere voeding als die er besteld is met een ander artikel nummer en een silver certificaat i.p.v. bronze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even de site van Silverstone bezocht, daar zie ik alleen de SST-ST40NF vermeld staan, met bronze 80+ certificaat. http://www.silverstonetek...oduct.php?pid=228&area=en

Afuture bied het volgende aan;
Silverstone SST-ST40NF € 128,30
Silverstone SST-ST40NF-V1.0 niet leverbaar.

Ik vraag me af of er ooit wel een SST-ST40NF(-V1.0) met Silver 80+ certificaat heeft bestaan. Of dat het een foutje/creatieve uiting van Afuture is.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:59:
Even de site van Silverstone bezocht, daar zie ik alleen de SST-ST40NF vermeld staan, met bronze 80+ certificaat. http://www.silverstonetek...oduct.php?pid=228&area=en

Afuture bied het volgende aan;
Silverstone SST-ST40NF € 128,30
Silverstone SST-ST40NF-V1.0 niet leverbaar.

Ik vraag me af of er ooit wel een SST-ST40NF(-V1.0) met Silver 80+ certificaat heeft bestaan. Of dat het een foutje/creatieve uiting van Afuture is.
Ik heb het inderdaad even nagekeken bij silverstone en er is inderdaad maar 1 SST-ST40NF voeding, Ik denk dat er inderdaad een foutje bij Afutue is gebeurt, danwel met opzet of niet.
Wat ik eenmaal eerder heb meegemaakt is dat er 2 verschillende leveranciers (vandaar de een aan het einde V1.0 heeft) zijn met dezelfde componenten en verschillende specificaties. Dat er hierbij eentje is geweest waarbij de leverancier ze niet meer kan leveren en de andere wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaagmannnetje
Het lijkt mij dat afuture.nl aan het klooien is met de specs. Ik zal om opheldering vragen. Zelf geloof ik niet dat er verschil is tussen de twee koelingen. Of het moet een miniem verschil zijn. Ik ga de fabrikant een mailtje sturen.

[ Voor 9% gewijzigd door plaagmannnetje op 26-03-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Tweakers zonder .net maakt ook geen onderscheid tussen de versie met -V1.0 en zonder.

Kijk maar eens bij de SKU; pricewatch: Silverstone Nightjar 400W

Dus het is gewoon dezelfde voeding en het verschillende leveranciers verhaal van ragdoll-csr klinkt plausibel.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, dit begint toch een beetje te lijken op een topic waar de topicstarter gelijk wil hebben, en alleen dergelijke reacties wil, en nogal narrig reageert op kritiek. De prijs is (te) laag, de webshop reageert netjes en geeft opties, en dat moet voldoende zijn.

Ik zet dit topic voorlopig op slot en dan is het aan de SF-crew om eventueel op te ruimen als men besluit te het te heropenen. Met de nadruk op "als".

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 27-03-2013 01:06 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.