Aanschaf TV, Media Player en Surrond

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453405

Topicstarter
Goeiemiddag

Ik zou graag volgende zaken willen aanschaffen, met de bedoeling de Apple TV als XBMC center te gebruiken.

Kunnen jullie deze setup eens raten?

- Samsung UE46ES8000 OF Sony KDL-46HX850
- Sony BDV-NF620
- Apple TV 3.0

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Je bent ook op de hoogte dat Apple TV 3 niet te gebruiken is als XBMC center doordat deze nog niet, en waarschijnlijk ook nooit, te Jailbreaken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik hoop er op dat deze te jailbreaken zal zijn, misschien moet ik daarmee nog even wachten, maar had ergens gelezen dat er reeds een jailbreak is, maar nog geen Interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 453405 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:07:
Ik hoop er op dat deze te jailbreaken zal zijn, misschien moet ik daarmee nog even wachten, maar had ergens gelezen dat er reeds een jailbreak is, maar nog geen Interface?
Voor zover ik weet, is er nog geen mogelijkheid tot jailbreaken. Ga er ook maar niet vanuit dat dit gaat gebeuren gezien ze al er al een jaar mee bezig zijn en zonder succes.

Neemt niet weg dat Apple TV wel een goed apparaat is. Je zit echter wel altijd met restricties als het gaat om afspelen van formaten.

Over de rest van je configuratie, de Sony BDV-NF620 is een matige set. Maar dit heb je vrijwel altijd met zulke satelliet speakers. Met boekenkast speakers, of nog beter, zuilen / vloerstaande speakers inclusief met een goede receiver. Daarmee haal je alle tonen uit het geluid. Een subwoofer is niet eens perse nodig doordat het merendeel van deze speakers al een goede woofer ingebouwd heeft. Al zou je voor films, waar de dreun toch een betere beleving geeft, een actieve subwoofer kunnen kopen.

Qua televisies zijn er trouwens ook betere modellen. Zoals bijvoorbeeld de Panasonic TX-P50VT50. Daar behaal je een goede beeldkwaliteit mee. Maar eventueel zou je kunnen wachten op de nieuwe modellen die over een niet te lange tijd in de winkels zullen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey Dimens
Thanks voor je snelle feedback!

Kan je een alternatief voorstellen voor de Sony BDV-NF620 speakers?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik ben het met Dimens eens dat de genoemde Sony niet de beste set zal zijn qua geluidskwaliteit. Het zal echter niet meevallen om voor hetzelfde geld iets in huis te halen dat wel de nodige kwaliteit met zich mee brengt. Je kunt setjes in deze prijsklasse prima gebruiken om films/series te kijken maar als je muziek wil gaan luisteren gaan dergelijke setjes door de mand.

Mijn advies zou zijn om nog wat extra budget te zoeken en een instap receiver te kopen van bijvoorbeeld Denon, Marantz, Yamaha, Onkyo of Pioneer. Combineer deze met 2 vloerstaanders en je haalt prima geluid in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Budget kan nog omhoog, heb je eventueel een voorstel van een degelijke set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 453405 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:53:
Budget kan nog omhoog, heb je eventueel een voorstel van een degelijke set?
Het beste is om losse componenten te gebruiken en daarmee een set in elkaar flansen. Daarbij kies je een receiver, speakers, de kabels en een Blu-Ray, Mediaspeler of combinatie van die twee bij.

Dit heeft als voordeel dat je zelf een goede en mooie receiver kunt uitzoeken die aan jouw wensen voldoet en ook speakers die aan jouw wensen voldoen. Je kunt kiezen voor een 2.0 / 4.0 setup als je voornamelijk voor muziek kiest of een 2.1 / 5.1 setup als de set voornamelijk voor films gebruikt gaat worden.

Die -.1 is de subwoofer, die maakt dat het bij films dreunt in de kamer. Bij muziek vind ik het persoonlijk een stoorzender omdat de lage tonen dan teveel de rest van het geluid overstemd. Als je goede speakers neemt, zit daar al een woofer ingebouwd die lage tonen al prima kan weergeven.

Wanneer je een actieve subwoofer neemt, kun je er altijd voor kiezen om deze uit te schakelen bij het luisteren van muziek en aan te zetten wanneer een film gekeken wordt. Dat is een van de voordelen die een actieve subwoofer te bieden heeft tegenover een passieve.

Zelfs vind ik de receivers van Marantz erg mooi en ook een goed geluid geven wanneer je ze combineert met goede speakers. Heel zuiver geluid wat ik persoonlijk mooi vind klinken. Tevens hebben een aantal van deze receivers ook de mogelijkheid tot AirPlay. Mocht je dus apparaten van Apple hebben, dan kun je het geluid van deze apparaten streamen naar deze receivers toe. iPhone, iPad, iTunes, dat is allemaal mogelijk.

Deze mogelijkheden bieden Pioneer, Denon, Yamaha en Onkyo trouwens ook op een aantal modellen. Mocht je dus een Apple apparaat hebben of iTunes gebruiken, is het zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey Dimens
Bedankt voor de verhelderende reactie en tips!
Ik ga komend weekend mijn opties nog eens bekijken en een andere setup proberen voorzien
De TV ligt al vast, ik ben ingegaan op de ibood van vandaag :)
Gewoon prijs/kwaliteit zat dat niet slecht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 453405 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:11:
Hey Dimens
Bedankt voor de verhelderende reactie en tips!
Ik ga komend weekend mijn opties nog eens bekijken en een andere setup proberen voorzien
De TV ligt al vast, ik ben ingegaan op de ibood van vandaag :)
Gewoon prijs/kwaliteit zat dat niet slecht..
Daarbij heb je nu al een miskoop gedaan. Die Toshiba 46TL938G is het echt niet waard. Vergeleken met de pricewatch: Samsung UE46ES8000 en de pricewatch: Sony Bravia KDL46-HX850B Zwart is dit echt een belabberd slechte televisie.

Annuleer de bestelling want je gaat er spijt van krijgen. Want ook naast de slechte televisie, heb je ook de kans dat de televisie niet eens geleverd gaat worden.

iBood shopreview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
denk dat het voor die 500 euro wel te doen is, kan je toch niet vergelijken met een samsung van
1500 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
luifel schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:00:
denk dat het voor die 500 euro wel te doen is, kan je toch niet vergelijken met een samsung van
1500 euro
Ook wanneer je gaat vergelijken met televisies in dezelfde prijsklasse is het geen goede televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey Dimens
Bedankt voor je inbreng, maar desondanks heb ik hem toch gekocht.
Intussen is hij reeds geleverd en ben ik er best wel tevreden mee.
Prijs kwaliteit heb ik geen miskoop gedaan, aangezien ik de slechtere specificaties (smart tv functionaliteit en geluid) van de TV omzeil via externe apparaten (Mediaspeler en Receiver + speakers)

Nog even een opmerking dat ik niet voor de Apple TV ben gegaan, maar voor een Raspberry PI en dat ik hier zeker tevreden mee ben!

Bedankt voor alle comments _/-\o_
Pagina: 1