Jamo S 606 of Jamo S 608?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-04 17:12
Ik lees dat het geluid van de Jamo S608 bij sommigen wat tegenvalt. Het klinkt allemaal wat geknepen. Hoge tonen, meerdere tonen, lage tonen worden allemaal gehoord maar het mist iets. Het schijnt door de tweeter te komen (die van lage kwaliteit zou zijn) is en de bas. In verschillende opstelling blijft de bas slecht klinken.

Heb niet van deze negatieve reacties gelezen over de S606. Wel heb ik reacties gelezen dat veel mensen het algehele geluid van de S608 beter vinden (dan lees je vaak, klinkt beter zonder veel uitleg). Vaak met tevredenheid geluisterd naar de S606 bij mijn broer en die zegt zelf dat het een aanrader is. Ik weet dat de statistieken in voordeel spreken van s608 toch zijn er meer klachten. En omdat zowel ik als mijn broer geen echte experts zijn wou ik jullie hulp graag inroepen.

Mijn vraag. Zijn er hier meer mensen die problemen hebben ondervonden met de S608? Kan ik beter voor de S606 gaan en kent die dezelfde problemen?

Voor de duidelijkheid, ik ga uiteindelijk voor een setje. Of de S606 HCS3 ((S 60 Center speaker, S 602 boekenplank speaker, S 606 vloerstaande speaker) of de S608HCS3(S 60 Center speaker, S 602 boekenplank speaker, S 608 vloerstaande speaker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:20
Beter gewoon ergens zelf gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain
NeutraleTeun schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:23:
Beter gewoon ergens zelf gaan luisteren.
Heb ik gedaan maar ik ben geen expert. Ik kan in een audio zaak ook niet 1, 2, 3 de foute basweergaven horen. Als meerdere mensen hier echter over klagen zal er toch zeker wel een probleem zijn?

Vraag gewoon hier wat audiophiles om hun mening. Weet zeker dat er betere experts zijn dan ik. Bovendien kan zo'n speaker indrukwekkend klinken in een audio zaak maar als je langer luistert merk je misschien problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-05 11:12
Kain schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:36:
[...]

Heb ik gedaan maar ik ben geen expert. Ik kan in een audio zaak ook niet 1, 2, 3 de foute basweergaven horen. Als meerdere mensen hier echter over klagen zal er toch zeker wel een probleem zijn?

Vraag gewoon hier wat audiophiles om hun mening. Weet zeker dat er betere experts zijn dan ik. Bovendien kan zo'n speaker indrukwekkend klinken in een audio zaak maar als je langer luistert merk je misschien problemen.
Ik heb je allebei uitvoerig beluisterd bij Havoned (importeur) en ik vond dat het qua bass gelijkwaardig was. Ik vond de S608 alleen een veel meer open speaker met een sprankelender hoog waar ook meer detail in zat en middentonen met iets meer dynamiek. Terwijl de S606 iets warmer klinkt ook in het mid-hoog.

Ik zelf zou de S608 nemen vanwege het meer gedetaileerde mid-hoog en hoog, omdat het sprankelender is, ik dat persoonlijk mooier vindt en het geluid beter van de speaker afkomt. Bij warme speakers of speakers die wat wollig klinken wil ik nog wel eens het gevoel hebben dat het geluid aan de speaker vast geplakt zit als het ware.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:07
Waarom vind je het belangrijk als je het verschil niet hoort? Als je de 606 een goede set vind, kun je die toch lekker halen? Het geld wat je bespaart steek je zo in je eigen zak! De 608 schijnt wat meer detail te hebben, maar dat zul je (vermoed ik) meer bij muziek merken dan bij bijv. films. Waar ga je de set voor gebruiken?

Ik heb zelf de 606 en ben er erg tevreden over, ook qua bass (gebruik het met laminaat). Alles valt of staat natuurlijk ook met de opstelling: als jij de speakers recht naar voren richt zal het geluid anders zijn (en mogelijk minder goed) dan wanneer je ze schuin (richting de luisteraar) plaatst. Ik gebruik de set voor zowel film als muziek en ben er enorm tevreden over.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain
Arjan90 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:42:
Waarom vind je het belangrijk als je het verschil niet hoort? Als je de 606 een goede set vind, kun je die toch lekker halen? Het geld wat je bespaart steek je zo in je eigen zak! De 608 schijnt wat meer detail te hebben, maar dat zul je (vermoed ik) meer bij muziek merken dan bij bijv. films. Waar ga je de set voor gebruiken?

Ik heb zelf de 606 en ben er erg tevreden over, ook qua bass (gebruik het met laminaat). Alles valt of staat natuurlijk ook met de opstelling: als jij de speakers recht naar voren richt zal het geluid anders zijn (en mogelijk minder goed) dan wanneer je ze schuin (richting de luisteraar) plaatst. Ik gebruik de set voor zowel film als muziek en ben er enorm tevreden over.
Omdat je sowieso niet de rust en comfort van je eigen huis kan nabootsen. Bijna alles klinkt overweldigend voor mij in een hifi-zaak. TV's stellen ze ook altijd op een bepaalde manier in zodat het uitblinkt in de zaak. Ben vooral bang dat als ik de S608 ga halen dat ik op een gegeven moment toch foutjes ga horen ofzo.

Nu moet ik zeggen. Het negatieve commentaar komt veelal van experts, de misschien boxen van 2000 Euro gewend zijn. O-)

Ik wil eigenlijk voor beide gaan. Ik heb nog een relatief oude receiver van Kenwood die stereo goed afspeelt maar is nog niet digital dolby ofzo. Ben vooral een muziek fanaticus maar ik vind films kijken op mijn Panasonic GT50 ook machtig mooi. Beste aankoop ooit overigens (die plasma t.v.). Hoop ook tot een slimme mid-range geprijsde speaker aankoop over te gaan maar weet niet echt waar te zoeken. De S606 zit al jaren in mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:41

FeaR

In GoT we trust

Kain schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:30:
[...]
Hoop ook tot een slimme mid-range geprijsde speaker aankoop over te gaan maar weet niet echt waar te zoeken. De S606 zit al jaren in mijn hoofd.
Ik zou een budget vaststellen en dan gewoon kijken wat je daar voor kan krijgen, en natuurlijk ook zeker luisteren. Want het is niet fouten horen, maar ook gewoon of de speaker je überhaupt aan staat qua klank. Persoonlijk vind ik de Jamo S-reeks niet zo'n succes qua klank, je krijgt een hoop speaker voor je geld maar qua sound vond ik het nogal onsamenhangend. Als je een laag budget hebt dan zou je ook eens naar Klipsch kunnen kijken, zet je voor een paar honderd euro ook een 5.0 set neer (zie site Correct voor prijzen en series) en klinkt naar mijn inziens meer samenhangend dan Jamo. En dan ben ik al geen echte Klipsch-fan...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain
FeaR schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:02:
[...]

Ik zou een budget vaststellen en dan gewoon kijken wat je daar voor kan krijgen, en natuurlijk ook zeker luisteren. Want het is niet fouten horen, maar ook gewoon of de speaker je überhaupt aan staat qua klank. Persoonlijk vind ik de Jamo S-reeks niet zo'n succes qua klank, je krijgt een hoop speaker voor je geld maar qua sound vond ik het nogal onsamenhangend. Als je een laag budget hebt dan zou je ook eens naar Klipsch kunnen kijken, zet je voor een paar honderd euro ook een 5.0 set neer (zie site Correct voor prijzen en series) en klinkt naar mijn inziens meer samenhangend dan Jamo. En dan ben ik al geen echte Klipsch-fan...
Als ik het niet verkeerd heb hebben Jamo en Klipsch samengewerkt voor het S608 project (S606 weet ik niet). Las ik ergens.

Ik heb zelf earbuds van Klipsch, wel fan van maar als ik in-ear plugs draag krijg ik altijd problemen met m'n gehoor.

Een setje samenstellen voor een redelijke prijs? Heb je een suggeste. En jij bent geen Klipsch fan. Waar ben je dan wel fan van? Of gaan de prijzen dan boven de 1000 Euro uitvallen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-05 21:49

mr.paaJ

generatie cmd+z

Er zijn best een aantal interessante opties onder de €1000, zo zou je nog kunnen luisteren naar de Boston Acoustics A250 vloerstaander(tje)s. Klinken ook erg leuk voor de bescheiden prijs.
In kort vergelijk wat zuiverder dan de Jamo S606 met iets minder aanwezige bas.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain
mr.paaJ schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:01:
Er zijn best een aantal interessante opties onder de €1000, zo zou je nog kunnen luisteren naar de Boston Acoustics A250 vloerstaander(tje)s. Klinken ook erg leuk voor de bescheiden prijs.
In kort vergelijk wat zuiverder dan de Jamo S606 met iets minder aanwezige bas.
De bas gaat op een gegeven moment toch voor problemen zorgen denk ik. Woon in een rijtjeshuis. Heb echter ook gelezen dat sommige mensen dit probleem vrij simpel wisten op te lossen door dempingsmateriaal aan te brengen in het vrije gedeelte waar de bas speaker zit. Anyway, heb hier geen ervaring mee is dus misschien een groot risico. Prijsverschil tussen Boston Acoustics en de Jamo is wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:41

FeaR

In GoT we trust

Kain schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:48:
[...]
Als ik het niet verkeerd heb hebben Jamo en Klipsch samengewerkt voor het S608 project (S606 weet ik niet). Las ik ergens.
Jamo en Klipsch vallen onder dezelfde holding, dan kan er inderdaad wel eens worden samengewerkt of wat uitgewisseld worden. Bij DM Holding van Marantz en Denon zie je dat heel veel bijvoorbeeld, kijk maar eens naar een SR7007 van Marantz en een AVR-3313 van Denon. Intern 100% identiek en het enige wat verschilt zijn de looks. Maar onder een zelfde holding vallen wil niet zeggen dat het ook hetzelfde is. Ik ken de sound van Klipsch en sinds kort ook die van Jamo en daar zit zeker wel verschil in.
Ik heb zelf earbuds van Klipsch, wel fan van maar als ik in-ear plugs draag krijg ik altijd problemen met m'n gehoor.
Earbuds != speakers
Een setje samenstellen voor een redelijke prijs? Heb je een suggeste. En jij bent geen Klipsch fan. Waar ben je dan wel fan van? Of gaan de prijzen dan boven de 1000 Euro uitvallen? :o
Waar ik echt fan van ben? Dat haal je inderdaad niet met duizend euro. Sterker nog, dan heb je voor een zeventigvoud net één speaker. Maar je moet ook niet kijken wat het beste is, je moet kijken wat het beste is binnen je budget. Hoe duurder de speaker des te beter zal deze over het algemeen klinken (smaak niet meegnomen), al is het in de lagere regionen wel meer verschil dan in het midden en hogere segment.

Ik ben zelf ooit ook begonnen met een simpele set van Sony receiver en Magnat speakers. Was toen voor nog geen 1500 euro klaar. Maar op een gegeven moment ga je upgraden en nu is alleen mijn subwoofer al meer dan 1500 euro. Ik speel nu zelf met Focal Chorus Special Editions, een Velodyne subwoofer en Denon voorversterking met Emotiva eindversterking. Maar het is nooit in één keer gekocht, maar telkens deel voor deel, dat houdt het leuk.

Daarom is het ook belangrijk je budget te bepalen en speakers uitzoeken die daar binnen vallen en daar ga je naar luisteren. Want specificaties zijn leuk, maar het zegt niets over de klank van een speaker en daar gaat het juist om. En dat laatste is ook smaakgebonden. Wellicht vind jij die Jamo's wel helemaal het einde en dan ben je zo klaar. Maar ga echt wel luisteren. Blijft wel een feit dat je met die HCS-setjes van Jamo veel speaker binnenhaalt en dat het met losse componenten lastig is om voor hetzelfde geld klaar te zijn. Enige wat je dan hebt is een HTR-9900 van Philips welke 699 kost en een complete 7.1 set is met rebranded NAD-versterker. Wel al een oudere set en dus geen netwerk, USB, 3D en HDMI ARC.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain
Earbuds != speakers
Ik ken earbuds van Engelse sites en daarbij zien ze het toch wel als oortelefoon. Engelse definitie: a small earphone inserted into the ear. Als ik earbuds google krijg ik toch echt oortelefoons en plaatjes/definities daarvan. Headphones worden ook wel earspeakers genoemd. De in-ear versies noemen ze earphones of earbuds.
Daarom is het ook belangrijk je budget te bepalen en speakers uitzoeken die daar binnen vallen en daar ga je naar luisteren. Want specificaties zijn leuk, maar het zegt niets over de klank van een speaker en daar gaat het juist om. En dat laatste is ook smaakgebonden. Wellicht vind jij die Jamo's wel helemaal het einde en dan ben je zo klaar. Maar ga echt wel luisteren. Blijft wel een feit dat je met die HCS-setjes van Jamo veel speaker binnenhaalt en dat het met losse componenten lastig is om voor hetzelfde geld klaar te zijn. Enige wat je dan hebt is een HTR-9900 van Philips welke 699 kost en een complete 7.1 set is met rebranded NAD-versterker. Wel al een oudere set en dus geen netwerk, USB, 3D en HDMI ARC.
Om inhoudelijk verder op je verhaal in te gaan. Ik zit toch wel de Jamo S608 HCS3 te overwegen (tenzij er een andere 5 speaker set zo goed klinkt in dat budget en vooral ook met 2 goede front speakers voor stereo) in combinatie met de Yamaha RX-771 of de RX-673. De speakers vind je niet echt iets, wat vind je van de receiver?

[ Voor 4% gewijzigd door Kain op 30-03-2013 00:02 ]

Pagina: 1