Toon posts:

Hoe moet ik Windows 8 downloaden om een install USB te maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb i

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2020 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je licentie voer je naderhand pas in, dus de installatie zal afronden, waarna je via een popupbericht er aan wordt herinnert om een licentiecode in te vullen voor activatie.

Je zou ten alle tijden een ISO moeten kunnen downloaden of krijgen, want het is prima mogelijk dat je eenzelfde situatie hebt, of liever een clean install doet en dan is het nodig om een ISO te downloaden. Heel vreemd dat 't niet werkt bij jou, maar heb je wel genoeg schijfruimte om de ISO te huisvesten?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
25 Gb genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Dacht het wel!

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:42

TheVMaster

Moderator WOS
Ik zou de partitie groter dan 25 GB maken, of je moet al je applicaties op een andere partitie installeren (en ook je users map, waar ook je Windows Store Apps in staan).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Kan je niet de harde schijf clonen? Dat kan ook als de partities niet even groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

tweakerharrie schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:18:
Kan je niet de harde schijf clonen? Dat kan ook als de partities niet even groot zijn.
Voor veranderen van HDD naar SSD is een schone installatie beter, omdat Windows zich dan helemaal richt op de functies van de SSD.
TheVMaster schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:16:
Ik zou de partitie groter dan 25 GB maken, of je moet al je applicaties op een andere partitie installeren (en ook je users map, waar ook je Windows Store Apps in staan).....
Ik denk dat hij bedoelde dat hij nog 25 GB over heeft, niet dat de partitie 25 GB is ;)

Ik vraag mij echt af waarom de installer stopt en gewoon sluit als je aangeeft later te willen installeren. Heb je echt geen andere opties?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:45

FCC

Volgens mij krijg je na de keuze 'nu installeren' nog een keuze, nml. echt 'nu' installeren of bootable device maken zodat je een usb-stick of DVD (dan wordt dus de iso gedownload) kunt maken. Weet het echter niet meer zeker, is al een tijdje geleden ;)

[ Voor 7% gewijzigd door FCC op 27-03-2013 16:11 ]

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Klopt die keuze krijg je inderdaad. Heb hetzelfde gehad van hdd naar sdd en geen iso meer (kwijt). Wat wel appart was dat ik na de installatie op de sdd windows niet hoefde te activeren, dit was al gebeurd. Geen idee hoe want toen ik hem op de hdd zette moest dat wel achteraf nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FCC-gast schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:10:
Volgens mij krijg je na de keuze 'nu installeren' nog een keuze, nml. echt 'nu' installeren of bootable device maken zodat je een usb-stick of DVD (dan wordt dus de iso gedownload) kunt maken.
Dat lees ik idd overal, alleen die optie zie ik niet. Misschien is het een gecamoufleerde button van 1x1 pixel in de achtergrondkleur, maar niks te zien.

- Ik voer de serial in. Enige optie is dat ik aan kan geven dat ik wil helpen om de installatieprocedure te verbeteren.
- Dan krijg ik een scherm waarin staat dat er wordt bekeken wat nodig is. Daarna verschijnt dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.picamatic.com/show/2013/03/28/02/44/9121188_bigthumb.png
Klik ik Volgende dan dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.picamatic.com/show/2013/03/28/02/44/9121189_bigthumb.png
- Daarna kan ik alleen "Nu Installeren" of "Later Installeren" kiezen.

Ik ben er inmiddels achter hoe je de install helemaal opnieuw kunt laten beginnen. Je moet dan deze twee mappen wissen:
C:\Documents and Settings\Usernaam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Websetup
en
C:\ESD
Als je eenmaal de install bent gestart blijft daar ergens je registratie in hangen en begin je dus verderop in het proces.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost:
Probleem: Windows 8 Pro als iso bestand kan alleen vanaf een PRO versie van een vorig systeem worden opgeslagen. Ik upgrade van XP Home, en dan is enkel de optie direct te installeren.

Maar, je kunt toch naar bijvoorbeeld 64-bit Pro als je dat wilt:
- http://windows.microsoft..../upgrade-product-key-only Haal hier de installer op
- Start deze op een computer met XP, Vista of 7 Pro. Kan prima een computer op het werk of van een vriend of kennis zijn. Liefst ingelogd als Administrator, zodat je de rommel weer kunt opruimen. Afhankelijk van of je op een 32 bit of 64 bit machine de setup draait, krijg je een 32 of 64 bit iso.
- Voer je serial in (er zijn ook dummy serials enkel voor de download, die zou je ook kunnen zoeken)
- De bestanden worden gedownload, gecontroleerd en voorbereid. Met name dat laatste duurt een paar koppen koffie.
- Kies de optie om installatiemedia te maken
- Kies voor opslaan als ISO bestand.
Deze kun je op een USB stick zetten, of je kunt er bijvoorbeeld een Virtual Box virtuele machine mee maken. Met een USB stick kun je op je gemak een clean install doen op je bestaande computer, en deze dus van bijvoorbeeld XP home 32-bit naar Win8-Pro 64 bit brengen!

Nadat de ISO compleet is, wis je
C:\Documents and Settings\Usernaam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Websetup
en
C:\ESD
Beide directories zijn standaard onzichtbaar, maar heb je administrator rechten dan kun je met mapopties deze zichtbaar maken.
Hierdoor blijft degene van de leencomputer niet achter met jouw Windows Licentie. Als je dit niet wist, kan hij of zij ook jouw versie installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2013 14:48 ]

Pagina: 1