[Win7] Applicaties packagen: PRISM vs MSI? *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSDforMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 13:30
Hallo,

we zijn momenteel aan het kijken hoe we applicaties gaan uitrollen in onze nieuwe Windows 7 omgeving.
Momenteel (Windows XP) wordt gebruik gemaakt van PRISM packages.

Ik vraag me af of we beter op PRISM-packages kunnen blijven (icm Prism Deploy Manager) of dat we beter over kunnen gaan op MSI-packages.

Op internet vind ik alleen maar info waarom PRISM zo goed is (van newboundery zelf ;) )

Iemand van jullie de pro's en con's toevallig al eens onderzocht (in de praktijk)
Best practices ??

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:24

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kun je je topicstart eens wat beter aanvullen met de eisen/wensen en randvoorwaarden? Ik ken PRISM niet, maar ik weet wel dat in het algemeen een gekozen oplossing moet aansluiten op hetgeen je wilt...

Nu noem je alleen maar dat je applicaties wilt gaan uitrollen, en dat de keuze is voor PRISM (inclusief hun deployment tool) of dat je kiest voor MSI's (hoe wil je die gaan deployen?).
  • Hoe vaak veranderen je applicaties (andere versies, updates)?
  • Heb je te maken met werkplekken die altijd een snelle verbinding met je bedrijfsnetwerk hebben of heb je ook laptops die enkel via GPRS verbinding maken met je netwerk?
  • Is er ook een budget?
  • Welke kennis is er aanwezig mbt deployment tools en het maken van packages?
  • Moet de tool ook Windows updates kunnen deployen?
  • Etc.
Bovengenoemde zijn allemaal zaken die een produktkeuze kunnen beinvloeden...

En... Zou de vraag niet iets breder gesteld moeten worden door te stellen dat je een tool/middel zoekt voor werkplekbeheer? Applicatiedeployment is daar een onderdeel van...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSDforMe
Question Mark,

ja, je hebt deels gelijk...maar....

Ik ben op zoek naar de voor- en nadelen van beide technieken (PRISM vs MSI).

Ik kan je wel wat meer info geven:
- software veranderd niet zo vaak, zeg 1 x per jaar of zo per package)
- werkplekken hebben verbinding via LAN (100mbps) of via VPN (ADSL, cable etc.) (maar VPN heeft geen prio, dan moet een user maar naar kantoor gaan voor deployen van software als het te lang duurt)
- buget is er altijd, maar we hoeven niet een Jaguar te hebben als we ook met een Volkswagen kunnen volstaan
- wij maken de packages zelf....dus geen issue
- Windows Updates willen we waarschijnlijk via WSUS laten lopen...dus niet van belang.

Al met al wordt je van mijn antwoorden denk ik niet veel wijzer. Het is echt een technische vraag dus.
(maar toch bedankt voor je reactie ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

BSDforMe schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:40:
Ik ben op zoek naar de voor- en nadelen van beide technieken (PRISM vs MSI).
Wat ik even probeer aan te geven is dat MSI geen applicatiedeployment is. Een MSI is een package, hoe je dit package distribueert staat daar los van:
  • Middels GPO's in AD
  • Users handmatig laten dubbelklikken
  • Middels SCCM
  • Loginscript
  • etc.
Ik ben even benieuwd waarmee je PRISM icm Prism Deploy Manager wil gaan vergelijken... Vandaar dat ik ook probeer te achterhalen wat je nu precies wilt.
BSDforMe schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:40:
Al met al wordt je van mijn antwoorden denk ik niet veel wijzer. Het is echt een technische vraag dus.
Neup, in mijn ogen is nog steeds de functionele vraag niet beantwoord.. En ja, ik weet dat ik heel erg vervelend kan doorzagen over een stukje achtergrondinfo, maar in mijn ogen is dit essentieel om tot een goed antwoord te komen...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSDforMe
Doorvragen mag.....maar oke.....je hebt weer (deels) gelijk...

Ik ben dus niet op zoek naar een tool om te deployen maar om te packagen....
De vraag is dus: PRISM-packages of MSI-packages -> de pro's en con's van beide....

(misschien titel dan even aanpassen)

[ Voor 8% gewijzigd door BSDforMe op 27-03-2013 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

BSDforMe schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:21:
(misschien titel dan even aanpassen)
Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Nadeel van je PRISM files zijn dat ze gebonden zijn aan een product. MSI is breder geaccepteerd. Je kan ze in SCCM gebruiken maar ook met Zenworks bijvoorbeeld.

Mocht je ooit van pakket willen wisselen dan kan je de MSI's nog behouden. Nu zal je bij een overgang als je software opnieuw moeten packagen en kijken of het nog werkt.
Pagina: 1