>256MB in VIA MVP3 1MB bord?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb een DFI P5BV3+ rev. B mobo met een via mvp3 chipset en 1MB cache. Verder een amd k6/2 500. Ik heb nu 256MB geheugen dr in zitten maar kan ik nog wel meer geheugen in dit bord plaatsen? Ik heb nl. es gehoord dat een socket7 bord met 1MB cache maar max. 256MB RAM kan cachen.. klopt dat? Maar in de manual staat weer dat er max. 384MB in kan.. wat is het nou? :?

En wat gebeurt er nou als ik er toch bijv. 512MB in zet? Wordt dat gewoon niet gezien of gaat ie dan trager werken oid?

Verwijderd

Ik zie het nut niet echt in van meer dan 256 mb bij een K6-2. 128 is eigenlijk al voldoende ervoor.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ik heb een DFI P5BV3+ rev. B mobo met een via mvp3 chipset en 1MB cache
Gelukzak! Ik heb de K6BV3+ rev. B (identiek, maar 512KB cache:()
Ik heb nu 256MB geheugen dr in zitten maar kan ik nog wel meer geheugen in dit bord plaatsen? Ik heb nl. es gehoord dat een socket7 bord met 1MB cache maar max. 256MB RAM kan cachen.. klopt dat?
Hmm, maximale cacheable RAM wordt door hoeveelheid TagRAM bepaald. Volgens ChipGeek kan de MVP3 chipset op zich 512MB unregistered aan. DFI is hartelijk vaag over de P5BV3+ ('outdated product').

Maar hetzelfde zal gelden als bij de i430HX: de TagRAM daarvan ondersteunt ofwel 64MB (uiteraard niet bij ons) danwel 512MB. Dus gaat het prima met cachen.

Denk dat die limiet van 384MB komt doordat je max 128MB per slot kunt prikken. Het zou me niet eens verbazen als sommige 256 zouden lukken, maar ga daar maar niet vanuit.

Oslik, blyat! Oslik!

• Palomar
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 18:08 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Ik zie het nut niet echt in van meer dan 256 mb bij een K6-2. 128 is eigenlijk al voldoende ervoor.
:?
Op zondag 03 juni 2001 18:09 schreef dion_b het volgende:
Hmm, maximale cacheable RAM wordt door hoeveelheid TagRAM bepaald. Volgens ChipGeek kan de MVP3 chipset op zich 512MB unregistered aan. DFI is hartelijk vaag over de P5BV3+ ('outdated product').

Maar hetzelfde zal gelden als bij de i430HX: de TagRAM daarvan ondersteunt ofwel 64MB (uiteraard niet bij ons) danwel 512MB. Dus gaat het prima met cachen.

Denk dat die limiet van 384MB komt doordat je max 128MB per slot kunt prikken. Het zou me niet eens verbazen als sommige 256 zouden lukken, maar ga daar maar niet vanuit.
thanx voor de info, bij die max van 384 zat ik ook al te denken dat het komt door maximaal 128 per bank. Er kan dus wel meer dan 256MB in. Maar hij zal wel geenb doublesided dimms ondersteunen, dat zijn alle 256MB exemplaren toch of niet?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb de rev C gehad. MVP3 kan met 1MB in Write Thru 256MB cachen.

Gelukkig kan ik nu 4GB cachen en kan er 3x256 in mijn masjien

• Palomar
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 19:35 schreef _JGC_ het volgende:
Ik heb de rev C gehad. MVP3 kan met 1MB in Write Thru 256MB cachen.
dus mijn plank kan NIET meer dan 256 MB cachen??
In het boekje staat 'supports 8MB to 384MB of memory'... dus dan zou het wel moeten lukken :? En volgens dion_b's uitleg zou het ook wel willen...

sdram is op het moment wel erg goedkoop dus als het werkt koop ik er nog ff 128MB bij -> totaal 384MB :9~ ;) maar als het niet werkt ben ik weer 70 piek kwijt...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Het werkt wel, maar je laatste 128MB, die door windows als eerste wordt gebruikt, wordt gewoon niet versneld door de L2 cache. Nu valt dat met SDRAM wel wat mee, maar ik verwacht geen enkele snelheidswinst bij jou systeem met 128MB extra. Eerder snelheidsverlies (of je hebt 10x fotowinkel open, dan kan het pas uit)
Pagina: 1