hoe moet ik mijn processor overklokken? Is daar een speciaal programma voor, of moet ik toch maar met de jumpers gaan kloten?
Verwijderd
Dat moet je idd met de jumpers doen. Maar ik geef je weinig hoop dat je die K6-2 450MHz veel hoger krijgt. ik kreeg er bij mij niet meer dan 25MHz (5*95)extra uit. waardoor ik hem maar op standaard snelheid heb gelaten, aangezien anders het geheugen ed. langzamer draait om de proc iets sneller te krijgen. Op 5*100 startte hij niet meer op
Mijn AMD k6-2 450 doet 't ook op 550. Best bijzonder is dat.. maar ik gebruik 'm op 500.. zo groot is het verschil ook niet en ik ga voor zeker.. volt ietsje opgekrikt.. (weet ook niet hoeveel uit m'n hoofd) maar stabiel isie wel.. ik heb met jumpers gekut maar als je 'n softcpu ofzo board hebt moet je ff in je bios gaan zieken
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
fsb = 100mhz
multiplier = 5,0
voltage = 2.4V
succes!
multiplier = 5,0
voltage = 2.4V
Verwijderd
http://dit.is/superseven en dan kijken bij P5a aan de rechterkant.
Die K6-2-450 moet met standaard koeling al 500 halen, net wat de jongens al schrijven.
Die K6-2-450 moet met standaard koeling al 500 halen, net wat de jongens al schrijven.
Die Supersocket7 borden klokken best goed over, wat dacht je van 4.5x115
probeer dat eens, mijn fsb loopt ook op 115 en best goed.
probeer dat eens, mijn fsb loopt ook op 115 en best goed.
Ik had mijn K6-2 450MHz ook op 500MHz draaien, maar na een tijdje bleek dat wanneer ik hem flink ging belasten hij toch wel wat meer foutje ging maken, bij mij draait hij nu gewoon weer op 450MHz en draait als een zonnetje.
Verwijderd
Is 115 busspeed niet een ontzettende beul voor het geheugen??
Ik heb zelf een k6-3 ,misschien zoals jullie weten een rotjong als het gaat om overklokken,
nu wilde ik eens advies vragen
wat maakt mijn systeem sneller?
4,5 x 95 = 427 of
4 x 105 = 420 ???
Ik heb zelf een k6-3 ,misschien zoals jullie weten een rotjong als het gaat om overklokken,
nu wilde ik eens advies vragen
wat maakt mijn systeem sneller?
4,5 x 95 = 427 of
4 x 105 = 420 ???
Verwijderd
Tuurlijk veroorzaakt het wat extra slijtage, maar in heeeeeel geringe mate.
Dat is altijd zo als je iets tweakt.
Dat is altijd zo als je iets tweakt.
Verwijderd
ik heb ook een AMD K6-2 450@500 (5*100) maar als ik hem op 5,5*100 zet, dan staat er bij het opstarten nog steeds doodleuk AMD cpu detect K6-2 500 (of was het nou 450, dat ben ik ff vergeten) heel vaag, terwijl de jumpers toch echt goed staan..

btw. ik heb een MSI 5169
btw. ik heb een MSI 5169
Verwijderd
broodrooster2: Wellicht is jouw mobo gemaakt toen de K6-2 550 niet bestond? Misschien biedt een nieuwe BIOS uitkomst.
Modderfokker: De gemiddelde verwachte levensduur van microchips is 8 tot 10 jaar. Stel je voor dat als je de chip overklokt, de levensduur halveert. Dan is dat nog steeds 4 - 5 jaar. En dan heb je vast al wel een andere CPU / RAM / videokaart.......
Trouwi, 4x105 is ietsjes beter dan 4,5x95. De verhoging in snelheid van het geheugen, de PCI-bus en IDE-controller compenseert het kleine verlies in kloksnelheid van CPU en L2 cache wel.
Modderfokker: De gemiddelde verwachte levensduur van microchips is 8 tot 10 jaar. Stel je voor dat als je de chip overklokt, de levensduur halveert. Dan is dat nog steeds 4 - 5 jaar. En dan heb je vast al wel een andere CPU / RAM / videokaart.......
Trouwi, 4x105 is ietsjes beter dan 4,5x95. De verhoging in snelheid van het geheugen, de PCI-bus en IDE-controller compenseert het kleine verlies in kloksnelheid van CPU en L2 cache wel.
Pagina: 1