Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mainstream laptop, met gaming

Pagina: 1
Acties:

• NanoSector
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-11 16:10
Hallo,

Ik ben al even op zoek naar een vervanger voor mijn ASUS K53E laptop (Core i5 2450M, Intel HD Graphics 3000, 8 GB RAM (oorspronkelijk 4 GB), 256 GB SSD). De GPU kan het allemaal niet meer trekken, en ik vind het toetsenbord niet fijn typen.

Nou zat ik te twijfelen tussen drie laptops:
Lenovo IdeaPad Y500 (Core i5, GeForce GT 650M met uitbreidingsmogelijkheid, 8 GB RAM, 500 GB HDD)
ASUS VivoBook S400CA (ULV Core i5, HD Graphics 4000, 4 GB RAM, 500 GB, met touchscreen)
ASUS N56VJ (Core i5, GeForce GT 635, 4 GB RAM, 500 GB HDD)

EDIT: Ik kwam net langs deze Dell Inspiron 17R SE, met GeForce 650M, voor +/- €719,-
http://www.dell.com/nl/p/...l_id=inspiron-17r-se-7720
Heeft een groter scherm dan de Lenovo, en 2 GB minder RAM, maar wel een 1 TB HDD. Ik zal een nieuwe laptoptas moeten kopen. Maar deze is zeker niet verkeerd, voor die prijs.

De Vivobook is leuk, maar heeft én geen optisch station én geen losse GPU, dus ik denk dat die afvalt. Dan komt het gevecht tussen de ASUS en de Lenovo.
Voor zo'n 100 euro meer heb ik een krachtigere laptop (de Lenovo), met uitbreidingsmogelijkheid (DVD station eruit, GPU erin, maar kost +/- 250 euro extra voor de bay). Maar, ik weet niet of de ASUS al meer dan krachtig genoeg is voor wat ik ermee wil gaan doen.

Programma's die ik gebruik
- Steam:
-- Audiosurf,
-- Beat Hazard (m'n HD 3000 trekt dit spel al niet meer, zelfs op 50% grafische instelling),
-- Bejeweled 3 (trekt m'n HD 3000 ook niet op Ultra, en op Medium zit het er niet uit IMO),
-- Garry's Mod (Werkt prima, maar heb multiplayer nog niet geprobeert met meer sprites),
-- Portal (trekt m'n HD 3000 amper, hapert en het scherm "breekt" (page tearing))
-- Portal 2 (minder tearing maar moet op Medium spelen)
-- Scribblenauts Unlimited (werkt prima, maar de laptop wordt verschrikkelijk heet en het lagt soms een beetje)
-- Terraria (werkt prima)
-- (niet-steam) Sims 2 (complete collectie, moet nu alles op Medium zetten en de reflecties helemaal uit om het speelbaar te krijgen)
-- Als het kan zou ik ook nog wat van die modernere spellen willen spelen, ik zit eraan te denken om die nieuwe SimCity te kopen en dan zou ik alles graag op Medium tot High willen zetten.
- Spotify
- Google Chrome, Firefox en IE tegelijk open met +/- 10 tabbladen in ieder (minstens 15 in één)
- Visual Studio voor C# development (graag een beetje vlotter dan het nu is, alles duurt eeuwen)
- VirtualBox met 1 tot 4 VMs open
- WampServer voor web development
- Avast! 8 (is best licht in omvang)
- Trillian IM (open bij startup)
- Komodo Edit of Notepad++
- Google Drive
- LightShot
- ImgBurn (optische drive is dus een must, maar met de Vivobook kan ik er een externe bij kopen)
- En natuurlijk ingebouwde Windows apps als Verkenner

Ooit staan al deze apps tegelijk aan, maar dat is maar zelden.

Budget
Mijn budget ligt nu zo rond de 700 euro, maar ik kan dat opgekrikt krijgen naar 800 euro in pak 'm beet twee maanden.

Veel reizen?
Ik neem mijn laptop regelmatig mee naar school, hij moet het minstens 1.5 uur op de batterij uit kunnen houden (dat is tegenwoordig zowat 1/3 van wat laptops kunnen dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over). Het gewicht maak ik me niet zo'n zorgen om, maar hij moet wel in een plastic tas kunnen (mijn laptop heeft al gaten geboord in zo'n 5 plastic tassen). Ik gebruik een stoffen laptoptas voor mijn draadloze muis, oplader e.d.

(merk)voorkeuren?
Nou, ik heb niet zo'n extreem goede ervaring met ASUS maar ik wil ze een tweede kans geven.

Wel zou het fijn zijn als er een optische drive in zit sinds ik met DVDs werk voro o.a. de Sims 2 en films, maar ik kan een externe drive erbij kopen.

Een verlicht toetsenbord is misschien handig, ik zit soms nog tot in de late uurtjes aan mijn programmeerwerk. Een comfortabel toetsenbord is een must, dit toetsenbord is niet echt comfortabel :)

Laatste is het touchpad, ik wil geen ruw touchpad op mijn laptop, hij moet glad zijn. Dit heeft mijn laptop nu. Als ik een touchpad gebruik dat ruw is, dan schuren heel m'n vingers af door het lange gebruik :+

Indien mogelijk zou de mogelijkheid om naar Windows 7 te downgraden erg handig zijn, indien er geen touchscreen op de laptop zit. Ik ben niet kapot van Windows 8 op mijn "normale" laptop.

Als iemand nog andere suggesties heeft voor laptops, ik sta open voor suggesties :)

ETA een Dell laptop.

[ Voor 4% gewijzigd door NanoSector op 26-03-2013 14:56 ]

• NanoSector
Ik ga voor de Lenovo, omdat hij meer voordelen heeft dan de rest. Nog even door sparen dan :)

• scrat
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Je bent eigenlijk een optie vergeten, namelijk de asus n56vz. Heeft een iets betere processor, namelijk een i7 vs een i5. En (daarom heb ik voor de n56 gekozen) een betere bouwkwaliteit. Ik vond de Y500 een beetje los en gammel in elkaar zitten.

Verder is het geluid van de n56vz geweldig.

Natuurlijk is er ook nog de dell 15r se. De videokaart in de 15r se presteerd ongeveer 22% slechter in games dan de gt650m, maar, de 15r se is zo goedkoop. zeker met de nodige trucjes. Een equivalent aan de y500 voor 100-150€ goedkoper. (ik weet niet zeker of dit klopt, kijk maar in het dell waardebonnen topic in het shopping forum)

Nexus 7 FHD | OnePlus One | Asus N56VZ (i7-3630M, GT650M

• NanoSector
Hoi scrat, bedankt voor je reactie! :)

Over de Lenovo, ik heb de reviews gelezen hier op Tweakers, en mensen zeggen dat de bouwkwaliteit alleen bij het DVD station tegenvalt. Iets wat ik begrijp, sinds de DVD station eruit gehaald kan worden.

Op zich kan ik leven met iets minder processorkracht. Ik werk met een i5 in al mijn systemen en ben nog nergens tegenaan gelopen wat ze niet aankunnen.

Geluid... Ik heb meestal of een koptelefoon of een goede 2.1 speakerset aangesloten, dus dat maakt me op zich ook niet uit. Wanneer er geluid uit de speakers komt vind ik het voldoende :P

Bedoel je deze variant van de ASUS?
pricewatch: Asus N56VZ-S4215H
Die ligt een deel boven het maximum van mijn budget. Biedt die NVIDIA Optimus?

Ik ben niet zo kapot van AMD Radeon kaarten, en op de Dell XPS 13/15 ben ik ook niet kapot van het design van Dell laptops. Ik had de Inspiron er bij gezet voor het "als".

[ Voor 20% gewijzigd door NanoSector op 26-03-2013 21:45 ]

• scrat
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik bedoel inderdaad die variant van de asus n56vz. Deze heeft inderdaad optimus. Ik dacht dat de y500 geen optimus heeft en dus altijd de gt650m gebruikt die meer stroom gebruikt.

Nexus 7 FHD | OnePlus One | Asus N56VZ (i7-3630M, GT650M

• Lagean
  • Laatst online: 22-03-2021
Ik heb de Dell 17rse besteld van € 850 , met alle kortingen, 10% van dell zelf, 5% coupon, 5% epp, 7% shopkorting, heeft deze laptop € 640 euro gekost, toch een mooie prijs voor een Full HD , backlit, I5 processor, 650 m videokaart, 8 gig intern geheugen.

Verwijderd

Yoshi2889 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 21:42:
Over de Lenovo, ik heb de reviews gelezen hier op Tweakers, en mensen zeggen dat de bouwkwaliteit alleen bij het DVD station tegenvalt. Iets wat ik begrijp, sinds de DVD station eruit gehaald kan worden.
Reviews van tweakers zijn niet de beste bron ;)
Bedoel je deze variant van de ASUS?
pricewatch: Asus N56VZ-S4215H
Die ligt een deel boven het maximum van mijn budget. Biedt die NVIDIA Optimus?
Ja alle laptops in dit segment.
Ik ben niet zo kapot van AMD Radeon kaarten, en op de Dell XPS 13/15 ben ik ook niet kapot van het design van Dell laptops. Ik had de Inspiron er bij gezet voor het "als".
De XPS 15 is sowieso niet aan te raden vanwege koelings issues. De inspiron is altijd wel aan te raden vanwege de prijs: nog onder de €600 met i5 en 1080p scherm.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Yoshi2889 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:55:

EDIT: Ik kwam net langs deze Dell Inspiron 17R SE, met GeForce 650M, voor +/- €719,-
http://www.dell.com/nl/p/...l_id=inspiron-17r-se-7720
Heeft een groter scherm dan de Lenovo, en 2 GB minder RAM, maar wel een 1 TB HDD. Ik zal een nieuwe laptoptas moeten kopen. Maar deze is zeker niet verkeerd, voor die prijs.

ETA een Dell laptop.
Misschien hier eens een kijkje nemen? : Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

voor de 17R SE kan je makkelijk rond de €650,- komen wat je moet betalen, in elk geval als je gebruik maakt van kortingsbon en EPP korting (zegt je nu niets, als je het OP van dat topic even doorneemt wel :) ).

Je krijgt een hele goede laptop wat op zijn minst 3 uur accu haalt, en op allerzuinigste instellingen de 4 uur kan aan tikken.

Sterker nog, de i7 variant van €854,- kan ik bij Dell krijgen voor €763.- en als je gebruik maakt van shopkorting.nl krijg je achteraf via shopkorting.nl nog eens 7% over je orderwaarde excl. BTW terug, waardoor je op ongeveer €730,- uit komt. ;)
Maar nogmaals, lees het waardebonnen topic eerst goed zodat je een idee krijgt hoe het eea werkt.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

Verwijderd

Ik zie sowieso niet om wat voor reden de vivoook bij je lijstje staat. Dat ding heeft geen goed scherm, geen goede accuduur, een ULV CPU, en is ook niet blijster aantrekkelijk geprijsd. Ik zou zeggen dat het gewoon een miskoop is.

• NanoSector
Bedankt iedereen voor het reageren. Ik zal vanmiddag kijken naar die kortingsbonnen en de Dell 17R SE, een laptop van 850 euro voor 640 is spotgoedkoop, in mijn ogen.

De VivoBook had ik erbij gezet voor als de IGP voldoende voor me is, wat blijkbaar niet zo is.

Verwijderd

Als de IGP voldoende was waren er nog 200 andere, goedkopere laptops die kandidaat waren..

• NanoSector
Voordat ik verder ga zoeken, ik heb een offer van onze lokale computershop.

Het betreft een ASUS laptop met onbekende Core i7 processor, 4 GB RAM en GeForce GT 540M voor €550. Zou dit alles wat ik in mijn OP opnoem draaien?

Offer loopt tot +/- overmorgen, dus ik moet snel zijn.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Yoshi2889 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:28:
Voordat ik verder ga zoeken, ik heb een offer van onze lokale computershop.

Het betreft een ASUS laptop met onbekende Core i7 processor, 4 GB RAM en GeForce GT 540M voor €550. Zou dit alles wat ik in mijn OP opnoem draaien?

Offer loopt tot +/- overmorgen, dus ik moet snel zijn.
Wat is het model van de asus? De generatie waar Asus nog de GT540M aan het leveren waren betroffen naar mijn idee de N53 series... En die waren behoooooorlijk ruk... (vreselijk slecht toetsenbord met veel flex, korte accuduur, matige performance grafische kaart, en een slechte full HD display). Dan kun je veel beter kijken naa de Dell inspiron 17R SE

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Je noemt te weinig details. Of de laptop een i7 heeft is niet zo interessant, of de laptop een kwalitatieve behuizing heeft of een 1080p scherm wel. Je kan voor minder de inspiron 15R SE halen welke zeer waarschijnlijk beter is.

Het aanbod betreft waarschijnlijk een asus K53SV (die heb je al) of asus N53, deze bevat een waardeloos toetsenbord. Andere laptops van asus die mogelijk voor die prijs weg gaan ken ik niet.

Edit: iets met great minds think alike :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2013 16:38 ]

• NanoSector
Vinand, de laptop die ik nu heb is al behoordlijk slecht, het kan alleen maar beter :P
Toetsenbord hier typt nu al voor geen meter.

De laptop had hetzelfde uiterlijk als de laptop die ik nu heb, ben er niet weg van. Toetsenbord is bagger.
Ik heb niet meer details over het offer, dat is alles wat ik nu heb. Deze maar overslaan?
Ik kan hem een week uitproberen als ik wel het volledige bedrag neertel, maar ik kan mijn geld terug krijgen als de laptop me niet bevalt. Maar ik heb naar benchmarks gekeken en de GT 540M lijkt me maar traag, ong. het dubbele van mijn HD 3000 nu, is ong. evenveel als een HD 4000. Dat gaat hem dus niet worden.

Ik zal nogmaals kijken naar een Inspiron 15R/17R SE.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

De kortingscodes zijn momenteel nog niet vernieuwd, is even afwachten wat daar uit rolt iig.

nggyu nglyd

• NanoSector
Quad, klopt, ik zie net dat de codes tot vandaag gelden. Ik zal even afwachten wat daar uit komt, misschien zit er wel een meer interessante offer bij :)

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ah ja natuurlijk, het is nog woensdag. :p

Naja nu heb je al een hele goede deal hè.
Als morgen de 10% korting nog geldt maar er is geen nieuwe kortingscode die misschien vrijdag pas online komt dan kan je pech hebben.

nggyu nglyd

Verwijderd

Quad schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:43:
De kortingscodes zijn momenteel nog niet vernieuwd, is even afwachten wat daar uit rolt iig.
Hij is toch al belachelijk goedkoop met €629 - €50 - shopkorting - epp = ~€530, of mis ik nu iets??

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ja klopt, maakte een klein foutje :)

DE 15R SE is ongeveer dat bedrag, maar gezien wat de TS er mee wilt kunnen zou ik de 17R SE met i7 pakken, virtualisatie gaat daar prettiger mee iig.

nggyu nglyd

Verwijderd

Dan nog is 'i5-3230' waarsch. beter dan 'onbekende i7'. De i7-720qm is geen snelheidsmonster.

• NanoSector
Is het misschien beter om te wachten tot twee maanden na de introductie van Haswell voordat ik een nieuwe notebook koop? Waarschijnlijk zijn Ivy Bridge notebooks dan goedkoper en misschien zijn er dan ook wel interessante notebooks met Haswell CPUs beschikbaar. Plus ik heb dan meer geld beschikbaar.

Ik koop liever niet iets direct na de launch, er kunnen dan nog onbekende problemen in zitten (tenzij ik dan een Ivy Bridge notebook koop).

[ Voor 4% gewijzigd door NanoSector op 27-03-2013 17:02 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Denk het niet, de Ivy Bridge notebooks zullen gewoon uit de stelling gehaald worden en vervangen door een Haswell laptop hoor.

Voor nu is de beste deal de 17R SE. Daarna krijg je de N76 van Asus.
In het 15" segment heb je de Sony S15, de Asus N56 en de Lenovo Y500 en de 15R SE als de goedkoopste optie.

Je kan de Dell site in de gaten houden, als het niet direct hoeft.

nggyu nglyd

• NanoSector
Nee, ik hoef niet nu direct een nieuwe notebook, ik kan wel even vooruit met deze laptop (het is niet dat hij echt letterlijk uit elkaar valt ofzo), maar het zou fijn zijn als ik een keer een opvolger heb met wat meer kracht.

Ik zal de Dell site in de gaten houden :)

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

Snelste update van de kortingen en prijzen vindt je in dit topic meestal ;).

nggyu nglyd

• michelbokken
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-12-2013
Ik heb de dell inspiron 17r se gekocht.
levertermijn 2weken.
i7-3630qm 3.40GHZ processor-3rdgen
8GB RAM
full hd screen 17inch LED.
gpu; gt650m
hdd ; 1TB
bluerayspeler/schrijver zit erop maar heb ik niet nodig,had hier liever een ssd gezien.

prijs; 800€,
dat vind ik dus wel goed,lol

ik kom van een toshiba sattelite
i3-330m1stgen 2.13GHZ
4GB RAM(3.86GB beschikbaar)
15inch screen
gpu :amd radeon hd 5145
hdd;500GB
dvdrspeler

Dus ik hoop a huge improvement.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Wel shopkorting.nl gebruikt? :)

Dit is in elk geval een huge improvement, zowel qua specs (highend qua notebook) als grootte en zwaarte :+

nggyu nglyd

• NanoSector
Zeker een mooie aankoop, veel plezier ermee :)
Ook zeker een grote upgrade van je oude notebook gezien.

Ik zal sowieso nog door moeten sparen als ik een laptop van €800 wil, dus dan zal Haswell ook wel weer uit zijn met nieuwe opties, misschien zelfs een reeks nieuwe mobile GPUs. Dus ik ben benieuwd wat er dan is :)

[ Voor 16% gewijzigd door NanoSector op 27-03-2013 21:50 ]

Verwijderd

Ik zie niet waarom je zou wachten op haswell. Er wordt een winst van 5 tot 15% verwacht, dat is marginaal. Sterker nog: ik heb redelijk recent een laptop met sandy bridge gekocht om een heel simpele reden: ivy bridge is geen schokkende verbetering, haswell ook niet, broadwell komt in 2014. Tot zo lang wou ik niet met mijn oude laptop zitten.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

De 15R SE is met i7 voor €680,- op te pikken, en dan kan je via shopkorting nog eens 7% terug krijgen via shopkorting.nl.

nggyu nglyd

• NanoSector
Darkstone: Ik zit er niet speciaal op te wachten, maar als ik nog door spaar, wat een paar maanden gaat duren, dus dan zal Haswell inmiddels ook wel uit zijn. Kan alleen maar gunstig zijn lijkt mij, voor als ik nog voor een IB ga, qua prijs. Ik kan niet al een notebook deze week bestellen/ophalen, dat gaat nog een maand of twee duren :)

Ik zal zeker gebruik maken van de korting, maar het is natuurlijk altijd fijner als je een laptop die nog krachtiger is kan pakken :)
Ik ga dan denk ik voor de €950 versie, dan heb ik die misschien voor €800 of zelfs €750 (onwaarschijnlijk maar mogelijk).

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

€950,- variant met 10% korting voor €854,-
€50,- kortingscoupon en EPP korting (URL van NLDHS1 naar NLEPP1 aanpassen in de laptop selectie).

Ik kom dan op een totaal van €763,- wat je aan Dell betaald.
Als je via shopkorting.nl naar de Dell site gaat (nadat je je geregistreerd hebt) krijg je nog eens 7% over € 631,25 (dat is het bedrag excl. BTW).
Krijg je dus ook nog eens €44,19 terug via shopkorting.nl. :)

Oftewel, zodra shopkorting jou dat bedrag uitbetaald heb je uiteindelijk slechts €719,- betaald aan je laptop. *O*

[ Voor 12% gewijzigd door Quad op 27-03-2013 22:10 ]

nggyu nglyd

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 21:13
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:56:
Ik zie niet waarom je zou wachten op haswell. Er wordt een winst van 5 tot 15% verwacht, dat is marginaal. Sterker nog: ik heb redelijk recent een laptop met sandy bridge gekocht om een heel simpele reden: ivy bridge is geen schokkende verbetering, haswell ook niet, broadwell komt in 2014. Tot zo lang wou ik niet met mijn oude laptop zitten.
Haswell zou betere interne graphics en meer accuduur voor je laptop betekenen:
nieuws: Gpu-prestaties van Intels Haswell-cpu vergelijkbaar met GT 650M
reviews: Intels Haswell: meer met minder stroom
Lijkt me toch wel interessant.

• NanoSector
De systeembeheerder over @ onze school wist me over te halen om mijn normale werk en games op Medium op mijn laptop te doen, en de zwaardere games en andere spellen op High op mijn desktop. Ik denk dat dit ook beter (en goedkoper) is dan iedere keer een compleet nieuwe laptop :)

Hier zijn de specs van de desktop:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 760 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-H55M-UD2H€ 0,-€ 0,-
1Sparkle SX560T1024D5MH€ 0,-€ 0,-
1Western Digital Scorpio Blue, 250GB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 39,87€ 39,87
1Creative SoundBlaster X-Fi Xtreme Audio PCI Express€ 36,-€ 36,-
1ICIDU Value DDR3,1333-4GB KIT€ 28,95€ 28,95
1Konig CMP-PSUP550W/S€ 41,99€ 41,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 146,81

Dus dat is niet verkeerd lijkt me. de GeForce 560 Ti kan al mijn spellen op de hoogste instellingen aan, en indien het 'm teveel wordt kan ik nog de kaart vervangen ipv. alles.
De kaart ziet er wel anders uit, bij mijn kaart zit de ventilator op het uiteinde, maar specs zijn volgens mij wel hetzelfde. Kast is een OEM van Packard Bell, kleine kast maar doet 't prima.

Mijn laptop kan ook nog behoorlijk wat aan (alle in de OP genoemde programma's dmv de i5 2450M dual-core met HT en 8 GB RAM), maar qua gaming is de desktop veel beter.
Pagina: 1