Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Hoi mede-tweakers!

Ik heb hierin jullie advies nodig:

Ik heb een Mac Mini aangeschaft met als doel deze als server te gaan gebruiken, alles lekker opgezet alleen de LDAP/OD vanuit Apple krijg ik niet werkend buiten het locale network om.

Om het geheel even te vergemakkelijken heb ik mijn modem in DMZ modus naar de server gezet, hierdoor zou al het verkeerd verstuurd worden naar de server. Hierbij heb ik de DNS instelling op de juiste manier aangepast, het benaderen van de web interface buiten het netwerk werkt, wat dus duidt op een juiste DNS configuratie.

Echter als ik via mijn MacBook Pro verbinding wil maken met de LDAP server dan geeft hij de "connection failed to the directory server (2100)" error.

Ik kom er niet meer uit, de helft van de mensen op internet zegt dat het mogelijk zou moeten zijn om de LDAP buiten het netwerk te bereiken, de andere helft zegt dat het niet kan.

Als je het even vergelijkt met een AD server dan zou het ook daar mogelijk moeten zijn. Kan me niet voorstellen dat Apple hier niet over na denkt en dus een groot deel van de mensen te kort laten komen.

Wie o Wie durft deze uitdaging aan te gaan? De discussie mag losbarsten!

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar LDAP gebruikt een poort die waarschijnlijk niet doorgezet wordt door de verschillende Internet Providers. Net als NetBIOS poorten.

Met Active Directory kan dit imo alleen maar via een AD FS oplossing waarbij het authenticatieverkeer als SAMLv2 pakket via een beveiligde HTTP verbinding wordt getransporteerd. Maar dat is een andere oplossing als dat jij probeert te maken heb ik het idee.

Is een VPN oplossing niet veel interessanter? Wat wil je nu precies bereiken

[ Voor 12% gewijzigd door Equator op 26-03-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Waarom zou je dit via VPN willen doen? Ik wil tenslotte inloggen op mijn LDAP server zodat ik bij al mijn gegevens kan, ik kan werken op de macbook pro, thuis kom inlogen op de mini en daar verder kan werken.

Alle documenten enzo worden namelijk direct mee genomen:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Oké, ik begrijp dat je remote en thuis wilt kunnen werken met dezelfde documenten. Maar ik zie even niet in wat je met LDAP zou willen doen. LDAP is een Directory Access Protocol waarmee je gegevens kan opvragen. In een Active Directory kan je gegevens over computers of gebruikersobjecten opvragen.

Gebruik je soms ldap als authenticatie directory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Ook,

Heb nogal wat dingen hier staan die met LDAP kunnen werken gecombineerd met OD (Alternatief van AD) zou dit moeten werken