Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webformulier komt niet aan

Pagina: 1
Acties:

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Beste lezern,

Wij zijn in discussie met onze webmaster over formulier die op 2 van onze sites staan en 1 daarvan komt niet aan.

Voorbeeld:
site test1.nl heeft en webform, die stuurt mail aan *en* van sales@test1,nl en een cc aan het ingevulde veld e-mail. Bij site1.nl komt alles prima aan.
site test2.nl heeft ook een form, stuur mail aan *en( van sales@test2.nl, ook een cc. Alleen de cc komt aan.

Onze mail van beide domeinen verloopt via de symantec spamfilters, dus de mx records verwijzen daarheen en vervolgens stuurt die het door aan onze exchange server. In de logboeken van symantec zie ik de berichten van test1.nl passeren, die van test2.nl niet. Nooit. Ook niet als geblokkeerd. Kortom, die mail bereikt symantec niet.

Veranderen we het Van veld in het formulier, komt het wel aan.

SPF records beide domeinen zijn eender.

Wat kan nou een oorzaak zijn? Gaat het mis op de site? Waarom kan het dan wel goed gaan van site1.nl? Volgens de webmaster zijn de beide forms eender, en het gaat goed bij al zijn andere klanten. Vreemd genoeg komt de CC wel aan. Ook als we het Van veld aanpassen naar het invul veld E-mail, komt dit niet aan bij Aan.

Wij begrijpen het niet en zitten in een soort eindeloze discussie met de webmaster. Ik kan niet echt geloven dat het iets is kijkende naar een instelling bij Symantec. Die zijn helemaal gelijk. Exchange kan het al niet meer zijn, daar is het bericht nooit geweest.

Iemand enig idee?

Dank.

Marcel

Verwijderd

Wat gebeurd er als je een telnet opzet naar het domein via het domein waar het vandaan moet komen? Komt er dan wel een boodschap binnen? Als je rechtstreeks mailt zonder het formulier werkt het dan wel?

Gr.

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:23

Freedive

] Ken sent me _

Wellicht even mail mogelijkheid van site2 uitzetten. Het lijkt er op dat er geen lookup wordt gedaan in de DNS voor de Mx-records.

*Dan bedoel ik het uitzetten van de mail op de hosting omgeving van site2.

[ Voor 24% gewijzigd door Freedive op 26-03-2013 14:29 ]

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Als een bericht niet aankomt dan zou dit normaal een bounce op moeten leveren. Wat staat hierin?

blub