Wel of niet een goeie deal?

Pagina: 1
Acties:

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-03 16:15
Hallo!

Ik ben van plan op een nieuwe desktop te kopen. Heb een mooie gevonden denk ik maar weet tegenwoordig niet heel erg goed meer wat wel en niet voorlopig vooruit kan.

Wil wel graag de komende 2 jaar er mee verder kunnen en een beetje games te kunnen kopen. Hoeft niet top of the bill, maar genoeg voor een beetje gamen met nieuwe spellen.

Het is een:

Asus DDR3 moederboard, 8 gig RAM
460 WATT voeding
AMD Phenom II X4 955 op 3.2ghz quadcore
500 GB schijf
Asus Radeon HD5750 1GB
Windows 7 Home

Hij gaat iets meer dan 300 euro kosten.

Is dit een goede deal en kan ik hier even mee vooruit?

Alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Welk systeem heb je nu? Op het moment is dit een beetje de midden mode van de gemiddelde Nederlandse computer (gebruiker) en zijn de meeste die de nieuwste games willen spelen die deze config hebben opzoek naar een totale upgrade (zowel CPU en Videokaart zijn outdated). Je kan er best wat games van gisteren op spelen en zelfs BF3 op low / medium maar future proof > Nee!
Daarnaast moet je weer afwegen wat hij kost en wat je nu hebt tegenover wat je wil en kan uitgeven de komende tijd, en hoe ver je wil gaan. Mogelijk game je meer op een PS3, Xbox etc..
250/300€ is het maximum wat hij op zou leveren hier op Tnet mogelijk zelfs iets minder. Een nieuw future proof AMD systeem kost je al snel 600/700€ en een Intel systeem rond de 800€

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-03 16:15
Bedankt! Ik had dit vermoeden al een beetje, maar qua processoren ben ik het spoor bijster.
En de videokaart vond ik inderdaad al iets outdated..

Fijne tip voor een futureproof systeem, dan weet ik dat ik nog ff ga sparen en niet deze koop.

Bedankt!