Firewire op capturecard te gebruiken voor audio interface?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73520

Topicstarter
Onlangs heb ik een M-audio Profire 2626 audio interface gekocht en aangesloten op de Firewire 400 poort op mijn moederbord. De interface werkt maar geeft pops en clicks. Wat speurwerk leert dat de interface een dedicated Firewirekaart nodig heeft met een TI (texas instruments) chipset.

Bij een computerwinkeltje hier op de hoek hebben ze nog een Pinnacle Callisto capture kaart liggen. Deze bevat 2 firewire poorten en een poort voor een breakout kabel. Deze kaart gebruikt een TI chipset.

De vraag; deze poorten zijn bedoeld om te capturen van een videocamera. Zijn deze echter ook te gebruiken als 'normale' firewire poorten, bijvoorbeeld voor mijn audio interface?

Hoor het graag.

Grt Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Ik denk dat je de firewire poorten van de Pinnacle wel kunt gebruiken voor andere doeleinden maar dan ontstaat het zelfde probleem als met je onboard misschien? Zover ik weet is Firewire / IEEE1394 een standaard net als USB wat voorheen altijd 400MBit was en nu ook 800 versie heeft. Dit zou dus Universeel moeten zijn ongeacht waar(op) je dat vind. Mogelijk heb je gewoon een gammel moederbord of is er een software probleem wat je op kan lossen met een BIOS update, chipset driverupdate / Windows herinstallatie. Welk mobo heb je en heb je de laatste driver voor je M-audio al gedownload vanaf het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Het zou inderdaad kunnen dat een BIOS update ed een oplossing biedt, maar als ik zo rondlees op internet gaat het echt specifiek om een TI chipset dat op de Firewire kaart aanwezig moet zijn. Dit staat ook vermeld op de M-Audio website.

Dus weer terug bij de vraag; is de Firewire-poort (met TI chipset) op de Pinnacle Callisto capture-kaart een 'normale' Firewirepoort, of een soort specifieke capture-poort..

R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Die Pinnacle kaart zou wel kunnen gaan werken, maar echt handig lijkt het me niet.

Wss is die kaart heel veel duurder dan een simpele Firewire interface kaart.

http://tweakers.net/categ...NkFa1kamAA1GBqYKgUW1tbCwA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ze vragen er 25€ voor. Dat is de helft van de Firewirekaart met TI chipset die Conrad aanbiedt, dus het proberen waard.. (http://reviews.conrad.nl/...kaart-reviews/reviews.htm)

Ik ga het gewoon proberen denk ik. Ik mag de kaart toch terugbrengen als 'ie niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

In de specs staat dat je een IEEE1394a poort nodig hebt, ik denk dat dat het probleem is! Zelfs op alle highend Creative geluids kaarten die ik gehad heb was deze niet aanwezig.
Minimum System Requirements (PC)

Minimum System Requirements

Windows XP* (SP2) / Windows Vista (32-bit) / Windows Vista SP2 (32Bit , 64 Bit) / Win7 (32Bit , 64 Bit)

Pentium 4

1.6GHz, 512MB RAM (1GB RAM with Windows Vista)

FireWire 400 (IEEE 1394a) port
Info: Wikipedia: IEEE 1394

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je bedoelt een 4-pins Firewire connector? Klopt, die kabel zat er ook bij. De Profire heeft echter een 6-pins Firewire aansluiting, en die sluit ik gewoon aan op de 6-pins poort op het moederbord.

Of bedoel je iets anders? En waarin schuilt precies een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

6 pins firewire is hetzelfde als 4 pins firewire, alleen heb je op 6 pins mogelijkheid om er ook power overheen te gooien.
Anoniem: 91626 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:02:
Ik denk dat je de firewire poorten van de Pinnacle wel kunt gebruiken voor andere doeleinden maar dan ontstaat het zelfde probleem als met je onboard misschien? Zover ik weet is Firewire / IEEE1394 een standaard net als USB wat voorheen altijd 400MBit was en nu ook 800 versie heeft. Dit zou dus Universeel moeten zijn ongeacht waar(op) je dat vind. Mogelijk heb je gewoon een gammel moederbord of is er een software probleem wat je op kan lossen met een BIOS update, chipset driverupdate / Windows herinstallatie. Welk mobo heb je en heb je de laatste driver voor je M-audio al gedownload vanaf het internet?
Het kan goed een compatibiliteitsprobleem zijn hoor. Hoewel het een standaard is heb je altijd meer implementaties. Zo heb ik zat problemen gehad met USB2.0 kaarten. Enkel een NEC chipset werkte icm de chipset van het moederbord, alle andere chipsets werkten niet (terwijl het toch allemaal USB2.0 kaartjes waren). Met Firewire heb je dezelfde euvels. Zeker als het een bekend probleem is gewoon een firewire kaartje met die chipset pakken.

Of die poorten nu gemarkeerd worden als firewire, IEEE1394 of iLink (Sonys naam ervoor) het is allemaal 'tzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@TERW_DAN

Wat denk je, gaat die Pinnacle kaart werken of zou jij meteen een normale Firewire kaart kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die Pinnacle is een normale firewire kaart. Zitten hooguit wat extra chipjes op voor die breakoutbox oid, maar het gaat om de firewirechip en aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Top, thanks. Ik ga 'm proberen en laat hier nog ff weten hoe het uitpakte.

Dank allen.
Pagina: 1