Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 12:16
Ik ben er over na aan het denken deze behuizing aan te schaffen. Een mooie 1U uitvoering en precies geschikt voor mijn doeleinde. (Zeker gezien de grootte en het gewicht)

Echter, er zit een nadeel aan. De kast heeft een geïntegreerd I/O shield. Op het internet kan ik over deze behuizingen niet veel vinden, en al zeker niet icm. moederborden van andere fabrikanten.

Nu ben ik op het idee gekomen het geïntegreerde I/O shield zo uit te zagen dat er een standaard ATX I/O shield inpast. Nu is mijn eerste vraag: hoe richt ik de 'zaaglijnen' zo uit dat het precies op de goede plek komt? Het is natuurlijk niet leuk om als je klaar bent te zien dat het 4 mm te veel naar links/rechts/omhoog zit, waardoor het moederbord niet past.

Maar er is nog een andere vraag. Deze kast komt in een rack. Die zal dus gedragen worden door 2 steunpunten. Als ik dat I/O shield eruit zaag, gaat er dan niet een belangrijk stuk van de stevigheid verloren? Ik kan me zo voorstellen dat het stukje metaal boven de fabrieks uitsneden letterlijk bedoeld is om de kast bij elkaar te houden. Het heeft natuurlijk geen zin om dit te doen als ik straks een doorgebogen behuizing heb.

Ongetwijfeld heeft één van jullie eerder met dit bijltje gehakt?
Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

uitzagen kan je doen door af te plakken en met een dremel te werk te gaan.

maar gaat een io shield wel passen in de hoogte?
ik weet het niet zeker, maar als ik het zo zie is een standaard io shield hoger.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:58
Het gat voor de IO-shield is precies 1,75 inch. En 1U is... ook precies 1,75 inch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Carpento schreef op maandag 25 maart 2013 @ 23:25:
Het gat voor de IO-shield is precies 1,75 inch. En 1U is... ook precies 1,75 inch ;)
maar dan zou hij boven en onder niet dus niet meer klemmen, :/

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:58
Juist, ik bedoelde ook te zeggen dat het niet zou gaan passen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

@TS een ander mobo zal wel passen, maar dan moet je gewoon een gat in de achterkant maken, en geen io shield gebruiken.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Of je zou mogelijk de I/O shield wat moeten bijknippen, een gat erin maken dat iets kleiner is, en em er dan in vast maken (dmv kleine boutjes oid)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Opmeten en lasersnijden geen optie? Even tijd ervoor nemen om de exacte afmetingen te bepalen en daarna naar de lokale FabLabs gaan om daar gebruik van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 11:24

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Misschien heb je hier wat aan?

YouTube: SuperMicro CSE-510-200B

En dit moederbord gebruiken ze daar volgens mij:

http://www.supermicro.com/xeon_3400/Motherboard/X8SIL.cfm

[ Voor 31% gewijzigd door DominoNL op 26-03-2013 11:56 ]