Upgrade videokaart van gtx 560 naar gtx 670/680? Advies aub

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Hallo allemaal.

Ik heb nu een medion kast staan met een i7-2600, 8 gb werkgeheugen en gtx 560.
Ik zou graag wat advies willen hebben over of het mogelijk is om een 670 of 680 in mijn kast te plaatsen. Weet niet of de aansluiting op het mobo bijv dezelfde is (kan nergens vinden wat voor type moederbord er in zit) en of die 670/680 veel groter is en of het qua aansluitingen past etc. Voeding zal ik waarschijnlijk ook moeten upgraden naar een 700 watt ofzo. (zit volgensmij maar 450 in nu) Weet ook niet of ik de kaart er met een tutorial zelf moet proberen in te prikken of beter ergens kan laten doen. Zoals jullie misschien dus al begrijpen ben ik best wel een leek op hardware gebied..

De spellen die ik speel zijn trouwens online shooters zoals bf3, planetside etc en nieuwe singleplayer games zoals bioshock en farcry 3. Met het oog op de toekomst en bf 4 beta wil ik graag upgraden.

Hoop dat iemand wil reageren :)

Edit: Model is een Akoya p5399 D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-07 12:02
Als er een gtx560 in zit kan je denk ik ook een gtx 670/80 er in prikken (allebei pci-e).
een gtx 670 is volgens mij rond de 24-27cm lang, ik denk dat het zoiezo zaak is om
te kijken of iets wat zolang is uberhaupt in die medion kast past.

ook zou ik er een andere voeding in plaatsen idd, 700w is ruim genoeg.
Je kunt hem er zelf in prikken, is niet moeilijk en voor het gemak kun je ook op youtube kijken hoe het moet: YouTube: How To: Install EVGA GTX 670 FTW Card (vanaf 1 min).

een gtx 670 kan die games makkelijk op ultra draaien mits je 1920x1080 draait, ik denk niet dat je een gtx 680 nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Allereerst bedankt voor je reactie! :)

Oke dat is dus goed nieuws wat betreft de aansluiting. Ik zal zo ff kijken of dat dan wel past qua lengte,
heb niet echt zin om een hele nieuwe kast aan te schaffen alleen voor een videokaart vervanging. Er kan niet veel fout gaan als ik de kaart er zelf probeer in te prikken dan? En ja, ik zat te kijken naar de ASUS GTX670-DC2T-2GD5 of de 680 versie daarvan. Scheelt wel 100 euro natuurlijk maar stel nou dat de bf4 vereisten een stuk hoger liggen en ik dan met die 670 niet genoeg (voor high/ultra) heb zou ik wel balen.. Die 100 euro verschil is het me waard als het verschil echt merkbaar is natuurlijk, maar ja, is dat zo? Jij of iemand anders ervaring mee toevallig?

Bedankt voor de info en de link in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan93
Mits je dat voorzichtig doet en jezelf ontlaad ben ik van mening dat er niets kan gebeuren.
het snelheids verschil tussen een 670 en een 680 is op 1920x1080 rond de ~10%

bron1: http://www.tomshardware.c...x-670-review,3200-15.html
bron2: http://www.anandtech.com/bench/Product/598?vs=555

omdat bf4 eind dit jaar uitkomt en er qua videokaarten niet veel nieuws uitkomt denk ik niet dat een gtx 670 problemen gaat krijgen met high/ultra settings.

Heb je trouwens ook al een HD7950/7970 overwogen? deze zijn naar mijn mening wat meer future proof (heb ook moeten kiezen tussen een 670 of een 7950 dus veel research gedaan ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Milan93 op 25-03-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Haha ok ja dat zou ik ook kunnen overwegen maar is het niet zo dat een nvidia kaart het beter doet met intel? Had zoiets gelezen, weet verder niet of het zo is. En ja.. 10% verschil voor 100 eu is wel prijzig. Maar word dat verschil niet groter als ik ga overklokken? Misschien toch maar de 670 dan. Heb trouwens ff in me kast gekeken en het zou net passen. Paar kabeltjes die misschien in de weg zitten dan, maar die kan ik er vast wel omheen leggen of niet? En zijn de fans die op die kaarten zitten voldoende voor koeling, ook al wordt het krap in de kast? Sorry dat ik zoveel vragen stel, ben echt een noob.. lol

Edit: En ohja, hoe ontlaad ik mezelf?

Dubbel edit: Hoezo zijn die amd kaarten dan meer futureproof?

[ Voor 7% gewijzigd door OllyNL op 25-03-2013 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan93
Intel beter met Nvidia, wordt veel gezegd maar nooit bewijs gezien ;)

Verschil tussen een OC'd gtx 670 en een 680 scheelt ook niet veel.
bron: http://www.overclock.net/...arking-gtx-670-vs-gtx-680

From reviews we already knew that a Overclocked 670 could beat an stock 680. But comparing a good overclocked 680 with a good overclocked 670 shows that performance are very close.
Just check the forums to confirm that the 670 is a better overclocker than the 680.

Of jij je kabels er om heen kan leggen weet alleen jij :P.

je kunt jezelf ontladen door je kachel aan te raken of de aardpunten in een stopcontact.

Met de 7950/7970 heb je 3GB Vram t.o.v. 2gb van de gtx 670 (je hebt wel 3gb gtx 670's), wat ook meetelt is dat de 7950/7970 een grotere bus heeft, 384bit t.o.v. 256bit (minder memory bandwith).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Ja das waar, heb het ook alleen maar veel gelezen. En ik heb gekeken naar al die vergelijkingen en ik moet zeggen dat de 680 toch afvalt nu ja. Verschil is me te minimaal. Zeker als ik m.b.v. afterburner een beetje ga overklokken zit ik goed. En lol, die kabels weet ik alleen idd, bedoelde er meer mee of ik langere kabels kan kopen omdat ze een een beetje kort zijn. (weet trouwens niet eens waar die kabels precies vandaan komen, denk van me headset en usb aansluitingen) Goed om te weten dat ik dus me kachel aan moet raken elke keer voordat ik me pc open maak :)

Toch een interessant alternatief dan die amd kaarten. *gaat pricewatch bekijken*

Heel erg bedankt in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan93
veel succes met je aankoop! Vergeet ook niet V&A te checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Gaat lukken man, nogmaals bedankt en ik zal anders nog ff een berichtje plaatsen als het gelukt is met installeren (of niet) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Het is gelukt :) Wel een beetje krap in de kast dus ff kijken hoe de temperaturen zijn onder load. Thanks voor de hulp iig.
Pagina: 1