Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19

Ervaringen Dell XPS 12 - Deel 1

Dell heeft de XPS 12 uitgebracht. De XPS 12 is een ultrabook / convertible met 12,5" Full-HD touchscreen. Het scherm van deze ultrabook is binnen de bezel om te draaien waardoor je een volledige tablet tot je beschikking hebt.

Afbeeldingslocatie: http://stijnbankras.nl/wp-content/uploads/2013/03/xps1.jpg

Specificaties en modellen

Dell heeft 3 modellen uitgebracht. De verschillen zitten in de processor, het werkgeheugen en de harde schijf.
  1. Intel® Core™ i5-3337U, 4GB DDR3, 128GB SSD voor 1199,-
  2. Intel® Core™ i5-3337U, 8GB DDR3, 256GB SSD voor 1399,-
  3. Intel® Core™ i7-3537U, 8GB DDR3, 256GB SSD voor 1499,-
Verder beschikken alle modellen over:
  • 12,5" Full-HD (1080P) capacitief touchscreen
  • Intel© Centrino© Advanced-N 6235 & Bluetooth 4.0-combinatiekaart
  • Intel HD4000 videokaart met Mini DisplayPort en WiDi
  • 2x USB 3.0
  • 6-cell 47 Wh (goed voor 6 uur op 1 accu)
  • 1.3MP webcam
  • QWERTY toetsenbord met backlight

Reviews

Tweakers.net heeft de XPS 12 uitgebreid getest en daar een goeie review van gemaakt.
De conclusie van Tweakers.net is: Goed toetsenbord, kwalitatief hoogwaardig scherm, en het allerbelangrijkste: geslaagde combinatie van best of both worlds oplossing!

Verder hebben de volgende sites de XPS 12 getest:
Hardware.info: http://nl.hardware.info/r...ltrabook-met-kantelscherm
Anandtech.com: http://www.anandtech.com/...ades-flipscreen-ultrabook
Techradar.com: http://www.techradar.com/...ell-xps-12-1094053/review

Handige links

Dell drivers: http://www.dell.com/suppo...dhs1/Product/xps-12-l221x

FAQ

Q: Dat draai mechanisme, is dat niet kwetsbaar?
A: Nee, dat is het niet. Dell heeft het uitgebreid getest en garandeert minimaal 20.000 cycles. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het inderdaad een zeer solide mechanisme is. Het scherm druk je niet zomaar uit de bezel, kan niet wiebelen, maar draait toch soepel.

Q: Mijn scherm lijkt niet altijd even helder te kunnen. Hoe kan dat?
A: Dit wordt veroorzaakt door de helderheidssensor. Je kan deze uitschakelen in de geavanceerde opties van energiebeheer onder het kopje Beeldscherm-->Adaptieve helderheid uitschakelen

Q: Mijn draadloze verbinding wil niet altijd verbinden als de laptop uit standby komt?
A: Update je drivers, dit lost het probleem op. Nog steeds problemen? Selecteer 'Maximale prestaties' bij geavanceerde opties van energiebeheer.

Q: Het tochpad reageert niet altijd op mijn vinger, wat nu?
A: Update je drivers. Andere oplossingen zijn: het uitschakelen van Multi-touch gestures, palm reject 'zachter' zetten, 'Precisie van de aanwijzer verbeteren' aanvinken.

Foto's en video's

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1361281137.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://stijnbankras.nl/wp-content/uploads/2013/03/xps2.jpg

Aanvullingen, tips of opmerkingen zijn altijd welkom. Stuur me een DM!

[ Voor 20% gewijzigd door stijnos1991 op 25-03-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ik ben erg benieuwd hoeveel Tweakers deze laptop hebben. Het is naar mijn idee toch een van de beste convertibles op de markt. Zelf ben ik er erg blij mee, op wat schoonheidsfoutjes na, maar verder echt een geweldig apparaat wat super makkelijk in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Ik wil deze graag in actie zien tegenover een Asus Transformer Book (TX300). Helaas is deze tot op heden nog zeer slecht leverbaar.
Ik denk dat de XPS12 te snel om zal klappen als je deze op de bankleuning zal gebruiken icm het touchscreen. Ik gebruik momenteel een Asus Transformer TF101 voor dit soort dingen en dat bevalt prima, maar nogmaals ik ben benieuwd hoe deze zal zijn tegenover de TX300 :)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
De XPS is aan de zware kant voor een tablet, dat heeft ie als 'voordeel' in dat opzicht. Er is natuurlijk niet heel veel kracht nodig om 'm om te duwen met het scherm opengeklapt, maar bij normaal gebruik denk ik niet dat het snel gebeurt. Je zal er echt tegenaan moeten stoten voor ie er vanaf valt.
Ik ben ook benieuwd naar de TX300. Het principe van 2 schijven lijkt me wel lastig. Als je niet goed oplet kan het zo maar zijn dat je data nog op het dock staat die thuis ligt, terwijl je alleen het scherm mee hebt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Als ik een hybride zou aanpassen dan gebruik ik het eigenlijk als een ultrabook met touchscreen en voor zo'n 100-200 extra heeft het de mogelijkheid om omgebouwd te worden als tablet (zowel de Dell als de Asus).
2 jaar geleden was ik zeer gecharmeerd van het ontwerp van de Inspiron Duo (in die tijd). Ik wilde die tablet echt hebben, totdat ik de reacties en reviews las. Een half jaar later had ik mijn Transformer gehaald en daar ben ik redelijk blij mee, al merk ik wel dat ik toch een echt OS nodig heb waarmee ik alles kan doen en alles kan installeren. Mijn volgende hybride zal dus minimaal een i5 moeten hebben en Windows 8 Pro zodat ik er ook alle apps op kan zetten en spellen als Diablo gewoon even tussendoor kan spelen (momenteel draait deze thuis op een i3 zonder extra gpu).
De XPS 12 heeft veel van de minpunten van haar voorganger veranderd en hierdoor kan het een zeer interessante speler zijn. Ik wil deze mede daardoor echt een keer in het echt zien om te proeven of deze alsnog aan mijn eisen kan voldoen :)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Toch een puntje van kritiek op de bouwkwaliteit. Een randje in de bezel aan de rechterkant van het scherm laat los op 1 of andere manier. Waarschijnlijk zitten de magneten hieronder en is de lijm niet sterk genoeg.
Afbeeldingslocatie: http://stijnbankras.nl/wp-content/uploads/2013/03/1.jpg
Aan de linkerkant is er niks aan de hand:
Afbeeldingslocatie: http://stijnbankras.nl/wp-content/uploads/2013/03/2.jpg

Edit UPS heeft 'm vandaag opgehaald. Dell kijkt ook meteen naar de coil whine die uit de voeding komt. Top!

[ Voor 20% gewijzigd door stijnos1991 op 05-04-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford_Prefect
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:04
Kiswum schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:54:
Ik wil deze graag in actie zien tegenover een Asus Transformer Book (TX300). Helaas is deze tot op heden nog zeer slecht leverbaar.
Ik denk dat de XPS12 te snel om zal klappen als je deze op de bankleuning zal gebruiken icm het touchscreen. Ik gebruik momenteel een Asus Transformer TF101 voor dit soort dingen en dat bevalt prima, maar nogmaals ik ben benieuwd hoe deze zal zijn tegenover de TX300 :)
Mee eens. Zit al sinds oktober vorig jaar te wachten op een goede hybride en het gaat uiteindelijk of deze XPS12 of de ASUS TX300 worden. Daar deze apparaten niet echt beschikbaar zijn in winkels, enkel in webshops zou een review plus head to head zeer gewaardeerd worden.

[ Voor 0% gewijzigd door Ford_Prefect op 05-04-2013 17:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Daar zal het met het huidige aanbod inderdaad tussen gaan. Al vind ik de extra aansluitingen van de Dock op de TX300 wel een enorm voordeel. En je hebt ook nog een lichtere tablet in je handen met groter scherm als je hem als tablet wilt gebruiken.
Het zou alleen fijn zijn als er gegevens over de koeling beschikbaar zouden zijn. De XPS12 had via een bios update een fan die minder vaak aan gaat, maar de temperaturen gaan dan weer omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ik heb met de nieuwste BIOS geen last van overluidruchtige fans nee. Ik vind 'm aangenaam stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiraj_panosian
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-04-2015
Ik heb hem gisteren besteld! Ik vind het alleen balen dat het scherm geen actieve digitizer ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UpDate
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2024
Ik heb m 29 maart besteld. Leverdatum 1-5-2013. Helaas was op dat moment geen i7 bestelbaar (nu wel). Dus gekozen voor de i5 met 256 Gb SSD.

Als je werk je hobby is, hoef je nooit meer te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Mijne is afgelopen week terug van reparatie. Alles vervangen (moederbord, palm wrist?, accu) behalve de bezel van het scherm! Goed waardeloos dus. Coil whine lijkt bij dit moederbord / accu alleen maar meer aanwezig. Het is er niet beter op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UpDate
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2024
Sinds 5 dagen in gebruik (i5, 256 GB SSD). Fantastisch beeld en prettig toetsenbord.
Zo nu en dan springt de fan aan en daarna is ie weer stil: zoals verwacht en prima dus.
Behuizing en scherm vlekken gemakkelijk: dus dagelijks een microvezeldoekje erover
Accuduur is te kort voor een gemiddelde dag werken: zoals verwacht.
Heb besloten Windows 8 te omarmen dus maak veel gebruik van het touchscreen en dat werkt prima.

Als je werk je hobby is, hoef je nooit meer te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Heb je last van coil whine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Hoe ervaren jullie het gebruik van het touchpad met de door Dell geboden driver (versie 2.5.1.42, A05)?

Mijn ervaring is dat de Multi-touch gestures erg slecht werken en het touchpad vaak slecht reageert. Heb hier meer klachten over gelezen maar zie geen oplossing anders dan de driver deinstalleren maar dan verlies je veel functionaliteit (gestures etc.).

Iemand andere ideeën c.q. oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beesting
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De XPS 12 lijkt me een hele interessante laptop en ik overweeg om hem deze week aan te schaffen. Ik begreep dat er in het begin wat problemen waren met de touchpad en koeling/throttling, maar dat die grotendeels zijn opgelost met de meest recente drivers en BIOS. De laatste post spreekt dit echter tegen mbt de touchpad.

Is jullie ervaring dat dit grotendeels is opgelost? En kunnen jullie ook wat over de fan zeggen? En bij normale belasting als je hem via het Windows energiebeheerschema op zo passief mogelijk hebt gezet?* Hoe bevalt de laptop verder?

* Zie ook deze tips mbt instellingen voor de XPS 12, onder andere laatste tip stipt dit aan. Iets wat ik ook bij mijn huidige laptop doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:31
Zo te zien ben ik de eerste hier met grote problemen met de laptop. Ik ben ondertussen 8 reparaties verder en heb vandaag aan de lijn gehangen en gevraagd voor complete vervanging van de laptop, geld terug óf een ander type laptop.

Ik ben een Dell fan, ik heb al jaren producten van Dell, laptops van Dell en de XPS 12 was dus ook geen moeilijke keuze. Helaas lijkt alles fout te gaan bij mij. Het begon bij het bestellen, eind oktober. Levertijd zou 3 weken zijn, uiteindelijk heb ik hem pas 20 januari in ontvangst kunnen nemen. Zo'n 3 maanden verder dus! Ondanks dat vertragingen bij een heel nieuw product logisch zijn, ging dit wel heel erg ver.

Helaas viel me in februari op dat het scherm niet netjes meer in z'n bezel zat. Als je hem dicht had stak hij bij 2 hoekjes een stuk uit en ook in tablet modus kwamen 2 hoekjes duidelijk omhoog in plaats van dat hij netjes in z'n frame zat. Het hele frame leek wel krom dus.

Op 27 februari hebben ze een monteur langs gestuurd, maar alleen met een LCD scherm en niet met een nieuw frame. Probleem niet opgelost, maar ik moest het "maar even aankijken". Ik heb wegens omstandigheden de laptop een tijdje niet gebruikt, maar in mei alsnog Dell opgebeld om m'n scherm (frame dus) te laten vervangen. Ondertussen ken ik alle mensen die bij Dell ProSupport werken, ken ik het exacte doorkiesnummer uit m'n hoofd, ken ik m'n service tag uit m'n hoofd en ben ik 9 monteurs verder:

- 15-05-2013 >> vervanging frame, want frame was nog steeds scheef
- 16-05-2013 >> vervanging frame, want nieuwe frame kwam scheef uit de doos
- 29-05-2013 >> vervanging LCD, touchscreenfunctie werkte niet meer
- 30-05-2013 >> vervanging LCD, 4 dode pixels
- 31-05-2013 >> vervanging LCD, monteur had de nieuwste laten vallen
- 03-06-2013 >> vervanging frame >> monteur had frame weer scheef getrokken (vrij fragiel dus)
- 12-06-2013 >> vervanging touchpad, reageerde niet meer
- 24-06-2013 >> vervanging SSD, SSD was kapot, maar geleverde USB stick met windows werkte niet
- 25-06-2013 >> nieuwe USB stick zou komen, waren ze "vergeten" te sturen
- 26-06-2013 >> USB stick kwam binnen, maar werkte alweer niet! Uiteindelijk zelf maar opgelost met eigen Windows installatie.

Ondanks alle problemen bleef Dell maar monteurs na me toesturen om te repareren en leek vervanging geen optie. Ik heb volgensmij een behoorlijk maandagochtend model. Ik werk er niet veel mee, ik heb een desktop, maar hij is vooral bedoeld voor 's avonds op de bank of in het buitenland en soms mee naar klanten. Hoewel ik de indruk wek met de lijst dat ik er gooi en smijt kan ik dat bij deze ontkrachten: Ik doe echt heel netjes met de laptop, daar kán het niet aan liggen.

Hoe dan ook, zaterdag was de druppel. Ik zag dat het beeld inbrandde op m'n scherm. Ik heb er een foto van gemaakt voor de duidelijkheid. Rechtsonderaan zie je netwerk/batterij/etc icoontjes staan. Die zie je nu in het startmenu, maar ook in de bios. Ze staan in het scherm gebrand. Ik wist niet eens dat het kon met deze schermen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14600082/DSC_0901.jpg

Voor mij is de maat nu écht vol, wat een ontzettend probleemding is dit zeg. Blijkbaar niet goed genoeg getest en blijkbaar is de techniek er nog niet ver genoeg voor. Ik hoor binnen 3 werkdagen of ik de mijne mag omruilen voor een andere XPS (dan maar een 13 nemen) of dat ze nóg een keer het LCD gaan vervangen.

In ieder geval, als ze voorstellen om het LCD weer te vervangen breng ik dat ding persoonlijk nog naar hun kantoor in Amsterdam om hem in te leveren.

Ik ben vooral het vertrouwen kwijt in deze laptop. Ik ga volgende maand op vakantie en ik heb al besloten een 2e laptop mee te nemen, bang dat hier weer wat aan stuk gaat.

Zo! M'n verhaal kwijt, maar vooral een waarschuwing voor potentiële kopers, volgensmij is het product nog niet ver genoeg. Het inbranden van het beeld zie ik overigens veel op internet terugkomen voor dit type laptop.

Dell geeft overigens aan dat ze er maar weinig problemen mee hebben en dat ik duidelijk een uitzondering ben, een "maandagochtend-model". Ik weet het niet....

-edit-
16-07-2013 > response gekregen van Dell. Vervanging van systeem is geen optie, willen wéér repareren. Dat worden dus juridische stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brab
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:56
Ook ik heb last van het inbranden, hopelijk komen ze nog met een oplossing. Wat moet je hier anders mee? Terugsturen onder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Briefje van een advocaat deed wonderen... Ze zijn nu wel bereid het systeem te vervangen. De problemen schijnen opgelost te zijn met de "nieuwe verbeterde" XPS 12 met Haswell.

Duurt een week of 3 voordat ik m'n nieuwe systeem heb, dan gaan we het wel zien. Als ik daar ook last heb van inbranden krijgen ze hem net zo hard weer terug, dat hoort gewoon niet in deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hee dat inbranden heb ik ook gezien inderdaad. Pictogrammen van m'n taak balk blijven zichtbaar bv. Begrijp ik dat je om die reden een nieuwe krijgt met Haswell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
mcetweaker schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:59:
Hee dat inbranden heb ik ook gezien inderdaad. Pictogrammen van m'n taak balk blijven zichtbaar bv. Begrijp ik dat je om die reden een nieuwe krijgt met Haswell?
Je hebt m'n verhaal niet helemaal gelezen ;) Om die reden krijg je echt geen nieuwe, dan komen ze je scherm gewoon vervangen. In mijn geval zou het om reparatie nummer 9 gaan, dus nu werd het wel tijd om het systeem te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Ik heb nu een nieuwe... En morgen komt de eerste monteur.....

Als ik het scherm openklap komt hij zó vast te zitten, dat ik een schroevendraaier er tussen moet zetten om m'n scherm weer terug te klappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

beestje nu enkele weken in gebruik, bevalt op zicht prima maar;
- soms werkt touchscreen scrollen ene keer niet/wel bij bekijken webpaginas (ik krijgt weinig nuttige informatie gevonden in handleiden, forum, en google) scroll/website/windows zijn schijnbaar :+ generieke woordjes
- hoe werkt het win8 die borders voor functies/programmas van het scherm; soms zit ik met touchpad te werken, en kom ineens zo'n zwarte balk naboven(?) krijg het niet voor elkaar wanneer ik dat daadwerkelijk nodig heb.
- wordt het beestje bij jullie ook zo warm (in korte tijd?)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Voor de mensen die mijn review over dit rampenapparaat nog niet gezien hebben: productreview: Dell XPS 12 (9Q23-4523) review door Boyd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
himlims_ schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 18:22:
beestje nu enkele weken in gebruik, bevalt op zicht prima maar;
- soms werkt touchscreen scrollen ene keer niet/wel bij bekijken webpaginas (ik krijgt weinig nuttige informatie gevonden in handleiden, forum, en google) scroll/website/windows zijn schijnbaar :+ generieke woordjes
- hoe werkt het win8 die borders voor functies/programmas van het scherm; soms zit ik met touchpad te werken, en kom ineens zo'n zwarte balk naboven(?) krijg het niet voor elkaar wanneer ik dat daadwerkelijk nodig heb.
- wordt het beestje bij jullie ook zo warm (in korte tijd?)
van boven of van onder of van rechts vegen op je scherm, dan krijg je de menu's. Voor touchpad heb ik gestures uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Iemand al ervaringen met de haswell versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
joost18 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:31:
Iemand al ervaringen met de haswell versie?
Behalve de bouwkwaliteit zoals in m'n review:

Duidelijk wat sneller dan de vorige generatie, videokaart is echt een stuk beter en zeker de accuduur is een verademing.

• woutwout
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05 09:34
Heb afgelopen week de Ivy Bridge i5 versie van de XPS12 gekocht, 899 bij laptopcentrale.nl
Voor die prijs een leuk ding, gebruik 'm al aardig vaak als 'tablet'. Bijvoorbeeld prima met Netflix en de digitale Volkskrant. En natuurljk een goede laptop/ultrabook, alhoewel net iets te zwaar vergeleken bij de nieuwste concurrenten. Nogmaals, voor de prijs is het gewicht prima in orde.

Ik heb alle drivers geupdate, er zat ook een update voor het trackpad bij, en dat werkt eigenlijk prima (alhoewel nog niet zo perfect als de macbook trackpads). Zag daar veel negatieve opmerkingen over.

Blij mee!

[ Voor 14% gewijzigd door woutwout op 12-09-2013 16:02 . Reden: spelfout ]

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Klopt het dat deze laptop gebruik maakt van unencrypted widi om zijn scherm aan te sturen? Dus niet gewoon met een (intern) kabeltje?

• Boyd
woekele schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:08:
Klopt het dat deze laptop gebruik maakt van unencrypted widi om zijn scherm aan te sturen? Dus niet gewoon met een (intern) kabeltje?
Nee, gewoon met een kabeltje intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 00:21
Heeft iemand ervaring met de levertijden van de XPS 12 bij Dell?

Tijdens het bestellen stond de verwachting op 27 september, nu staat hij op 15 okt. Aangezien ik op 4 oktober op reis ga zou dat dus erg jammer zijn. Kan iemand wat vertellen over de ervaring tijden tussen bestelling en levering?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

misschien contact opnemen met de partij waar jij jouw laptop besteld hebt

geloof niet dat iemand van t.net daarover iets kan melden

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik zit ook te denken aan deze laptop. Iemand ervaringen met de block 2 versie (de haswell) Ik will deze laptop hebben als aanvulling van mijn (geweldige) studio 15 (1558) laptop, waarvan de batterij wat minder begint te worden.. Dit omdat ik de nu zwaar gebruikte studio wat wil ontzien en een iets kleiner model wil voor op reis. Een IPAD ben ik niet zo gecharmeerd van, dit lijkt me de beste oplossing. Na de bovenstaande ervaringen te hebben gelezen twijfel ik wat. Ik ben daarom erg benieuwd naar de ervaringen met de BLock 2 versie, met name ook het draaischerm. Hoe robuust is zoiets?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2013 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Goed ik ben gewoon aan het werk op m'n XPS, switch even naar m'n desktop terug en in m'n ooghoek zie ik het scherm zwart worden van de XPS.
Herstart met aan/uit knop, geen resultaat. Switchen tablet mode en normaal, geen resultaat. Scherm blijft zwart!
Systeem werkt wel als ik er een extern scherm aan hang, maar de backlight van het scherm is dus uit het niets stuk gegaan??!! What the...
Pagina: 1